Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@BasseBaba: har köpt en del begagnade spel via Tradera faktiskt inplastade gav hundra kronor billigare. Har köpt Arms där med för under 300:- guldpoängen kunde jag utnyttja med.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Veckans lita på eShop för Europa:

Switch Retail

  • Firefighters: Airport Fire Department – €39.99

  • Firefighters – The Simulation – €39.99

  • Hello Kitty Kruisers with Sanrio Friends – €24.99

  • South Park: The Fractured But Whole – €59.99

  • South Park: The Fractured But Whole – Gold Edition – €79.99

Switch Download

  • 12 orbits – €4.99 (available April 27)

  • A Robot Named Fight – €12.99

  • ACA NeoGeo Ghost Pilots – €6.99

  • Agatha Knife – €11.99

  • Another Lost Phone: Laura’s Story – €5.99

  • Bouncy Bob – €4.99 (available April 27)

  • DragoDino – €9.99 (available April 27)

  • Glaive: Brick Breaker – €9.99

  • Goetia – €4.99 for owners of Violett; €6.99 for owners of Sparkle 2 EVO, Sparkle 3 Genesis, Sparkle Zero, Hollow, Millie, Zombillie, No Thing, Frederic, Frederic 2, or Qbik; regularly €9.99

  • Jotun: Valhalla Edition – €14.99 (available April 27)

  • KORG Gadget – €38.99

  • Late Shift – €12.99

  • Light Fall – €19.99

  • Naruto: Ultimate Ninja Storm – €19.99

  • Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 – €19.99

  • Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst – €19.99

  • Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy – €49.99

  • Saturday Morning RPG – €7.99

  • Save the Ninja Clan – €4.99 (available April 27)

  • Sky Rogue – €16.99

  • Skypeace – €0.99

  • Sparkle Zero – €2.49 for owners of Millie; Qbik, Zombillie, or No Thing; regularly €4.99

  • Super Saurio Fly – €12.95

  • Where Are My Friends? – €5.99

Switch Demo

  • The Bridge

Switch DLC

  • South Park: The Fractured But Whole Season Pass – €29.99

  • South Park: The Fractured But Whole – Relics of Zaron – Stick of Truth Costumes and Perks Pack – €4.99

  • South Park: The Fractured But Whole – Towelie: Your Gaming Bud – €1.99

  • South Park: The Fractured But Whole – Super Streamer Starter Kit – free

  • South Park: The Fractured But Whole – Danger Deck – €5.99

  • South Park: The Fractured But Whole – From Dusk Till Casa Bonita – €11.99

  • Gal*Gun 2 DLC Set 1 – €9.99

  • Gal*Gun 2 Bubble Bath Bikini Set – €4.49

  • Gal*Gun 2 Classy Bunny Girl Set – €4.49

  • Gal*Gun 2 Meowvelous Sweater Set – €4.49

  • LEGO Marvel Super Heroes 2: Infinity War Movie Character and Level Pack – €2.99

  • Mighty Gunvolt Burst: DLC Character: Tenzou – €1.99

  • Minecraft: Nintendo Switch Edition: Final Fantasy XV Skin Pack – €2.99

  • Chess Ultra: Santa Monica Game Pack – €5.99

  • Gear.Club Unlimited: Premium Cars Pack – €2.99

  • Gear.Club Unlimited: Limited Edition Cars Pack – free

  • WorldNeverland: Elnea Kingdom: Interior set for farmers – €1.99

  • WorldNeverland: Elnea Kingdom: Jade Ancestral Garb Set – €2.99

Switch Pre-Orders

  • Shantae: Half-Genie Hero – Ultimate Edition – €24.29

  • Wolfenstein II: The New Colossus – €59.99

  • Street Fighter 30th Anniversary Collection – €49.99

Lista

Demos för Europa:

  • The Bridge

Demos för NA:

  • The Bridge

  • Tumblestone

__________________________________________________________________________

Light Fall footage spelet finns ute idag på eShop.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BasseBaba:

@tyvar1 Sjukt nice väska! Får man fråga vad totalpris i SEK blev? Åkte du på moms då också?
Blev sugen men misstänker att det säkert kan landa på runt 1500:-?

Otroligt nöjd! Verkligen kvalitet!

