Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Ingen som tröttnat på Mario and Sonic at the olympics?

Permalänk
Medlem

Blir det en Direct på torsdag/fredag (torsdag natt för oss?) tror ni?

Sedan fick jag nyligen tillbaka mina Joy-Cons från Bergsala efter reparation. 350 kr för byte av styrspakar (V+H), antennfix och ny låsbit (det som håller fast kontrollen på Switchen). Känns ändå överkomligt för att få renoverade kontroller efter tre års slit. De skickade med Switch-brandad putsduk och en godisask också

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Blir det en Direct på torsdag/fredag (torsdag natt för oss?) tror ni?

Sedan fick jag nyligen tillbaka mina Joy-Cons från Bergsala efter reparation. 350 kr för byte av styrspakar (V+H), antennfix och ny låsbit (det som håller fast kontrollen på Switchen). Känns ändå överkomligt för att få renoverade kontroller efter tre års slit. De skickade med Switch-brandad putsduk och en godisask också

Hoppas det!

Det var ju faktiskt ett inte alltför oöverkomligt pris.. har själv två joycons som vi aldrig använder längre pga div drift-problem osv. Kan ju vara värt att skicka in dom istället för att köpa nya faktiskt. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Hoppas det!

Det var ju faktiskt ett inte alltför oöverkomligt pris.. har själv två joycons som vi aldrig använder längre pga div drift-problem osv. Kan ju vara värt att skicka in dom istället för att köpa nya faktiskt. Tack för tipset.

Det kan vara värt att kolla! Jag gick via nintendo.se och fyllde i ett kontaktformulär, så svarade de efter ett par dagar per e-post där jag fick ett kostnadsförslag och kunde ställa lite fler frågor.

edit: har du kvitto, så kan du ju också hävda garanti eller tillverkningsfel för styrspakarna iaf och se om det påverkar prisnivån.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Hoppas på bra portningar av borderlands och bioshock!

Permalänk
Medlem

Det blir lite Bravely Default II ikväll tror jag. Har lagt undan en femhundring till Xenoblade 29 maj också. Ska bara lyssna sönder soundtracket i två månader nu.. tur att tiden rinner iväg snabbt med hemmajobb och minimalt med social kontakt.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevliga titlar i mini directen, blir ett par köp.

Permalänk
Medlem

Köpte precis ställ för 24 mera spel för de förra är fulla, känns som det kommer fyllas snabbt.

Xenoblad Limited Edition here I come!

Permalänk
Medlem

Då är Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Collector’s Set äntligen tillgänglig för förhandsbokning, i alla fall på Inet

https://www.inet.se/produkt/6609838/xenoblade-chronicles-definitive-edition-collector-s-set-switch

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att det går extremt segt att ladda ner något från eshop idag?

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo has big plans for Super Mario Bros.’ 35th anniversary

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Blir köp av allt om det kommer! Hade gärna sett just Galaxy, Super Mario 64 och Sunshine handhållet. Och gärna remastrad så vi får SM64 i 16:9.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Blir köp av allt om det kommer! Hade gärna sett just Galaxy, Super Mario 64 och Sunshine handhållet. Och gärna remastrad så vi får SM64 i 16:9.

Verkligen! Håller alla tummar att rykterna stämmer 😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Låter bra. Barnen spelade Super Mario Sunshine på sin Wii så sent som igår och jag slogs av hur trevligt det spelet är. Absolut något som barn utan gamecube / wii men med Switch också kan tänkas ha kul med.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Då är Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Collector’s Set äntligen tillgänglig för förhandsbokning, i alla fall på Inet

https://www.inet.se/produkt/6609838/xenoblade-chronicles-definitive-edition-collector-s-set-switch

Nu även på Webhallen: https://www.webhallen.com/se/product/316979-Xenoblade-Chronic...

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte ett spel från 1997 (FFVII) utan framepacing-problem på en Switch 20år+ senare?

Att fighterna är i 15fps kan jag mer förstå eftersom det var så i orginalet, även om dom borde fixat det med egentligen. Men den dåliga framepacingen gör ju att det är en sämre version än orginalet. :/ sen är filtret på text fonten inte så snyggt heller men det är väl mer en smaksak antar jag (borde gå att justera i settings kan man tycka).

Och så tar dom 140kr för detta? Nånting säger mig att spelet har emulerats utan dessa problem på betydligt svagare hårdvara i många år redan.

Jag antar att dom vill att man ska hacka sin Switch och ladda ner emulator och spelet istället för att betala för det.

