Tråden om Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Alrik:

Hej! Sitter och funderar på att köpa Nintendo switch super smash Bros edition, känns som 3990 är ett okej pris? Men är tveksam till om jag kommer spela switch, ni som har köpt spelar ni mycket eller blir det mest att den ligger? Vilka spel är bäst? Har Zelda till Wii u.

Spelade inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra, men sedan har jag nog aldrig varit någon konsolfreak.

Är inte iväg så ofta och då har jag inte spelat så mycket "handheld". För det mesta så har den varit dockad. Det enda jag tyckte var roligt var Super Mario Party Riktigt skoj om man är ett gäng.

Spelutbudet är inte den bästa. Jag tycker inte det iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Alrik:

Hej! Sitter och funderar på att köpa Nintendo switch super smash Bros edition, känns som 3990 är ett okej pris? Men är tveksam till om jag kommer spela switch, ni som har köpt spelar ni mycket eller blir det mest att den ligger? Vilka spel är bäst? Har Zelda till Wii u.

Om du ska spela mycket handheld, både hemma eller på resande fot, tycker jag att du ska köpa en switch! Riktigt kul och många bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Alrik:

För mig fanns det 3 stora argument

1. Bärbar!
2. Zelda botw
3. Utbudet av indiespel samt klassiska spel.

Den stora grejen för mig är såklart det bärbara. Jag har den till att stilla mina gamingbehov när jag är hemifrån. Det blir en del spelande dockat hemma men antagligen 80/20 bärbart

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av NordhNet:

För mig fanns det 3 stora argument

1. Bärbar!
2. Zelda botw
3. Utbudet av indiespel samt klassiska spel.

Den stora grejen för mig är såklart det bärbara. Jag har den till att stilla mina gamingbehov när jag är hemifrån. Det blir en del spelande dockat hemma men antagligen 80/20 bärbart

Instämmer om alla dessa punkter. Visst, PS4 Pro och dagens mest kraftfulla konsol, Xbox One X, må vara kraftfullare och ge bättre grafik, speciellt ihop med en bra TV. Men Switch är i en egen klass just pga att den är en handhållen spelkonsol där spelen inte behövts gimpas för att fungera. Det är samma spel, inget avskalat (utöver möjligen grafik) du spelar på Switch. Inte som med 3DS och PSP/PSP Vita där man fick spela en slaktad version av samma multiplattformtitel.

Att den är handhållen bör verkligen inte underskattas. Att kunna ta med sitt spelande kanske inte ger något 9 av 10 spelsessioner. Men den tionde där du bara plockar ur din Switch ur dockningsstationen och bara tar med spelandet, i samma session utan att behöva stänga av spel, konsol eller något utan allt bara fungerar... underbart. Och då bör det tilläggas att jag var tveksam till att Switch var bärbar i början. Att faktiskt använda funktionen och se hur allt fungerar omvände mig totalt. Använder mina två Switchar 100% bärbart i dagsläget. Tanken är att min andra Switch ska vara dockad i vardagsrummets TV men den är bärbar även den, med spel jag spelar vid sidan om det jag spelar på min huvudswitch.

Vill man spela stationärt vid TVn är det Xbox One X och Game Pass som gäller som jag ser det. Bärbart, Switch utan tvekan. Bryr man sig inte om portabilitet och vill få ut så mycket som möjligt för pengarna är det Xbox One X (eller S om man verkligen vill snåla) och Game Pass som gäller. Game Pass är i dagsläget en galet prisvärd tjänst med sitt ständigt växande spelutbud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Zelda botw är inte min grej. Gillar de flesta zelda spel, men de gick för långt åt fel håll denna gång enligt mig. Jag vet att jag är i minoritet på den punkten men det är som det är Jag vill ha mindre open world, crafting och ingen weapon degradation. Jag vill ha mer kluriga tempel och pussel.

Flera andra nintendo titlar är grymma. Mario + Rabbids kunde jag knappt lägga ifrån mig innan jag kom igenom det. Super Mario Odyssey var också bra.

Men för mig har switch blivit en indie konsol. Det släpps massor med grymma indie titlar till switchen.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Anaii:

Zelda botw är inte min grej. Gillar de flesta zelda spel, men de gick för långt åt fel håll denna gång enligt mig. Jag vet att jag är i minoritet på den punkten men det är som det är Jag vill ha mindre open world, crafting och ingen weapon degradation. Jag vill ha mer kluriga tempel och pussel.

Flera andra nintendo titlar är grymma. Mario + Rabbids kunde jag knappt lägga ifrån mig innan jag kom igenom det. Super Mario Odyssey var också bra.

Men för mig har switch blivit en indie konsol. Det släpps massor med grymma indie titlar till switchen.

Skönt att höra att någon håller med mig. Zelda botw var inte alls min grej, tröttnade ganska fort. Att vapnen går sönder är något som jag stör mig sjukt mycket på, så ska inte Zelda vara. Jag gillar pussel och tempel och att man vet lite mer vart man ska utan att springa runt och ödsla tid på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av matte-elite:

Skönt att höra att någon håller med mig. Zelda botw var inte alls min grej, tröttnade ganska fort. Att vapnen går sönder är något som jag stör mig sjukt mycket på, så ska inte Zelda vara. Jag gillar pussel och tempel och att man vet lite mer vart man ska utan att springa runt och ödsla tid på det.

Även jag får komma ut som en kättare, har försökt spela igenom BOTW flera gånger men tröttnat. Gillade mer progressionen i dom gamla Zelda spelen än BOTW.

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av lord_tito:

Även jag får komma ut som en kättare, har försökt spela igenom BOTW flera gånger men tröttnat. Gillade mer progressionen i dom gamla Zelda spelen än BOTW.

Samma här. Har spelat kanske 2-3h och tröttnade ganska så fort. Har inte alls något sug av att spela, men får försöka kämpa mig igenom spelet 😂. Mario Odyssey var dock riktigt roligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Respekterar givetvis eran åsikt kring BOTW, det senaste Zelda tog en helt ny riktning. Förstår att det inte passar alla.
Jag personligen älskar det men det finns lite saker att förbättra, som fler tempel tex och mer story.

Verkar osäkert om det blir någon Direct i Januari :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av gulejan:

Verkar osäkert om det blir någon Direct i Januari :/

Jo, men Indie Highlights imorgon i alla fall, får se om det blir några överraskningar. Ett releasedatum för Wargroove skulle sitta fint.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av adde1337:

Samma här. Har spelat kanske 2-3h och tröttnade ganska så fort. Har inte alls något sug av att spela, men får försöka kämpa mig igenom spelet 😂. Mario Odyssey var dock riktigt roligt

Jag tog och befriade alla väktare men sen kom jag på att dels har jag glömt gå upp i alla torn och låsa upp kartan samt att jag har alldeles för dålig utrustning att komma nära slottet och slåss mot Ganon 😅

Får ta tag i det där igen, stör mig på att det ligger och skvalpar i spelhögen 😁

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006

Super Mario Kart 8 är väldigt kul, rekommenderas.

Carl-Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av kojan2:

Super Mario Kart 8 är väldigt kul, rekommenderas.

Det jag inte gillar med Mario kart till Switch är att man inte kan åka ur banan. Det är osynliga väggar. Mario kart till snes var grejer det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av matte-elite:

Det jag inte gillar med Mario kart till Switch är att man inte kan åka ur banan. Det är osynliga väggar. Mario kart till snes var grejer det.

Och du har inte glömt att stänga av "smart steering som är igång som standard?

Blir ett helt annat spel utan.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006

Smart!

Carl-Johan