Totalpriset gick på 1458 kr men då köpte jag också med en "3/8" Leather Wrist Loop" ($15) och en "Grizzly Leather Game Card Holder" ($19)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Flipping Death kommer i augusti på eShop. Det ska även komma en fysisk version av spelet vid ett senare tillfälle.

  • Adventure Time: Pirates of the Enchiridion kommer den 20 juli.

  • NeoGeo's nästa titlar är annonserade titlarna är fortfarande TBA:

  • Super Sidekicks 2: The World Championship

  • Baseball Stars Professional

  • Top Players Golf

  • Ninja Combat

  • Riding Hero

  • New Pool Panic trailer splet kommer senare i år till eShop.

Ps. glöm inte att Steamworld Dig 2 släpps imorgon som fysisk release ett av mina favoritspel 2017.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Dream Alone är planerad Q3-Q4 2018.

  • Street Fighter 30th Anniversary Collection har nu en filstorlek på 4,9 GB spelet kan förhandsnedladdas på eShop.

  • Fallen Legion: Rise to Glory har fått nytt innehåll till Switch enligt amerikanska NIS.

– Play both Fallen Legion: Sins of an Empire and Fallen Legion: Flames of Rebellion on the same game card
– Recruit characters from one saga to play in the other
– 5 new playable characters
– New story branches and 16 new levels
– Intimidating new boss fights
– Improved battle options with the addition of Manual Link attacks
– Remixed battles in both New Game+ and the maddeningly difficult One Life Mode

  • Sly Spy dyker upp på eShop 3 maj för $6.99.

  • Nintendo LABO som kommer imorgon till oss har skickat ut runt 500000 exemplar runt om i världen. De flesta är inte sålda ännu.

  • Attack on Titan 2 kommer att få ett nytt mode: Expulsion Mode i maj månad. Uppdateringen är kostnadsfri.

  • Light Fall launch trailer

  • Cast of the Seven Godsends – Redux kommer den 3:e maj, eShop.

  • Iro Hero Beta Teaser:

Late Shift footage spelet är ute idag.
Hyrule Warriors: Definitive Edition – English character highlight series trailer #3
Trailblazers gameplay trailer #2
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Nintendos E3 har bekräftats 12 juni kl 18:00 kommer de att ha en videopresentation. Nyheter om Super Smash bros. och annat kommer att dyka upp. Tillika kommer det vara två tävlingar med start den:

1 juni Splatoon 2 World Championship
12 juni Super Smash Bros Invitational 2018

Nintendo Treehouse Live sänder under 12 - 14 Juni.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Gårdagens skvaller om att Fortnite skulle komma till Switch dementeras av Epic. LeakyPandy aka Vandal_Leaks har haft fel förr så det var kanske inte så mycket att hänga i granen.

I checked in with sources close to both Nintendo and Fortnite Battle Royale and they informed me that they are not aware of any plans to announce Fortnite Battle Royale either at E3 or at this time in general.

  • Dragalia Lost har nu öppnat sin japanska hemsida. Sidan bekräftar att spelet är "free-to-play" Det går även att förhandsregistrerar sig på sidan.

  • Sushi Striker: The Way of Sushido opening movie release 8 juni.

__________________________________________________________________________

Uppdatering/patch:

  • Xenoblade Chronicles 2 patch är upp nu version 1.4.0

  • Issues Fixed

  • Fixed an issue causing the rare blade Dagas to disappear if bonded with a driver other than Rex, but engaged with Rex when starting a New Game Plus.

  • If Dagas has disappeared, downloading the latest update will cause him to be restored.

  • Fixed an issue causing Adenine’s blade quest, “Limits of Awareness” to advance automatically after continuing when the Ver. 1.3.1 update had been applied.

  • Fixed an issue that rarely prevented Skip Travel when on the Skip Travel screen

  • Fixed an issue causing the Recover Recharge effect from Mythra’s skill, Lightspeed Flurry, not to occur when used as a Special.

  • Changes and New Features

  • Added the sorting categories “Driver,” “Trust,” and “Field Skill” to the Blade List.

  • Added the sorting category “Type” to the list of Accessories.

  • After having cleared the game’s main story, once a star appears next to your current money in the menu the rare blade, T-elos can be bonded from core crystals at random.

