Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Av vad jag sett så kommer dem inte ha stöd för trådlös, hd-rumble eller amiibos..
så mao funkar den bara när kopplade till switchen, precis som split pad pro.

men vet inte något officiellt har sagts än?

Skrivet av snajk:

Nice. Hoppas de är lite mer sansade i pris, och förstås att de funkar till allt som de vanliga joy-consen, som att starta switchen trådlöst.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Av vad jag sett så kommer dem inte ha stöd för trådlös, hd-rumble eller amiibos..
så mao funkar den bara när kopplade till switchen, precis som split pad pro.

men vet inte något officiellt har sagts än?

Min första tanke var då att är inte det här typ samma produkt som split pad pro isåfall? Bara lite tunnare.

Permalänk
Medlem

Skrev i dagens fynd, men kan skriva här också. Amazon har Switch Oled Splatoon 3 edition för 3885 https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-OLED-Model-Splatoon-dp-...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Vart får vi i sverige köpa Xenoblade Chronicles 3 Collector's Edition? Blir det store.nintendo.co.uk med tull eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vart får vi i sverige köpa Xenoblade Chronicles 3 Collector's Edition? Blir det store.nintendo.co.uk med tull eller?

Jag har handlat många gånger från tyska nintendo, vilket alltid har fungerat smärtfritt.
https://store.nintendo.de/de

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag har handlat många gånger från tyska nintendo, vilket alltid har fungerat smärtfritt.
https://store.nintendo.de/de

Kollade där förut men Collector's Edition fanns inte med, kanske kommer senare vid release.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Kollade där förut men Collector's Edition fanns inte med, kanske kommer senare vid release.

Kommer senare, och verkar blir hårt tryck med tanke på hur många man sett som verkar intresserade av den, så gäller nog beställa väldigt tidigt om man ska få den (notera att spelet inte är med i den).

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Skrev i dagens fynd, men kan skriva här också. Amazon har Switch Oled Splatoon 3 edition för 3885 https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-OLED-Model-Splatoon-dp-...

Jag köpte min vita OLED för 3100kr för någon månad sedan från CDON 👍 så håll utkik även för lägre priser än så.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LeVvE:

Vart får vi i sverige köpa Xenoblade Chronicles 3 Collector's Edition? Blir det store.nintendo.co.uk med tull eller?

Går endast att köpa via My Nintendo Store. Det finns flera stycken i Europa har köpt från Spanska och Italienska:

"En Collector's Edition av spelet kommer att finnas tillgänglig exklusivt i My Nintendo Store, inklusive artwork från Masatsugu Saito, en inbunden artbook med över 250 sidor och en steelbook samt själva spelet. Mer information om Collector's Edition kommer längre fram."

https://www.nintendo.se/nyheter/1549-xenoblade-chronicles-3-s...

Ganska tråkigt att de gör så lycka till att hitta ett exemplar. Och nej det är inte Bergsalas fel utan Nintendo. Alla varor skickas från Tysklands huvudlager även om du beställer från tex Spanska.

Det är också värt att notera att CE kommer inte ha med spelet:

"To give customers the flexibility to purchase and enjoy the game at launch, we will now be offering the contents of the Collector’s Edition (soft cover concept art book, steel case and outer box packaging) as a separate purchase at a price that does not include the Xenoblade Chronicles 3 software."

Release i September.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag köpte min vita OLED för 3100kr för någon månad sedan från CDON 👍 så håll utkik även för lägre priser än så.

Jo, jag vet att den vanliga går att få billigare, men för just Splatoon 3 edition så har jag inte sett något billigare än typ 4500, därför tänkte jag det var värt ett tips :). Men bra input!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

köpa switch digital kod, kan andra spela också?

har köpt en switch, funderar på att köpa en bunt spel via digital kod,kan jag bara spela på mitt konto eller på switchen,eller kan andra spela med annat konto på den? och om jag loggar in på annan switch kan jag spela på den då? eller är spelen enbart länkade till min switch?
är helt nybörjare

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

har köpt en switch, funderar på att köpa en bunt spel via digital kod,kan jag bara spela på mitt konto eller på switchen,eller kan andra spela med annat konto på den? och om jag loggar in på annan switch kan jag spela på den då? eller är spelen enbart länkade till min switch?
är helt nybörjare

Andra kan spela på din switch om den är din "primära".
Du kan spela på andra där du loggar in, men det kräver då internetanslutning och på din primära switch kan inte några av 'dina' spel kunna spelas menas ditt konto används på en annan switch.

Kompisen kommer inte kunna spela dina spel eftersom switchen du loggade in på inte är din primära.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeroastic:

Andra kan spela på din switch om den är din "primära".
Du kan spela på andra där du loggar in, men det kräver då internetanslutning och på din primära switch kan inte några av 'dina' spel kunna spelas menas ditt konto används på en annan switch.

Kompisen kommer inte kunna spela dina spel eftersom switchen du loggade in på inte är din primära.

Detta är ett område där XB har en stor fördel för användarna då man kan spela inloggad på en konsol samtidigt som någon annan spelar dina spel på din "hemkonsol". Så har man en polare med samma konsol kan man sätta varandras till "hem" så delar man på alla spel.

