Tävling – provkör HTC Vive hos SweClockers

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Tävling – provkör HTC Vive hos SweClockers

Virtuell verklighet är här och det firar SweClockers genom att tävla ut möjligheten för en medlem att tillsammans med en vän testa HTC Vive på redaktionen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Citat:

Sedan Oculus Rift gjorde succé på Kickstarter har virtuell verklighet varit orden på allas läppar,

Måste kännas surt för Oculus då att det istället är HTC som ska prövas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Glöm inte 18-årsgränsen så ni kan skriva kontrakt på att dold filmning av redaktionen inte får ske eftersom ni inte själva vill visa hur det ser ut hos er

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Riktigt roligt initiativ!, hoppas man blir den lyckliga vinnaren!

Visst, lite mer omständligt för mig som bor på västkusten men en weekend i Stockholm är la inga problem!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

De dåliga nyheterna för Oculus bara fortsätter strömma in. Nu nedpetad från tronen även av Sweclockers! ;D

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

HTC Vive är ju mer av ett komplett VR-paket. Riften kräver inköp av kontroller och sensorer för room-scale i framtiden.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Redaktör, FZ
Tomas Helenius
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Ozzed:

De dåliga nyheterna för Oculus bara fortsätter strömma in. Nu nedpetad från tronen även av Sweclockers! ;D

Av sig själva, snarare. Vår Rift har inte anlänt.

"Sådana läppar, sådan sallad"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Ozzed:

Även om du ogillar FB, kan du inte uppskatta Oculus för startskottet på VR-revolutionen? Jag har sagt det tidigare, men alla dina inlägg med ogillande eller skadeglädje är ganska tröttsamt.

c[_]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av superapan:

Även om du ogillar FB, kan du inte uppskatta Oculus för startskottet på VR-revolutionen? Jag har sagt det tidigare, men alla dina inlägg med ogillande eller skadeglädje är ganska tröttsamt.

Ja, och jag har sagt tidigare att jag tycker det är tröttsamt att du påpekar mina inlägg men samtidigt låter alla andra negativa kommentarer om Rift segla förbi. Ska du racka ner på folk som ogillar Rift tycker jag i alla fall du kan vara konsekvent och klaga på alla och inte bara på mig.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av superapan:

Det är kul Oculus startade trenden och levererade till sina backers. Då vi fortfarande har yttrandefrihet I Sverige så är det fritt att tala om Facebook och deras utnyttjande av konsumenter. Att tysta andra på grund av sina känslor är fel. Jag anser att Facebook och Steam förtjänar allt skit de får.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

Så ni betalar resan också då eller?

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2015

@andra94: Nej det gör dom inte.

MSI 980 TI, i7 6700 3,4 GHz, 16 GB RAM
1440p 60Hz, HTC Vive 90Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2010

Vilken tid handlar det om?
Före eller efter lunch?

CPU: Core i7-7700k @ 4GHz Cooling: Noctua NH-D14 MB: Asus ROG STRIX Z270H Ram: Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU: KFA2 NVIDIA GeForce GTX 1080 EXOC SSD: Samsung 830 Pro 512Gb / Kingston SSD 128Gb / Corsair Force 3 120Gb HDD:Seagate Barracuda 500GB, Seagate Barracuda 2TB Audio: Creative Sound Blaster Z Case: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design 1000W OS: Windows 10 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tystberga
Registrerad
Jul 2001

Ser att nivåer är hög som vanligt i forumet.

Ontopic: skulle nog bli den sämsta vinnaren av denna tävling då ja blir åksjuk bara av att titta på VR men sjukt avundsjuk på att kunna köra!

Skickades från m.sweclockers.com

GAMLA KLENODER 486 DX266@80| P54CP75@90| P54C 150@188| P55C166@233| P2 Celeron 433@520| Dual celeron 366@550|Dual P3 Coppermine 650@880|Athlon 1700+@3200+|Athlon 3200+@4000+|Core2duo 8400@4,2| I7 860@3,8|CD2 7400@3,0|I3 2120|I7 2600k@4,7
AKTIVA SYSTEM4790K@4,85|HTPC I5 4670K@STOCK |Lenovo X1 Thinkpad|KID1 I7 860@STOCK |KID2 2500k@stock