Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Amazon.de säljer 5 Switch-spel för 150€ med gratis frakt.

https://www.amazon.de/gp/promotion/A20TJ2FCRMK81E

Finns bla:

Zelda: botw
Skyrim
Diablo 3
Octopath Travel
Super Smash

Crosspostar från dagens fyndtråd. Själv köpte jag dessa:

Diablo III
Octopath Traveler
Xenoblade Chronicles 2
Super Smash Bros
Yoshi's Crafted World

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Finns också 5 Switch-spel för 100€:
https://www.amazon.de/gp/aw/promotion/landingpage/A1SE95MXEDV...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset ovan förresten. Passade på att köpa Zelda, Donkey Kong TF, Yoshi, Mario Party och Smash.
Nu saknar jag bara en Switch 😄

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Inaktiv

Riktigt lockande erbjudanden där, har dessvärre lite för många spel för att komma upp i fem men blir att klura över helgen. Riktigt tacksamt att många av de större spelen finns med och även nysläppta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lockande men behöver lite tips. Intresserad av Super Mario Bros, Yoshi's Crafted World, Super smash Bros och super Mario Party. Men vad ska man ta som femte spel när man har Zelda och Pokemon redan? Funderade lite på Octopath, men den verkar ha tagits bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Lockande men behöver lite tips. Intresserad av Super Mario Bros, Yoshi's Crafted World, Super smash Bros och super Mario Party. Men vad ska man ta som femte spel när man har Zelda och Pokemon redan? Funderade lite på Octopath, men den verkar ha tagits bort.

Du kan ju alltid köpa till botw eller något annat spel och sedan sälja det på Tradera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Köpte min Switch på Clas Ohlson för lite mer än ett år sedan. Nu har min vänstra joy-con börjat spåra ur och tyvärr hittar jag inte kvittot för tillfället.
Om man har dem ihopkopplade med Switch:en och lägger ifrån sig den kan man tydligt se hur spelkaraktärer springer och markören i menyer rör sig upp åt vänster utan att man rör den.
Ska försöka kalibrera om den. Är det något mer man kan göra eller är det skaffa en ny joy-con som gäller? Såg att de verkar säljas en och en eller i par. Är det bättre att byta båda samtidigt, även om det bara är en som har problem?

Vet att de har bra möjligheter art söka fram kvitton digitalt, kortnummer och ungefärligt datum bör räcka. Om du inte är med deras kundklubb så lär kvittot sparas på din inloggning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Beställde nyligen Nintendo Switch med lite tillbehör som jag ska plocka upp i morgon.

Nintendo Switch Grey Basenhet Mario Kart 8 & Zelda BotW Bundle
S-Charge Nintendo Switch Bundle
Nintendo Switch Pro Controller

Något mer man bara måste ha till en Nintendo Switch?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Team Sonic Racing kommer finnas på e-shoppen? Den finns inte listad under kommande spel och inte heller när man söker efter spelet.

Eller är det bara fysisk kopia som gäller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kribb:

Någon som vet om Team Sonic Racing kommer finnas på e-shoppen? Den finns inte listad under kommande spel och inte heller när man söker efter spelet.

Eller är det bara fysisk kopia som gäller?

Vore ju galet om spelet inte släpps digitalt. Kan vara Sega som drar ut på det. Digital Foundrys genomgång av spelet var trist nog bara jämförelse mellan PS4 och Pro då de bara blev tilldelade dessa.

Jag var sugen på spelet men då spelet avviker från Transformed så blir det nog att skippa för mig. Men man ska aldrig säga aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kribb:

Någon som vet om Team Sonic Racing kommer finnas på e-shoppen? Den finns inte listad under kommande spel och inte heller när man söker efter spelet.

Eller är det bara fysisk kopia som gäller?

Release är imorgon den 21 maj. Kan vara så att Nintendo of Germany inte har uppdaterat sin eShop ännu.

Uppdatering har pratat med den engelska supporten i UK.

Fábio F.: From what I can see, there's no information about that game in the eShop. But if it's set to release tomorrow, you should be able to find it in the eShop tomorrow, of course.

Om det inte finns imorgon så hör av dig så kan jag kolla upp det under kontorstid. Deras release tider varierar dock ibland är det release klockan 18:00 för att synka med NA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Beställde nyligen Nintendo Switch med lite tillbehör som jag ska plocka upp i morgon.

Nintendo Switch Grey Basenhet Mario Kart 8 & Zelda BotW Bundle
S-Charge Nintendo Switch Bundle
Nintendo Switch Pro Controller

Något mer man bara måste ha till en Nintendo Switch?

Skydd för skärmen. Har hört att dockan kan (om man har riktigt otur) repa skärmen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kribb:

Någon som vet om Team Sonic Racing kommer finnas på e-shoppen? Den finns inte listad under kommande spel och inte heller när man söker efter spelet.