  • Numerous traveling bards have been added that will exchange bonus EXP for Poppi’s rare parts when playing New Game Plus.

  • Added functionality to receive the first additional rare blade from the Expansion Pass, Poppibuster.

  • Poppibuster is a special blade, and the quest rare blade quest “Shiny New Power” must be completed to a certain point before Poppibuster can be engaged

Version 1.4.0
Permalänk
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Komplett har också Green Friday nedan en kod som ger 30% rabatt.

RABATTKOD: KMP30GRW

https://www.komplett.se/kampanj/59862/green-weekend-30-ubisof...

Exempel: Cars 3 Driven to Win kostar 230:- efter rabattkoden har använts.

https://www.komplett.se/kampanj/green-weekend?tag=*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nintendos E3 har bekräftats 12 juni kl 18:00 kommer de att ha en videopresentation.

*noterat i almanackan*

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

*noterat i almanackan*

Samma här
Jag hoppas på lite mer om Metroid Prime 4. (Remastern av FFXII får gärna komma till Switch också!)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Shantae: Half-Genie Hero – Ultimate Edition launch trailer, den fysiska versionen finns nu att köpa i Sverige.

Higurashi no Naku Koro ni Hou, Place of Period och Tsuisou no Despair.

MMORPG Elemental Knights Online kommer till den japanska eShop till sommaren.

__________________________________________________________________________

Skvaller: FIFA 18 WORLD CUP - W DLC NSW "new" ett nytt dlc kan tänkas dyka upp under fotbolls VM 2018.
Dlc:n ska innehålla alla 32 lag som gått vidare till VM 2018. Enligt källan ska det även dyka upp ett nytt Fifa 18 med nytt cover för det specifika eventet.

Added the DLC Content and new cover.
This is the full fifa game , plus all 32 teams that made the WC ( players and shirts match their WC uniforms)
and the 4 major teams that did not qualify - USA, Chile, Italy and Holland

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Puyo Puyo Tetris är ett riktigt bra köp för det priset, även om japanska demot, iallafall tidigare, var väldigt generöst samt att det kan vara bra att ha detta spel digitalt om man ofta vill hoppa in och spela en stund.

Skrivet av doomas:

Samma här
Jag hoppas på lite mer om Metroid Prime 4. (Remastern av FFXII får gärna komma till Switch också!)

Jag vill hellre se FF XII än XV till Switchen. Helst alla Final Fantasy-spel förstås men föredrar ändå XII över XV. Önskar Squenix kunde prata mer om vad de vill göra med plattformen.

Permalänk
Inaktiv

Blev en till Switch för mig, senaste tidens hack av Switchen har gjort mig riktigt sugen på en extra.

De matchar till och med varandra:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo har lagt upp en nedladdningsfilm för april månad. Är det något speciellt du letar efter på eShop?

Önskar alla en riktigt najs spelhelg!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Blev en till Switch för mig, senaste tidens hack av Switchen har gjort mig riktigt sugen på en extra.

De matchar till och med varandra:
https://i.imgur.com/F5Pb6WB.jpg

Har också funderat på det. En som blir orörd och en som man kan "leka" med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blev en till Switch för mig, senaste tidens hack av Switchen har gjort mig riktigt sugen på en extra.

De matchar till och med varandra:
https://i.imgur.com/F5Pb6WB.jpg

Helt missat, vad tillåter hacken? Emulatorer för Snes, n64? Skulle älska en youtube applikation på den också.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MrHejgen:

Helt missat, vad tillåter hacken? Emulatorer för Snes, n64? Skulle älska en youtube applikation på den också.

Just nu så kör folk Linux på sina Switch. Men så småningom så kommer du kunna styra CFW, Homebrew, Emulators osv

För mer information och nyheter:
https://www.reddit.com/r/SwitchHaxing/
https://www.reddit.com/r/SwitchHacks/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Någon mer än jag som har testat Nintendo Labo Variety Kit som släpptes i fredags?

Det var betydligt bättre kvalite på allt än vad jag hade förväntat mig, byggtiden var också längre då den innehöll mer delar än vad jag trodde. Instruktionerna med att spela upp på switchen var så tydliga så jag förstår inte hur någon kan misslyckas.
Se byggprocessen lite som lego technic, där visserligen lego technic består av flera smådelar. Nu var nivån på Nintendo Labo Variety Kit ganska låg och man kunde bygga mycket utan manual.

