Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Error 2618-0513

Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. När jag försöker spela Splatoon 2 multiplayer så får jag ett error-meddelande som säger "Error 2618-0513. Unable to connect to other user console(s). NAT traversal process has failed. Please try again later.". Grejen är att Switchen har NAT typ B vilket ska vara ok för online. Mitt internet är 100/100 och Switchen tar 40/20 så att det borde inte vara något fel där heller. Jag läste på Nintendo's support sidor men allt dem säger är att öppna portar och sätta Switchen i DMZ. Dem lösningarna fungerade givetvis inte.

Men jag tror att jag har konstaterat att min router, Asus RT-AC68U, är boven här för att jag har testat med en gammal router och det fungerar perfekt. Det fungerar även med en hotspot på telefonen men det tar så mycket på surfen. Jag kan tyvärr inte använda den gamla router för den är felande. Har någon en lösning som jag kan testa, har haft det här felet i veckor nu och skulle helst inte vilja köpa en ny router.

Tack på förhand,
Jo

Permalänk
Medlem
Skrivet av whoopjo:

Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. När jag försöker spela Splatoon 2 multiplayer så får jag ett error-meddelande som säger "Error 2618-0513. Unable to connect to other user console(s). NAT traversal process has failed. Please try again later.". Grejen är att Switchen har NAT typ B vilket ska vara ok för online. Mitt internet är 100/100 och Switchen tar 40/20 så att det borde inte vara något fel där heller. Jag läste på Nintendo's support sidor men allt dem säger är att öppna portar och sätta Switchen i DMZ. Dem lösningarna fungerade givetvis inte.

Men jag tror att jag har konstaterat att min router, Asus RT-AC68U, är boven här för att jag har testat med en gammal router och det fungerar perfekt. Det fungerar även med en hotspot på telefonen men det tar så mycket på surfen. Jag kan tyvärr inte använda den gamla router för den är felande. Har någon en lösning som jag kan testa, har haft det här felet i veckor nu och skulle helst inte vilja köpa en ny router.

Tack på förhand,
Jo

En ny router hjälper inte i detta fall så köp inte en ny.

Har du bahnhof som ISP? Ifall du har och inte har en publik IP behöver du kontakta dem för att de ska enabla det.
Testa också att slå på upnp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

En ny router hjälper inte i detta fall så köp inte en ny.

Har du bahnhof som ISP? Ifall du har och inte har en publik IP behöver du kontakta dem för att de ska enabla det.
Testa också att slå på upnp.

Hej!

Jag har Arkaden AB som ISP, dock är det fastigheten som har kontrakt med dem satt internet ingår i hyran. Står på deras sida att ett publikt IP kommer att kosta 1000kr vilket känns inte så trevligt att betala. https://www.arkaden.se/ovriga-tjanster/
UPnP är på och det hjälper tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whoopjo:

Hej!

Jag har Arkaden AB som ISP, dock är det fastigheten som har kontrakt med dem satt internet ingår i hyran. Står på deras sida att ett publikt IP kommer att kosta 1000kr vilket känns inte så trevligt att betala. https://www.arkaden.se/ovriga-tjanster/
UPnP är på och det hjälper tyvärr inte.

Det är en fast ip de skriver där. Inte samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det är en fast ip de skriver där. Inte samma sak.

Ringde dit nu och dem fixade ett publikt IP på 5 minuter och kom in på ett spel på 3 sekunder. Tack så mycket för hjälpen! Har strulat med det här så länge.

Go Team Egg!

Permalänk
Medlem

Hej!
Sitter och funderar på att köpa en Switch efter jobbet men funderar på om det finns någon vettig Youtube-app så jag kan kolla Youtube i sängen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Körde det med dottern igår. Störde mig på CPU-gubbarna samt att det var fruktansvärt lätt.
Men dottern tyckte det var skoj så det blir säkert ett köp

Jag märkte att de var väääldigt enkla motståndare/fiender. Men i mitt fall med min flickvän så är det (som med din dotter) en bra sak. Hon föredrar lite mer pusselaktiga element (stötte på ett par) istället för krångliga fiender som kräver fingerfärdighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Hej!
Sitter och funderar på att köpa en Switch efter jobbet men funderar på om det finns någon vettig Youtube-app så jag kan kolla Youtube i sängen?