Eller är det bara fysisk kopia som gäller?

Spelet finns nu uppe på eShop för 399 kr.

Permalänk
Skrivet av Schteken:

Skydd för skärmen. Har hört att dockan kan (om man har riktigt otur) repa skärmen.

Skydd till skärmen följde med = "S-Charge Nintendo Switch Bundle" 2 stycken skärmskydd till och med

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag ögnade snappt igenom nyhetstråden och uppfattade det för ett ögonblick som att Final Fantasy VIII var på väg till Switch. Men det var preview-bilden till AeternoBlade II som påminde om introt till VIII.

Källkoden för VIII har Squenix supit bort och jag vet att sannorlikheten att spelet hittar ut är låg... men hoppet är det sista som överger en.

Permalänk
Inaktiv

@Tiamat Jag hade gärna dubbeldippat Witcher 3 till Switch om spelet faktiskt skulle komma ut.

Lika GTA V. Hade älskat det spelet portabelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

@Tiamat Jag hade gärna dubbeldippat Witcher 3 till Switch om spelet faktiskt skulle komma ut.

Lika GTA V. Hade älskat det spelet portabelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur flyter de mer krävande spelen på switchen? Jag är orolig att upplevelsen skulle vara kass.

Det mest krävande spel jag kört på switchen är Zelda

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twk:

Hur flyter de mer krävande spelen på switchen? Jag är orolig att upplevelsen skulle vara kass.

Det mest krävande spel jag kört på switchen är Zelda

Efter en stunds funderande måste Witcher 3 vara en strömmad titel, likt Resident Evil 7 och Assassins Creed: Odyssey är på Switch i Japan. Försökt få spelet att fungera på min laptop (i5 6300HQ, GTX 950m 4GB) och där är det stillbilder.

Inte jättebra skulle jag säga. Jobbet utvecklarna/port-studiorna gör för att få spelen till Switch imponerar ofta, men det finns en gräns när hårdvaran helt inte orkar med. Att sänka upplösningen verkar ofta hjälpa ganska bra, ID's Wolfenstein och DOOM (2016) fungerar rätt bra så. Men överlag är det inga stabila 30 FPS på mer krävande titlar.

Nu var det ett tag sedan jag spelade Zelda: BotW men även där ser vi en hel del dippar. Nu kan jag personligen acceptera sådant i rimliga mängder, att få tillgång till vanliga spel handhållet på Switch är värt mycket för mig och något tidigare handhållna konsoller inte gjort utan där man istället fått helt andra spel till plattformen.

Hade en uppgraderad Switch med högre prestanda/nyare SoC släppts imorrn hade jag bokat idag. Spännande att se E3 nu i år, har funnits en del rykten om att en snabbare Switch och en billigare Switch skulle vara på gång.

GTA V, tror jag att skulle kunna fungera riktigt fint på Switch. Spelet är superoptimerat på PC, laptopen jag nämner i början av inlägget klarar av att spela det spelet i 1920x1080 på low/medium och hålla 60 FPS. Inga andra spel i samma grafikklass kommer ens i närheten. Största problemet att få spelet till Switch kan nog möjligen vara lagringsbehovet. Spelet är gigantiskt på PC och andra konsollerna, även om man skulle skala bort online (vilket Rockstars nog aldrig vill göra med tanke på hur mycket pengar de drar in på just online-läget) så skulle det nog bli svårt att rymma spelet. Hade spelet bara varit att lansera så hade det nog redan skett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Efter en stunds funderande måste Witcher 3 vara en strömmad titel, likt Resident Evil 7 och Assassins Creed: Odyssey är på Switch i Japan. Försökt få spelet att fungera på min laptop (i5 6300HQ, GTX 950m 4GB) och där är det stillbilder.

Inte jättebra skulle jag säga. Jobbet utvecklarna/port-studiorna gör för att få spelen till Switch imponerar ofta, men det finns en gräns när hårdvaran helt inte orkar med. Att sänka upplösningen verkar ofta hjälpa ganska bra, ID's Wolfenstein och DOOM (2016) fungerar rätt bra så. Men överlag är det inga stabila 30 FPS på mer krävande titlar.

Nu var det ett tag sedan jag spelade Zelda: BotW men även där ser vi en hel del dippar. Nu kan jag personligen acceptera sådant i rimliga mängder, att få tillgång till vanliga spel handhållet på Switch är värt mycket för mig och något tidigare handhållna konsoller inte gjort utan där man istället fått helt andra spel till plattformen.

Hade en uppgraderad Switch med högre prestanda/nyare SoC släppts imorrn hade jag bokat idag. Spännande att se E3 nu i år, har funnits en del rykten om att en snabbare Switch och en billigare Switch skulle vara på gång.