Så det var ett nöje att bygga och se att ir-sensorn var så bra.

Spelmässigt så visst går det spela, men själva byggprocessen var det roliga. Nu kommer jag demontera grejerna och skänka bort dem till ett barn.

För oss lite äldre barn så öppnade det så många ideer för vad man kunde bygga till switchen, pappkartongen höll bra kvalite men det är krångligt, jag tänker mig folk som gör grejer med deras 3D skrivare och sedan kodar en massa saker. Jag känner ej till hur det är med utvecklingskit för Switchen, men snart kan vem som helst koda genom hacket ni pratar om..
Problemet för många dock har är tid, så man har en rolig leksak som man kan göra mycket till, men ha tid att göra det är en annan femma.

En Review:
https://www.youtube.com/watch?v=X5I5sK8gGDA

Min åsikt detta kit är något i princip alla switchägare borde testa, att köpa är dock en helt annan sak. Då spelvärdet efter bygget inte är så högt utan det är mer de tekniska lösningarna som är intressanta. Hur gör de för att få fjädrande knappar? Utan fjärdar eller gummiband etc.
Nu medföljer det ett gäng gummiband till vissa saker.
För de yngre så får de se visionteknik, men med QR och streckkoder på allt vad man köper så kanske det inte är så nytt.

Permalänk
Medlem

Någon här som köpt Labo och inte fått "RC car" att fungera? Problemet är den vänstra joy-con:ens rumble är alltför klen vilket resulterar att den lilla pappsaken bara roterar (eftersom den bara reagerar på den högra kontrollens).

Har provat att synka om, uppdatera joy-cons, ändra frekvens... men verkar vara hårdvaran.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Någon här som köpt Labo och inte fått "RC car" att fungera? Problemet är den vänstra joy-con:ens rumble är alltför klen vilket resulterar att den lilla pappsaken bara roterar (eftersom den bara reagerar på den högra kontrollens).

Har provat att synka om, uppdatera joy-cons, ändra frekvens... men verkar vara hårdvaran.

Har du testat att öka frekvensen? Det gör man på sidan med mer inställningar som man öppnar genom knappen i mitten. Mina måste upp i 140 HZ för att de ska kunna flytta Rc car, vid 160Hz går de riktigt bra, och 170Hz är default.

När du ökar och ändrar frekvensen både hör och känner man i kontrollen hur det ändras. Om det ändå inte fungerar så är det ett konstigt hårdvarufel.

För ni som ej har testat så är "RC car" det enklaste bygget, den slänger man ihop på någon minut då den endast består av 2 bitar. Resten av byggena tar mycket mer tid ungefär 2h st.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Har också funderat på det. En som blir orörd och en som man kan "leka" med.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, kunde inte låta bli själv så fick bli en till. Att ha en extra dockningsstation är inte fel heller.

Skrivet av MrHejgen:

Helt missat, vad tillåter hacken? Emulatorer för Snes, n64? Skulle älska en youtube applikation på den också.

Som @tyvar1 nämner så går utvecklingen snabbt framåt. Linux går att köra vilket gör att väldigt mycket går. Ljud och JoyCon-drivare verkar saknas men även där verkar det hända saker. Emulation och liknande blir ju möjligt även det.

Jag gillar speciellt denna. Någon kör en Linux-distro och i denna DosBox. Dosbox kör i sin tur Windows 95:

Skrivet av anon159643:

Någon mer än jag som har testat Nintendo Labo Variety Kit som släpptes i fredags?

Det var betydligt bättre kvalite på allt än vad jag hade förväntat mig, byggtiden var också längre då den innehöll mer delar än vad jag trodde. Instruktionerna med att spela upp på switchen var så tydliga så jag förstår inte hur någon kan misslyckas.
Se byggprocessen lite som lego technic, där visserligen lego technic består av flera smådelar. Nu var nivån på Nintendo Labo Variety Kit ganska låg och man kunde bygga mycket utan manual.

Så det var ett nöje att bygga och se att ir-sensorn var så bra.

Spelmässigt så visst går det spela, men själva byggprocessen var det roliga. Nu kommer jag demontera grejerna och skänka bort dem till ett barn.