Det finns ingen officiell Youtube-app eller ens webbläsare till Switch än, men det finns ett krångligt sätt att komma åt en webbläsare ändå. Se t.ex. denna video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det finns ingen officiell Youtube-app eller ens webbläsare till Switch än, men det finns ett krångligt sätt att komma åt en webbläsare ändå. Se t.ex. denna video.

Ajdå.. Vad tråkigt, de känns som en liten dealbreaker, trodde verkligen att det fanns en YT-app :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Ajdå.. Vad tråkigt, de känns som en liten dealbreaker, trodde verkligen att det fanns en YT-app :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tyckte också det var kasst att det saknades, men efter att ha spelat en hel del på den är jag inte missnöjd trots att den är renodlad spelmaskin. Jag har ändå YouTube i mobilen som ligger brevid sängen på laddning varje natt, vet inte om switchen hade använts så flitigt för det ändamålet när allt kommer omkring

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av evilsin:

Ajdå.. Vad tråkigt, de känns som en liten dealbreaker, trodde verkligen att det fanns en YT-app :/

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av klirre:

Jag tyckte också det var kasst att det saknades, men efter att ha spelat en hel del på den är jag inte missnöjd trots att den är renodlad spelmaskin. Jag har ändå YouTube i mobilen som ligger brevid sängen på laddning varje natt, vet inte om switchen hade använts så flitigt för det ändamålet när allt kommer omkring

Går som sagt att kringgå det med Google DNS kopplade även in mitt tangentbord för att skriva på Sweclockers. Använder detta till Binding Isaac för att skapa en build eller kolla efter achievements. Var även användbart när jag spelade Zelda och körde fast. Sen är det noll säkerhet men det är smällar man får ta

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The Men of Yoshiwara: Ohgiya annonserades ut förra veckan till Japan. Nu finns det även ett datum till oss (både NA och EU). 8 mars är det som gäller €14.99 e-shop.

Neo Atlas 1469 kommer även till väst den 19 april samma datum som Japan m a o.

Troligtvis kommer den endast i digitalt utförande Play-asia har den japanska ute för förbokning.

Kommer du ihåg Snake Pass?
Spelet som var gulligt men ändå hamnade lite i skymundan p g a dess märkliga rörelsekontroll.
Nu meddelar Snake pass:s utvecklare en liten nyhet.

Vad nyheten är vill de givetvis inte avslöja än TBA.

"Today marks a sssuper ssspecial occasion that's very close to our heartsss... We just wanted to wish our friends at Nintendo a HAPPY FIRST NINTENDO SWITCH BIRTHDAY!!@NintendoAmerica @NintendoUK @NintendoEurope. Maybe we ssshould do something a little ssspecial... STAY TUNED."

Källa

Är du trött på den minimala skärmen på din Switch?
Då ska du se denna filmen om hur du kan pimpa din Switch till ett större format.

Är detta något du kommer att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag tyckte också det var kasst att det saknades, men efter att ha spelat en hel del på den är jag inte missnöjd trots att den är renodlad spelmaskin. Jag har ändå YouTube i mobilen som ligger brevid sängen på laddning varje natt, vet inte om switchen hade använts så flitigt för det ändamålet när allt kommer omkring

Jo, så är det, men switchens skärm är lite större än min telefon så jag tänkte att den skulle agera spelkonsoll och youtube-tablet.. kan väl hopps att dom släpper en app iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Jo, så är det, men switchens skärm är lite större än min telefon så jag tänkte att den skulle agera spelkonsoll och youtube-tablet.. kan väl hopps att dom släpper en app iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, jag blir inte ledsen om YouTube och twitch kommer till switch. Webläsare vore också trevligt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

The Men of Yoshiwara: Ohgiya annonserades ut förra veckan till Japan. Nu finns det även ett datum till oss (både NA och EU). 8 mars är det som gäller €14.99 e-shop.

https://i.imgur.com/UbB3OQal.png

Neo Atlas 1469 kommer även till väst den 19 april samma datum som Japan m a o.

https://youtu.be/Q2w3e09wJT8

https://s.pacn.ws/640/uo/neo-atlas-1469-552073.1.jpg?p2sl2m

Troligtvis kommer den endast i digitalt utförande Play-asia har den japanska ute för förbokning.

