HTC satsar 100 miljoner dollar på VR-material

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

HTC satsar 100 miljoner dollar på VR-material

För att hjälpa företag som vill skapa material för VR lanserar HTC investeringsfonden Vive X. Totalt kommer 100 miljoner dollar satsas på företag som vill använda sig av tekniken.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

HTC vive - mer än en fluga, verkar det som!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Jag trodde HTC hade nästan slut på pengar.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lagan
Registrerad
Dec 2013

Detta gillas fler spel behövs o med bra kvalitet

Ryzen 1700x @3,9 Geforce GTX1080TI + Phanteks WB
G.skill RGB 3200 16gb CL13
LG 34um95 Corsasir STRAIFE Razer Deathadder Chroma
HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Det känns som att det här stärker bilden av att HTC fortfarande vill utveckla sitt VR-koncept och verkligen vill satsa på det, medans Oculus mest står och stampar.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orilla
Registrerad
Jul 2009

Skulle inte förvåna mig om det i verkligheten är Steam som drar i trådarna.

You have earned my respect and my friendship.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

HTC tuffar på framåt medans Oculus ramlar ner för trappan.

Skickades från m.sweclockers.com

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Jag ser ju bara framför mig hur det "ploppar upp" nya företag som skall skapa VR så in i attans vettu....!!!

... Men vars egentliga syfte är att sno åt sig pengar från fonden.

Men men, det kanske bara är jag som ser på våran trasiga värld på detta sett.

Givetvis kommer det även vara seriösa firmor och skapare, men många fula fiskar finns det ute i dagens vatten (!!)

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Cooling23:

Jag trodde HTC hade nästan slut på pengar.

Ja det har jag också hört men det verkar som de fått lite vind i seglen sista tiden:

http://arstechnica.com/gadgets/2016/04/htc-10-review-htc-buil...
http://arstechnica.com/gadgets/2016/04/report-htc-to-build-th...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Gladaminer:

HTC vive - mer än en fluga, verkar det som!

Hade ju varit en dyr fluga annars..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av andreas_dock:

Jag ser ju bara framför mig hur det "ploppar upp" nya företag som skall skapa VR så in i attans vettu....!!!

... Men vars egentliga syfte är att sno åt sig pengar från fonden.

Men men, det kanske bara är jag som ser på våran trasiga värld på detta sett.

Givetvis kommer det även vara seriösa firmor och skapare, men många fula fiskar finns det ute i dagens vatten (!!)

Det borde gå att lösa med någon slags krav på återbetalningsskyldighet om man inte lyckas visa någon slags produkt efter ett tag.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Ozzed:

Det borde gå att lösa med någon slags krav på återbetalningsskyldighet om man inte lyckas visa någon slags produkt efter ett tag.

Jo men det hoppas jag ju såklart, och tror, att de kommer ha med!

... men som sagt, de fula fiskarna hittar alltid sätt att ta sig förbi dessa system, iaf i början.
Så några miljoner lär "försvinna".

Aja, men bra det satsas på VR!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •