Crusader kings 2 andra heir lagar än gavelkind.

Permalänk

Crusader kings 2 andra heir lagar än gavelkind.

Hej! Jag kör som Svitjod under 700 talet och den enda heir lagen jag har är gavelkind (alla sina söner får helt egna land så att landet splittras). Hur låser man upp andra alternativ så att man inte behöver göra skillsmässa med sin fru så fort man fått ett barn...

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
SpelClockers

Jag har för mig att du måste reformera The Old Faith eller bli kristen

Citat "Gavelkind Is the only law available for Pagans until religion reformation, except for Mongols, who can also use ultimogeniture."

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Som @Azlan1 skrev måste du reformera tron eller konvertera till exempelvis kristendom för att kunna ändra tronföljdslagar. Det absolut enklaste av dessa två är att konvertera, och det kan du göra på flera sätt: bjud in kristna till ditt hov, tror du kan få random events med missionärer, eller förklara krig mot en kristen och välj att konvertera via intrigue. Men jag skulle ändå rekommendera att du siktar på att reformera den germanska tron istället, även om det kanske innebär att du måste stå ut med elective gavelkind några generationer till. Att kunna använda religiösa casus belli + att plundra gör resten av spelet mycket roligare än att bara spela som vilken kristen nation som helst!

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

måste man inte bli feudal först?