Kommer du ihåg Snake Pass?
Spelet som var gulligt men ändå hamnade lite i skymundan p g a dess märkliga rörelsekontroll.
Nu meddelar Snake pass:s utvecklare en liten nyhet.

https://i1.wp.com/nintendosoup.com/wp-content/uploads/2018/03/1B5D8F8B-6D3D-46D1-BC29-6FFF7F5305BA.jpeg?w=684&ssl=1

Vad nyheten är vill de givetvis inte avslöja än TBA.

"Today marks a sssuper ssspecial occasion that's very close to our heartsss... We just wanted to wish our friends at Nintendo a HAPPY FIRST NINTENDO SWITCH BIRTHDAY!!@NintendoAmerica @NintendoUK @NintendoEurope. Maybe we ssshould do something a little ssspecial... STAY TUNED."

Källa

Är du trött på den minimala skärmen på din Switch?
Då ska du se denna filmen om hur du kan pimpa din Switch till ett större format.

https://youtu.be/svHjXfDUDsU

Är detta något du kommer att göra?

Intressant att se vad för något Snake Pass relsterat som avtäcks! Bra spel som jag i vanlig ordning kom av mig ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mudde:

Det där spelet såg lite extra intressant ut. Gillar ganska många srpg-spel så kanske ska satsa på boxen.
Vart brukar såna boxar gå att få tag på i EU-versioner (om de kommer hit)? Amazon.uk?

Generellt många intressanta spel på väg nu. Blir svårt att hinna spela allt när det släpps.

Kommer nu på onsdag 12 PM GMT (13:00) till Europa:

We're happy to announce that the NISA European Online Store will be launching pre-orders for GOD WARS The Complete Legend on Wednesday, 7th March @ 12PM GMT.

Vad som inte kommer till Europa när jag frågade dem är Harvest Moon®: Light of Hope SE Limited Edition.
Så syrran beställde den från USA då hon bor där

fel bild på God wars
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Kommer nu på onsdag 12 PM GMT (13:00) till Europa:

We're happy to announce that the NISA European Online Store will be launching pre-orders for GOD WARS The Complete Legend on Wednesday, 7th March @ 12PM GMT.

https://store.nisamerica.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/w/gw2_esrb_full_white.jpg

Tack för info! Synd med timingen bara - är på konferens då och osäker på om jag kan smita undan och beställa. Hoppas de finns kvar till helgen.

Vet du hur det fungerar att beställa därifrån:
- Brukar boxar ofta ta slut fort? Hur är det med betalningen?
- Dras pengarna direkt eller vid leverans (det senare är ganska jobbigt om man sitter fast med Nordea där man kan låsa upp kortet en timme åt gången)?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mudde:

Tack för info! Synd med timingen bara - är på konferens då och osäker på om jag kan smita undan och beställa. Hoppas de finns kvar till helgen.

Vet du hur det fungerar att beställa därifrån:
- Brukar boxar ofta ta slut fort? Hur är det med betalningen?
- Dras pengarna direkt eller vid leverans (det senare är ganska jobbigt om man sitter fast med Nordea där man kan låsa upp kortet en timme åt gången)?

De brukar inte försvinna så snabbt om de inte är en stortitel det är absolut inte limited run games tid d v s du har mindre en en minut innan allt är slutsålt.

Pengarna dras med en gång bara Tyskland och UK kan reservera pengar jag kör med paypal ifall nåt strular tyvärr så tar de GBP istället för dollar. Det kan vara t o m så att de jämställer dollar med GBP i valutakurs $59.99 blir £59.99. Men det är inte billigare att beställa från USA med tanke på avgifter av PostNord.

De gjorde så med The Lost Child - Limited Edition - Nintendo Switch 59.99 GBP och i USA är det 59.99 USD :/

Permalänk
Medlem

@Tiamat:
Tack! Då chansar jag på att den finns kvar på fredag kväll.

Köper inte ofta limited-boxar då många har lite tråkigt innehåll, andra är överprissatta (för ofta över dubbla priset av ett nytt spel måste de i.a.f. ha bra extrasaker) och vissa tar slut innan jag upptäckt att dom släppts (t.ex. FE Fates).

NISAs verkar helt ok prissatta och det är kul att lyxa till det lite och uppmuntra framtagandet av fler boxar

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av GeneralElias:

Fick ett mejl idag från Clas Ohlson att de har klubbdag/fira-100år-med-Clasdag den 7/3 där man får 20% på ett köp som medlem.
(*Erbjudandet gäller 7/3-2018 i alla våra säljkanaler för dig som är eller blir medlem i Club Clas. Kan inte kombineras med andra %-rabatter och gäller inte presentkort, telefonkort och frimärken.)

