Survival släppt för PC!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Survival släppt för PC!

Äntligen kom survival för PC, har suktat något otroligt efter denna uppdatering.
Ska bli så härligt med immersion och att det är svårare än tidigare så kallade "Survival"

Mer att lsa här http://store.steampowered.com/news/?appids=377160

CPU: i7 2600k @ 4ghz MB: AsRock Extreme3 Gen3
RAM: 16GB 1600MHZ Corsair Vengeance GPU: MSI 1080
SSD: Samsung 850 EVO 120GB SSD2: Samsung 850 Evo 500GB
HDD1: 1TB WD Green HDD2: 3TB Green WD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2013

Sett fram emot detta! Har spelat några timmar och tycker spontant det är nice. Var lite orolig för att tröttna pga nya sparfunktionen. Men än så länge har det bara gett en extra nerv till spelet och man får tänka sig för vad och hur man ger sig in i saker.

Skickades från m.sweclockers.com

ll Intel Core i5 4670K ll ASRock Z87M Extreme4 ll Samsung SSD 830 256GB ll
ll MSI&ASUS GTX780 SLI ll A-Data 8GB DDR3 CL9 1600MHz ll SilverPower SP-S850M ll
ll BitFenix Phenom mATX ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Survival är nice, men frustrerande när man inte har kunnat spara på länge och spelet krashar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2037/?

Måste rekommendera den här modden. Har kört med den sen länge och inte riktigt sett behov av att köra normal "survival" ens efter uppdateringen.

Går att konfa spelet lite som man själv vill. Detta plus darker nights är ett stort måste.

Tbh så tyckte jag att spelet var ganska kasst utan dem, ingen feeling what so ever. Det ska vara mörkt på nätterna!

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Ceogar: Har du provat med den "nya" survival mode uppdateringen? Skulle vara intressant att se hur den funkar med mods och liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Nubenai:

@Ceogar: Har du provat med den "nya" survival mode uppdateringen? Skulle vara intressant att se hur den funkar med mods och liknande.

Haha, ska jag vara ärlig så har jag inte kört på ett tag. Fastnat i mainquestet på ett speciellt ställe där jag tror mina Eyefinity/surround fixar buggar, har inte orkat fixa

Låt mig höra om du hinner före

What evah! i'll do what i want!