För oss lite äldre barn så öppnade det så många ideer för vad man kunde bygga till switchen, pappkartongen höll bra kvalite men det är krångligt, jag tänker mig folk som gör grejer med deras 3D skrivare och sedan kodar en massa saker. Jag känner ej till hur det är med utvecklingskit för Switchen, men snart kan vem som helst koda genom hacket ni pratar om..
Problemet för många dock har är tid, så man har en rolig leksak som man kan göra mycket till, men ha tid att göra det är en annan femma.

En Review:
https://www.youtube.com/watch?v=X5I5sK8gGDA

Min åsikt detta kit är något i princip alla switchägare borde testa, att köpa är dock en helt annan sak. Då spelvärdet efter bygget inte är så högt utan det är mer de tekniska lösningarna som är intressanta. Hur gör de för att få fjädrande knappar? Utan fjärdar eller gummiband etc.
Nu medföljer det ett gäng gummiband till vissa saker.
För de yngre så får de se visionteknik, men med QR och streckkoder på allt vad man köper så kanske det inte är så nytt.

Mycket intressant läsning, som någon som uppskattar att bygga just Lego Technic i vuxen ålder (men mer för den tekniska och mekaniska biten samt ställa på hyllor) så blir det nog en titt framöver.

Skrivet av solemn:

Någon här som köpt Labo och inte fått "RC car" att fungera? Problemet är den vänstra joy-con:ens rumble är alltför klen vilket resulterar att den lilla pappsaken bara roterar (eftersom den bara reagerar på den högra kontrollens).

Har provat att synka om, uppdatera joy-cons, ändra frekvens... men verkar vara hårdvaran.

Provat uppdatera firmware för dina JoyCons? Det behöver göras manuellt under settings.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Switch LRG #2 + #3: The Tribute Treasure Box Mercenary Kings Flinthook kommer att gå att köpa på fredag nästa vecka, 4 maj. Endast 200 kopior går upp de det är rester. En del undrar hur de kan fortfarande sälja rester då det står att den är slutsåld?
Det beror på att av de 3000 sparas 10% för reklamationsärende samt promotions eller tävlingar. Det kan även vara så att de stoppar otillåtna köp av bottar och andra som försöker fuska sig till mer kopior än vad de får köpa.

Detta är inget nytt för LRG då de har annonserat ut andra dagar i veckan än de officiella som; t e x söndagar där det går upp populära utgåvor under ett tidsfönster på en timma. Under den här timman får man spamma sidan med f4 och har man tålamod och tur får man en chans att få tag i ett åtråvärt exemplar.
Det finns en del som köper dubbla kopior och säljer ut den andra för att få sin egen gåva så billig som möjlig eller t o m gratis. Då det finns köpare som kan vara beredda att betala dubbelt så mycket via ebay t e x.

En svensk har redan sålt sin Switch LRG #2 + #3: The Tribute Treasure Box Mercenary Kings Flinthook för 130 Euro så visst går det att dra in pengar på dessa spel.

Limited Run Games är medvetna om det här d v s att deras spel säljs på andra sidor för scalper-priser men de menar att det är ändå ett väldigt litet klientel. De menar att du får göra precis vad du vill med dina köpta spel. Sen har de bannat folk som säljer fler utgåvor än vad de får. Och det är dessa utgåvor som oftast kommer upp som försäljning igen. Du kan även anmäla dig via deras support för att stå i kö för populära titlar. Men det finns bara 3000 kopior och det är endast dessa som cirkulerar runt trots att det står utsålt på deras sida.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo Labo Easter Egg!

I helgen avslöjade en reddit användare att det går att köra med lasersvärd med joy-cons. Det här trixet fungerar tydligen inte med Robot-kittet utan endast med Nintendo Labo Variety Kit.

GameXplain har lagt upp en video hur du gör för att leka Star Wars med dina barn:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Har du testat att öka frekvensen? Det gör man på sidan med mer inställningar som man öppnar genom knappen i mitten. Mina måste upp i 140 HZ för att de ska kunna flytta Rc car, vid 160Hz går de riktigt bra, och 170Hz är default.

När du ökar och ändrar frekvensen både hör och känner man i kontrollen hur det ändras. Om det ändå inte fungerar så är det ett konstigt hårdvarufel.