Hittar inget material mer än mejlet om det men här kommer en länk till nintendo switch istället;
https://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/38-8...
Som då kommer kosta 2792:-
Går ju även att köpa spel och tillbehör hos dom.

Saxat från dagens fynd-tråden. En switch för 2792:- om du är medlem på CO.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra sida eller kanske Facebook-grupp för att köpa/sälja/byta spel?
Vissa vill man ju spara i samlingen medans andra kommer man nog aldrig spela igen när man väl avklarat dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo har en stor uppdatering dels på e-shop, webbsida samt betalningsmedlen, om drygt 80-90 min är My Nintendo underhållningsarbetet färdigt. Vilket innebär att det nya guldpoängsystemet (förhoppningsvis) kommer att vara igång samt att du kan använda dina poäng för att köpa spel för rabatterat pris.

If you pay 499.00 kr for a game on Nintendo eShop, you’ll earn 250 Gold Points.
Those points can be redeemed for 25.00 kr toward your next eligible purchase.

Gold Points expire after 12 months on the last day of the month in which they were earned.

Kan vara bra att veta att en del poäng kan gå ut om du registrerade dem på premiärdagen för över ett år sen.

Nintendo recently announced that it would be possible to use My Nintendo Gold Points when purchasing digital games on Switch. This is going into effect starting today, which should be as soon as maintenance ends (roughly 90 minutes from now).

Källa, Källa II

Veckans skvaller tyska Amazon har redan listat Project Octopath Traveler med release datum 17 augusti 2018. I nuläget kan det handla om en placeholder. Artikeln från gonintendo.com upplyser att mer info lär komma till E3.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nintendo har en stor uppdatering dels på e-shop, webbsida samt betalningsmedlen, om drygt 80-90 min är My Nintendo underhållningsarbetet färdigt. Vilket innebär att det nya guldpoängsystemet (förhoppningsvis) kommer att vara igång samt att du kan använda dina poäng för att köpa spel för rabatterat pris.

If you pay 499.00 kr for a game on Nintendo eShop, you’ll earn 250 Gold Points.
Those points can be redeemed for 25.00 kr toward your next eligible purchase.

Gold Points expire after 12 months on the last day of the month in which they were earned.

Kan vara bra att veta att en del poäng kan gå ut om du registrerade dem på premiärdagen för över ett år sen.

Nu precis inhandlat Nine Parchments för "gratispengar" via dessa gold points.
Tack för tipset, ska strax sätta mig på tåget mot fjollträsk och det är bäst att ha underhållning för några timmar eftersom det snöar ute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nintendo har en stor uppdatering dels på e-shop, webbsida samt betalningsmedlen, om drygt 80-90 min är My Nintendo underhållningsarbetet färdigt. Vilket innebär att det nya guldpoängsystemet (förhoppningsvis) kommer att vara igång samt att du kan använda dina poäng för att köpa spel för rabatterat pris.

If you pay 499.00 kr for a game on Nintendo eShop, you’ll earn 250 Gold Points.
Those points can be redeemed for 25.00 kr toward your next eligible purchase.

Gold Points expire after 12 months on the last day of the month in which they were earned.

Kan vara bra att veta att en del poäng kan gå ut om du registrerade dem på premiärdagen för över ett år sen.

Nintendo recently announced that it would be possible to use My Nintendo Gold Points when purchasing digital games on Switch. This is going into effect starting today, which should be as soon as maintenance ends (roughly 90 minutes from now).

http://oi65.tinypic.com/ncjjx5.jpg

Källa, Källa II

Veckans skvaller tyska Amazon har redan listat Project Octopath Traveler med release datum 17 augusti 2018. I nuläget kan det handla om en placeholder. Artikeln från gonintendo.com upplyser att mer info lär komma till E3.

https://gonintendo.com/system/file_uploads/uploads/000/041/716/original/gz2I3lZmAVqUNZltX90RSQEmrWpCOp1H.jpg

Källa

Nice, äntligen något att använda alla poäng till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice, äntligen något att använda alla poäng till!