Permalänk
Medlem

Jupp, definitivt ett drygt extra DRM-lager som M$ inte har implementerat ännu. Men troligen hade gjort om inte Sony hade varit så motstridiga. Bara titta på deras tänkta upplägg med Xbox One licenseringen de presenterade inledningsvis där Sony kontrade med hur man stoppar in en skiva i konsolen.

Permalänk
Konsolgrävare

Rykten: Wind Waker och Twilight Princess till Switch!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vad jag har längtat
Hoppas innerligt att rök inte får spelet att lagga sönder i Wind Waker, som det gjorde på Wii U

Permalänk
Medlem

Bästa nyheterna på länge. Håller tummarna 🤞

Permalänk
Medlem

Låter bra. 10-åringen här hemma har spelat igenom Wind Waker HD på Wii U och håller på med Twilight Princess HD. Väldigt bra versioner, tycker jag nog. Kan väl portas över ungefär rakt av (med anpassning till att man spelar utan dubbelskärm, men det hade ju inte originalen till Gamecube heller).

Skyward Sword HD var rätt trevlig portning till Switch också. Trist bara att inte Ocarina of Time eller Majora's Mask fått en vettig port.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Frågan har säkert ställts innan, tips på familjespel eller spel där fler än två kan spela och som funkar för barn från 3 år och uppåt som kan ge många timmar av nöje? De har redan Mario Kart/Mario Party.

Tänkte ge ett spel i födelsedagspresent (kommer inte på ngt annat att ge polarens kids).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Frågan har säkert ställts innan, tips på familjespel eller spel där fler än två kan spela och som funkar för barn från 3 år och uppåt som kan ge många timmar av nöje? De har redan Mario Kart/Mario Party.

Tänkte ge ett spel i födelsedagspresent (kommer inte på ngt annat att ge polarens kids).

Det har blivit många timmar Minecraft här. 3 år är väl lite tidigt, men man kan spela utan monster som attackerar där man bara kan leka runt. Dottern har spelat sedan hon var kanske 4 eller 5?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

alltså jag fattar inte hur man köper saker på eshop? jag vill köpa syberia 1 2 till rabatt men när jag skriver i mastercard så ba nej .och då försökte jag adda funds och det blir samma sak.

hur ska man köpa saker på eshop???
vad är vitsen med att ha en eshop om man inte kan köpa nåt?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Moderator
Forumledare

@darknessviking: Dum fråga men har du låst upp ditt konto för köp över internet?
Annars kan man ju köra paypal

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

hur ska man köpa saker på eshop???
vad är vitsen med att ha en eshop om man inte kan köpa nåt?

Det finns även Benify Privat där du kan köpa presentkort med 6-7% rabatt

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@darknessviking: Dum fråga men har du låst upp ditt konto för köp över internet?
Annars kan man ju köra paypal

om du menar t ex att köpa allmänt jo det har jag,så jag förstår inte varför det inte funkar,jag menar köper jag till xbox och ps så går det hur bra som helst, eller steam också för den delen

eller är det nån speciell sak man måste göra?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Skrivet av darknessviking:

om du menar t ex att köpa allmänt jo det har jag,så jag förstår inte varför det inte funkar,jag menar köper jag till xbox och ps så går det hur bra som helst, eller steam också för den delen

eller är det nån speciell sak man måste göra?

En dum fråga kanske, men du har skrivit i allt rätt samt har pengar på kontot? Samt är ditt Nintendo id kopplat till nintendo account på deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Frågan har säkert ställts innan, tips på familjespel eller spel där fler än två kan spela och som funkar för barn från 3 år och uppåt som kan ge många timmar av nöje? De har redan Mario Kart/Mario Party.

Tänkte ge ett spel i födelsedagspresent (kommer inte på ngt annat att ge polarens kids).

Rayman Legends är förbaskat kul med flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Frågan har säkert ställts innan, tips på familjespel eller spel där fler än två kan spela och som funkar för barn från 3 år och uppåt som kan ge många timmar av nöje? De har redan Mario Kart/Mario Party.

Tänkte ge ett spel i födelsedagspresent (kommer inte på ngt annat att ge polarens kids).

Super Mario 3D World är också ett tips.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

I morgon är det dags för ny Nintendo Direct! 40 minuters snack om kommande spel som ska släppas i vinter. Möjligtvis dags för en ordentlig titt på Breath of the wild 2, kanske?

https://twitter.com/NintendoAmerica/status/156932538834980045...

Permalänk
Medlem

Nice, håller tummarna för spännande nyheter.
Hoppas verkligen att ryktet om wind waker är rätt, vill gärna spela det igen innan året är slut 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

I morgon är det dags för ny Nintendo Direct! 40 minuters snack om kommande spel som ska släppas i vinter. Möjligtvis dags för en ordentlig titt på Breath of the wild 2, kanske?

https://twitter.com/NintendoAmerica/status/156932538834980045...

https://www.nintendo.co.uk/News/Nintendo-Direct/Latest-Ninten...

Jag ser att Nintendo UK kommer lägga upp Directen på YouTube i sin helhet kl 17:00 (16:00 brittisk tid) pga sorgeperioden, dvs ingen live stream om man väljer att se UK-/europaversionen.