Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Rival 300 problem!

Hej!

Vad jag förstår är jag inte ensam om att ha problem med min Rival 300. Den slutar helt enkelt att fungera lite random och lösningen är då att dra ur USB-sladden och stoppa i den igen.

Har senaste Steelseries Engine 3, men jag hittar ingen valmöjlighet för att uppdatera firmware.

Någon som har en lösning på detta? Det är ju trots allt en väldigt trevlig mus, men det här kommer jag inte att orka med i längden.

Tack på förhand.

Mvh
Kristoffer

AMD RYZEN 7 2700X @ 4,3GHz - ASUS ROG X470-F STRIX - 16GB DDR4 @ 3200MHz - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 850 PRO 1TB - GAINWARD GTX 1080 PHOENIX GS 8GB @ 2100MHz/10800MHz - SAMSUNG C27HG70QQ 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

Lämna tillbaka och ta en ny hade jag sagt. Är den ny?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2007

@Gaaka Eftersom det är en Rival 300 så kan den högst vara sex till åtta månader.

Låter onekligen som ett måndagsexemplar. Min har inga problem alls. Håller med, byt på garantin om du har testat olika USB-portar med samma reslutat.

PS. Senaste firmware är 0.64.0.0, du hittar "about" om du klickar på kugghjulet uppe till höger

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Kraeshok:

@Gaaka Eftersom det är en Rival 300 så kan den högst vara sex till åtta månader.

Låter onekligen som ett måndagsexemplar. Min har inga problem alls. Håller med, byt på garantin om du har testat olika USB-portar med samma reslutat.

PS. Senaste firmware är 0.64.0.0, du hittar "about" om du klickar på kugghjulet uppe till höger

Är inte rival 300 samma sak som rival? Aja, så länge det är på garantin, det var det jag ville komma fram till

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2007

@qaaka: Ja och nej, barnsjukdommarna är polerade i Rival 300. Det är t.ex. inte samma firmware eller yttergummi på sidorna (tåligare och bättre enligt Steelseries själva då det andra fick en del klagomål). Exakt vilka mer ändringar går nog att googla fram...

Firmware för Rival: 1.8.0.0
Firmware för Rival 300: 0.64.0.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Jag har också en tidig rival, hade samma problem, men uppdaterade bara drivrutinerna, har inte haft problemet längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

vi har ett gäng rival 300 på jobbet som bråkat, uppdatera firmware så löser det problemet!

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-