Permalänk
Medlem

Var osäker först men när Jason Schreier bekräftade ryktet känns det ganska klart, har inte upplevt någon gång där han har haft fel.

Frågan är om det blir en större remaster där det mesta förbättras eller om man kanske ökar upplösningen (och förhoppningsvis upp till 60 fps i detta fall). Oavsett skulle det vara riktigt nice, många fina minnen från 64 och Galaxy. Aldrig kört Sunshine men har hört mycket bra saker om det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

Varför funkar inte ett spel från 1997 (FFVII) utan framepacing-problem på en Switch 20år+ senare?

Att fighterna är i 15fps kan jag mer förstå eftersom det var så i orginalet, även om dom borde fixat det med egentligen. Men den dåliga framepacingen gör ju att det är en sämre version än orginalet. :/ sen är filtret på text fonten inte så snyggt heller men det är väl mer en smaksak antar jag (borde gå att justera i settings kan man tycka).

Och så tar dom 140kr för detta? Nånting säger mig att spelet har emulerats utan dessa problem på betydligt svagare hårdvara i många år redan.

Jag antar att dom vill att man ska hacka sin Switch och ladda ner emulator och spelet istället för att betala för det.

Squenix håller inte samma kvalitet som Square Soft respektive Enix gjorde på 90-talet. Lathet och lätta pengar är nog det enkla svaret.

Permalänk
Konsolgrävare

Mer rykten angående Super Mario Remasters:

https://www.videogameschronicle.com/news/more-details-emerge-...

https://www.eurogamer.net/articles/2020-03-31-more-details-em...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

eShopens Spring Sale börjar nu på torsdag kl 15! 300 spel, upp till 80%. Brukar vara lite få first-party spel men får hoppas på något bra!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att discshop kör förhandsbokning av The Outer Worlds för 499kr. Känns som ett bra pris!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinnn:

Tänkte bara tipsa om att discshop kör förhandsbokning av The Outer Worlds för 499kr. Känns som ett bra pris!

Helt okej pris med tanke på att det är en patch på 6 GB att ladda ned.

"The retail version The Outer Worlds comes on a physical cartridge, and it will be accompanied by a day one patch that could be up to 6 GB. "

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinnn:

Tänkte bara tipsa om att discshop kör förhandsbokning av The Outer Worlds för 499kr. Känns som ett bra pris!

Blir inget köp för mig då jag har spelet på PC via Game Pass men ser verkligen fram emot Digital Foundrys granskning av porten.

Bra spel för övrigt, kom dessvärre av mig rätt fort och har inte lyckats återvända ännu. Lite störande faktiskt.

Permalänk
Medlem

Det har varit mycket rapporter om att folk fått sina Nintendo-konton hackade och pengar stulna den senaste tiden, se t.ex. denna reddit-tråd. Så här är en påminnelse om att man kan undvika sånt genom att aktivera 2FA på sitt Nintendo-konto.

Nintendo skriver att man ska använda Google Authenticator, men det går lika bra att använda andra 2FA-appar som t.ex. Authy eller Microsoft Authenticator. Har man en 2FA-app konfigurerad så är det bara att gå in på sitt Nintendo-konto och skanna en QR-kod, väldigt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Det har varit mycket rapporter om att folk fått sina Nintendo-konton hackade och pengar stulna den senaste tiden, se t.ex. denna reddit-tråd. Så här är en påminnelse om att man kan undvika sånt genom att aktivera 2FA på sitt Nintendo-konto.

Nintendo skriver att man ska använda Google Authenticator, men det går lika bra att använda andra 2FA-appar som t.ex. Authy eller Microsoft Authenticator. Har man en 2FA-app konfigurerad så är det bara att gå in på sitt Nintendo-konto och skanna en QR-kod, väldigt enkelt.

Tack för varningen, har inte hört något om detta innan så blir att se över säkerheten.

Edit: snabbt och smidigt med Google autentikatorn. Får hoppas de inte lägger ner den nu bara....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tack för varningen, har inte hört något om detta innan så blir att se över säkerheten.

Edit: snabbt och smidigt med Google autentikatorn. Får hoppas de inte lägger ner den nu bara....

Tack tack, fixade direkt

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Finns en del bra priser på fysiska spel i påsk.

#18373674

tycker inte de var några vidare bra spel där..

Astral chain är för övrigt nere på 399 nu enligt deku deals, lägsta nånsin,

https://www.dekudeals.com/items/astral-chain

Zelda breath of wild är också under 500 nu,

https://www.dekudeals.com/items/the-legend-of-zelda-breath-of...