Skickades från m.sweclockers.com

Dum fråga eventuellt, men vart kan man se sin nuvarande poäng?
Förmodar att man inte kan "efterregistrera" fysiska och/eller digitala spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Dum fråga eventuellt, men vart kan man se sin nuvarande poäng?
Förmodar att man inte kan "efterregistrera" fysiska och/eller digitala spel?

My.nintendo går det se iallafall, hoppas det fungerar i eshop nu. Tänkte ta en titt på lunchen.

Bör fortfarande gå att efterregga fysiska spel, har nog 5-6 spel som inte reggats själv, men digitala spel förmodar jag reggaefestival när de köptes. @Tiamat är nog mer insatt än mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Dum fråga eventuellt, men vart kan man se sin nuvarande poäng?
Förmodar att man inte kan "efterregistrera" fysiska och/eller digitala spel?

Skrivet av anon5930:

My.nintendo går det se iallafall, hoppas det fungerar i eshop nu. Tänkte ta en titt på lunchen.

Bör fortfarande gå att efterregga fysiska spel, har nog 5-6 spel som inte reggats själv, men digitala spel förmodar jag reggaefestival när de köptes. @Tiamat är nog mer insatt än mig

Skickades från m.sweclockers.com

Din nuvarande poäng ser du på my nintendo samt e-shop.
Digitala poäng registreras efter köp. Fysiska spelpoäng har du upp till två år att lösa in jämfört med resten av världen som endast har ett år. Tiden räknas ifrån när spelet släpptes.

Gold Points for physical Nintendo Switch software can only be claimed within one year of the game’s original release date for countries in the North American and Australian regions, and within two years for the European region.

På e-shop ser du hur många poäng du får för ett eventuellt köpt spel. Sen om du ska köpa kan du då välja att använda dina poäng samt hur mycket du får i rabatt.

Värt att komma ihåg dina poäng gäller även t e x för Norge sidan om du loggar in till My Nintendo Norge.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Vasara HD Collection (Vasara och Vasara II) ett Shoot 'em spel är på gång till Switch men håll i hatten du får vänta tills 2019.

Letar du efter en väska att packa ner dina saker i + att du är ett Zelda-fan?
Då kan du sluta leta amazon.com har nu en PowerA Everywhere Messenger Bag - Zelda: Breath of the Wild för 34.99 USD.

Den ettårs-bugg som alla fick som renderade i att du fick 0 timmars speltid är under uppsikt och en framtida patch ska åtgärda problemet.

Under tiden finns det ingen anledning till oro då speltiden ändå registreras rätt fast det står 0 timmar. Efter tio dagar korrigeras buggen tillbaks så på den elfte dagen kommer du ändå se rätt tid.

Some Nintendo Switch owners’ play activity info is displaying incorrectly, but play activity is still being recorded accurately in the background. A future system update will resolve this issue & ensure play time data is correctly displayed. We apologize for the inconvenience.— Nintendo of America

Källa

Patch släpp:

Rocket League har en ny patch v 1.42:

Battle-Cars

‘'89 Batmobile’
‘The Dark Knight Rises Tumbler’
Rocket Boost
‘Speed Force’

Decals

‘Aquaman’ (Breakout)
‘Batman’ (Paladin)
‘Cyborg’ (Roadhog)
‘Flash’ (Venom)
‘Green Arrow’ (Hotshot)
‘Green Lantern’ (Merc)
‘Superman’ (Octane)
‘Wonder Woman’ (X-Devil)

Player Banners

‘Aquaman’
‘Batman’
‘DC’
‘Cyborg’
‘Flash’
‘Green Arrow’
‘Green Lantern’
‘Superman’
‘Wonder Woman’

Wheels

‘Flash’
‘Wonder Woman'

Map Rotation

Replaced ‘Snowy’ map variants with ‘Stormy’ versions
Mannfield (Stormy), Beckwith Park (Stormy), DFH (Stormy)
Spectator Mode
Spectators can now chat during matches
Competitive Season 6 Rewards
The appearance of the 'Season 6 - Diamond' Reward Wheels has been updated

Bug Fixes

Fixed a bug preventing players from being able to change Presets in the Endgame screen between matches
Division/Rank Up/Down animations now successfully display on the Endgame screen

Dold text

Källa

Arms har en ny uppdatering imorgon v5.2 vad den innehåller vill inte Nintendo avslöja.

Way to the woods kan eventuellt komma till Switch release datum för PC är satt 2019. Spelet handlar om två rådjur i en eftervärld där inga människor finns kvar.