GTA V, tror jag att skulle kunna fungera riktigt fint på Switch. Spelet är superoptimerat på PC, laptopen jag nämner i början av inlägget klarar av att spela det spelet i 1920x1080 på low/medium och hålla 60 FPS. Inga andra spel i samma grafikklass kommer ens i närheten. Största problemet att få spelet till Switch kan nog möjligen vara lagringsbehovet. Spelet är gigantiskt på PC och andra konsollerna, även om man skulle skala bort online (vilket Rockstars nog aldrig vill göra med tanke på hur mycket pengar de drar in på just online-läget) så skulle det nog bli svårt att rymma spelet. Hade spelet bara varit att lansera så hade det nog redan skett.

Tack för input!

Jag är en person som struntar i FPS, och grafikinställningar i stort, utan om det "ser bra ut och flyter på bra" är jag nöjd. Zelda tycker jag fungerar riktigt bra, med dippar på vissa ställen och situationer, inget jag stör mig särskilt mycket på.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

@Tiamat Jag hade gärna dubbeldippat Witcher 3 till Switch om spelet faktiskt skulle komma ut.

Lika GTA V. Hade älskat det spelet portabelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt ett rykte kan det handla om ett nytt cloud-spel för Japan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

Någon som vet om Team Sonic Racing kommer finnas på e-shoppen? Den finns inte listad under kommande spel och inte heller när man söker efter spelet.

Eller är det bara fysisk kopia som gäller?

Om du nu köpte det, upplever du det med som "dött" online?

Permalänk

Kan inte spela Online

Jag har problem med att komma in online med Splatoon 2 och Human fall flat. Nintendo-abonnemang har jag, har laddat ner dom klassiska spelen osv. Fortnite funkar. Började med att fixa fast IP-adress osv på WiFi men det hjälpte inte. Nu har jag testat att koppla Switchet direkt till fibermodemet med kabel, alltså inte ens en router emellan. Nintendo original LAN-adapter. Splatoon säger i alla fall att uppkoppling är "unsuitable" för onlinespel.
Vad mer kan jag göra? Jag har Falu stadsnät och Banhof 250/100. Har inga problem med nån bandbredd eller liknande för andra grejor än just Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappaElin:

Jag har problem med att komma in online med Splatoon 2 och Human fall flat. Nintendo-abonnemang har jag, har laddat ner dom klassiska spelen osv. Fortnite funkar. Började med att fixa fast IP-adress osv på WiFi men det hjälpte inte. Nu har jag testat att koppla Switchet direkt till fibermodemet med kabel, alltså inte ens en router emellan. Nintendo original LAN-adapter. Splatoon säger i alla fall att uppkoppling är "unsuitable" för onlinespel.
Vad mer kan jag göra? Jag har Falu stadsnät och Banhof 250/100. Har inga problem med nån bandbredd eller liknande för andra grejor än just Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom du har Bahnhof se till att skaffa publik IP-adress om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Eftersom du har Bahnhof se till att skaffa publik IP-adress om du inte redan gjort det.

Perfekt! Tacksam för svaret. Jag misstänkte att det var Banhof som hade nåt speciellt för sig, men hittade inget när jag sökte efter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bergsala har en undersökning hur man använder sin Switch.

Bergsala undersökning

Det finns 4 biobiljetter i potten. Finns även en möjlighet att bli utvald till en längre undersökning där ett valfritt spel finns som belöning.

Permalänk
Medlem

@gulejan: Köpte det åt min 5-åring. Han spelar mycket och gillar det men kör inte online.

Permalänk
Medlem

Nån som spelat shakedown Hawaii på switch och kan säga nått om det.
Söker ny titel att spela, spelar mest bärbart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo i topp bland SweClockers konsolägare

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Har en fundering som jag önskar hjälp med kopplat till Nintendo Switch, nämligen det här med prenumerationen. Har inte riktigt förstått hur det funkar. Jag är med på att det krävs prenumeration för att kunna spela online och för att kunna spara i molnet, men ingår det några spel varje månad à la PS+ eller är de"bara" online och cloudsaves?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon_Bayerskt:

Har en fundering som jag önskar hjälp med kopplat till Nintendo Switch, nämligen det här med prenumerationen. Har inte riktigt förstått hur det funkar. Jag är med på att det krävs prenumeration för att kunna spela online och för att kunna spara i molnet, men ingår det några spel varje månad à la PS+ eller är de"bara" online och cloudsaves?

Utöver det du redan nämnt så ingår alla NES-spel som dyker upp i i applikationen med långt namn "Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online"

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Utöver det du redan nämnt så ingår alla NES-spel som dyker upp i i applikationen med långt namn "Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online"

Ok, tack för infon. Behöver man som på PS+ gå in och "claima" NES-liren eller ligger dem där "för alltid"?