Jepp, jag har ändrat frekvensen. Det spelar ingen roll hur högt eller lågt jag går, den är ändå mycket klenare än den andra. Samma sak med pianot. I "acoustic mode" ska båda vibrera högt så att man t.ex. kan lägga den extra joycon-kontrollen på en stor låda, för att få bättre akustik. Den vibrerar men väldigt svagt jämfört med den andra.

Har googlat lite och verkar inte vara ett jättevanligt fel, för annars hade det dykt upp länkar. Det ser ut som att det blir att skicka in den till Bergsala...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Provat uppdatera firmware för dina JoyCons? Det behöver göras manuellt under settings.

Det har jag gjort De var inte uppdaterade, men efter uppdateringen är det samma problem som kvarstår.

Permalänk
Medlem

Helvete, denna var otroligt snygg!

Permalänk
Medlem

Går i Switch-köpar-tankar men har ett par frågor (ber om ursäkt om dessa redan ställts, tråden har 200+ sidor så ej helt lätt att "läsa ikapp")

Jag ämnar att köra min (eventuella) Switch kassetlöst, dvs jag kommer ladda ned alla spel från eshop och lagra dem lokalt på switchen/minneskort.

Vad jag kan se så verkar man ej kunna komma in på eshopen via en vanlig webbläsare, finns det någon som kan uppdatera mig kring priserna jag har att vänta för följande spel?
Mario Oddysey
zelda botw
mario kart
splatoon 2
stardew valley
steamworld dig 2
Donkey kong tropical frost(?)

Vad jag förstått så verkar många växla mellan olika eshoppar då priset skiljer sig mellan dessa, finns det någon form av guide eller sammanställning som ger en inblick i hur man gör detta? Vad jag förstått så kan man ha ett och samma konto fastän man köper spel i olika regioner?

Spelar det någon roll vilket minneskort man införskaffar? Jag är på jakt efter ett kring 128gb, såg att priset varierade rätt stort för dessa, de switch-märkta/certifierade var ju så klart betydligt dyrare. Finns det någon poäng att köpa ett sådant?

Vad jag förstod så verkar dockningstationen kunna repa skärmen och att ett displayskydd därför är att föredra. Någon som kan rekommendera ett sådant?

Permalänk
Medlem

Wow, kan bara säga wow angående pianot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Går i Switch-köpar-tankar men har ett par frågor (ber om ursäkt om dessa redan ställts, tråden har 200+ sidor så ej helt lätt att "läsa ikapp")

Jag ämnar att köra min (eventuella) Switch kassetlöst, dvs jag kommer ladda ned alla spel från eshop och lagra dem lokalt på switchen/minneskort.

Vad jag kan se så verkar man ej kunna komma in på eshopen via en vanlig webbläsare, finns det någon som kan uppdatera mig kring priserna jag har att vänta för följande spel?
Mario Oddysey
zelda botw
mario kart
splatoon 2
stardew valley
steamworld dig 2
Donkey kong tropical frost(?)

Vad jag förstått så verkar många växla mellan olika eshoppar då priset skiljer sig mellan dessa, finns det någon form av guide eller sammanställning som ger en inblick i hur man gör detta? Vad jag förstått så kan man ha ett och samma konto fastän man köper spel i olika regioner?

Spelar det någon roll vilket minneskort man införskaffar? Jag är på jakt efter ett kring 128gb, såg att priset varierade rätt stort för dessa, de switch-märkta/certifierade var ju så klart betydligt dyrare. Finns det någon poäng att köpa ett sådant?

Vad jag förstod så verkar dockningstationen kunna repa skärmen och att ett displayskydd därför är att föredra. Någon som kan rekommendera ett sådant?

Jag har ingen erfarenhet av de olika eshoparna, vet bara att det kan vara besvärligt att lägga in kreditkort osv om du inte har ett från samma land som du försöker handla i.

Över lag ligger priserna på eshop över butikspriset på kassetterna, iaf. i svenska eshopen.

128GB räcker inte långt, vissa spel är uppemot 20 GB stora. Jag har ett 128, men jag vet själv att jag inte köper särskilt många spel och jag vill ha dem i fysisk utgåva om möjligt. Jag skulle köpt ett 400GB+ om jag inte ville ha några fysiska spel alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850