Coming early 2019 to PC and Console.

2. What platforms is WTTW on?
Currently PC, however i’m also really gunning for console as well.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rykte: Diablo 3 kan ändå vara på väg till Switch

Skvaller: Diablo 3:s vara eller icke vara till Switch det är frågan för dagen?

Enligt eurogamer.net:s källor ska D3 komma till Switch:

Our sources could not confirm whether the game's Reaper of Souls and Rise of the Necromancer expansions will be included - but at this point it would be surprising if they were not.

Förra veckan förnekades detta av Blizzard:

Hela ryktet uppstod när Bilzzard twittrade och la upp en filmsnutt med ett lysande Diablo-huvud inkopplat i en "switch" aka elkontakt.

Tidigare har det även hintats om ett nytt Sonic & All-Stars racer spel. Som på samma sätt har dementerats av SEGA. Det dök upp senare i Tyskland en leksaks-bilserie på Sonic m.m. Som ändå gav hopp om att ett nytt Sonic-racing spel är på gång.

Vad tycker ni är det en hype att göra såhär eller är det "light trolling"?
De som först gjorde något stort av det här 2018 var Nintendo själva, med kryptiska meddelande genom sina offentliga kanaler som sedan mynnade ut till en mini-direct som var därtill oannonserad.

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Vasara HD Collection (Vasara och Vasara II) ett Shoot 'em spel är på gång till Switch men håll i hatten du får vänta tills 2019.

https://youtu.be/R3R0lFPzy94

Letar du efter en väska att packa ner dina saker i + att du är ett Zelda-fan?
Då kan du sluta leta amazon.com har nu en PowerA Everywhere Messenger Bag - Zelda: Breath of the Wild för 34.99 USD.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91huK7mwCZL._AC_.jpg

Den ettårs-bugg som alla fick som renderade i att du fick 0 timmars speltid är under uppsikt och en framtida patch ska åtgärda problemet.

Under tiden finns det ingen anledning till oro då speltiden ändå registreras rätt fast det står 0 timmar. Efter tio dagar korrigeras buggen tillbaks så på den elfte dagen kommer du ändå se rätt tid.

Some Nintendo Switch owners’ play activity info is displaying incorrectly, but play activity is still being recorded accurately in the background. A future system update will resolve this issue & ensure play time data is correctly displayed. We apologize for the inconvenience.— Nintendo of America

Källa

Patch släpp:

Rocket League har en ny patch v 1.42:

https://www.youtube.com/watch?v=Kthv7D_zPcw

Battle-Cars

‘'89 Batmobile’
‘The Dark Knight Rises Tumbler’
Rocket Boost
‘Speed Force’

Decals

‘Aquaman’ (Breakout)
‘Batman’ (Paladin)
‘Cyborg’ (Roadhog)
‘Flash’ (Venom)
‘Green Arrow’ (Hotshot)
‘Green Lantern’ (Merc)
‘Superman’ (Octane)
‘Wonder Woman’ (X-Devil)

Player Banners

‘Aquaman’
‘Batman’
‘DC’
‘Cyborg’
‘Flash’
‘Green Arrow’
‘Green Lantern’
‘Superman’
‘Wonder Woman’

Wheels

‘Flash’
‘Wonder Woman'

Map Rotation

Replaced ‘Snowy’ map variants with ‘Stormy’ versions
Mannfield (Stormy), Beckwith Park (Stormy), DFH (Stormy)
Spectator Mode
Spectators can now chat during matches
Competitive Season 6 Rewards
The appearance of the 'Season 6 - Diamond' Reward Wheels has been updated

Bug Fixes

Fixed a bug preventing players from being able to change Presets in the Endgame screen between matches
Division/Rank Up/Down animations now successfully display on the Endgame screen

Dold text

Källa

Arms har en ny uppdatering imorgon v5.2 vad den innehåller vill inte Nintendo avslöja.

http://oi67.tinypic.com/30x91nc.jpg

Way to the woods kan eventuellt komma till Switch release datum för PC är satt 2019. Spelet handlar om två rådjur i en eftervärld där inga människor finns kvar.

Coming early 2019 to PC and Console.

2. What platforms is WTTW on?
Currently PC, however i’m also really gunning for console as well.

https://youtu.be/rLfr8Kr5mG4

Källa

Galet läcker väska. Trivs med den jag har men god chans för uppgradering faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com