Fredagspanelen 115: Playstation 4 "Neo", Radeon Pro Duo lanserat och Nintendo NX

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 115: Playstation 4 "Neo", Radeon Pro Duo lanserat och Nintendo NX

Dubbla grafikprocessorer från AMD, upphottad konsolhårdvara från Sony och spikad lansering för Nintendos kommande spelsystem är några av ämnena i veckans avsnitt av Fredagspanelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När kommer en recension på den otroligt fina muggen?

Permalänk
Medlem

haha muggen

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det dyker upp nya moderkort s2011-3 med lanseringen av broadwell-e om inte så blir det ett Asus ws nästa vecka (eller 2) men e ju dummt utifall nya kort skulle dyka upp.
Skulle önska ett kort med U.2 kontakter och M.2( sata express skrev jag att dom borde skrota redan innan dom dök upp så dom känns onödiga.)SAS 3 vore nice, vore kul med nytt även om det blir samma chip som föregående modell men nåt roligt borde dyka upp, hoppas jag.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Konsolgrävare

Ni som vill se på Youtube istället:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Som sagt, när Jonas kommer tillbaka så kanske man kollar..

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av AshyStyle:

Som sagt, när Jonas kommer tillbaka så kanske man kollar..

Samma visa varje gång..Jacob är duktig! Så onödigt att ta upp detta varje Fredagspanel!

Edit: Och Jonas är med

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

ser ut på videon som att ni inte har headsettet på er som man ska, vad jag har läst så ska det inte fjädrarna i banden användas för att klämma Rift mot ansiktet, utan dom ska främst användas för att stretcha när man sätter på och tar av sig headsetet, dessutom ska den bakre triangeln kupera bakhuvudet, asså sitta lite under mitten, hoppas ni googlar lite hur headsettet ska sitta så att den inte får dålig komfort pga handhavandefel

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Som sagt, när Jonas kommer tillbaka så kanske man kollar..

Okej... Konstigt att jag ser honom och inte du.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jakobs dialekt är konstig, östgötska med tonfall som han vore från Eskilstuna. Har inget emot honom men tycker det är ganska störande i längden, speciellt om man själv är östgöte!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Som sagt, när Jonas kommer tillbaka så kanske man kollar..

Emil*

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Haha, kaffekoppen alltså 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Längtar redan till nästa fredagspanel!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Man kollar ju på koppen typ halva tiden. Kul med lite subtil humor. Men snälla Emil du behöver komma tillbaka då och då....

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Avstängd

Haha muggen var ju klockren:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Haha, alltså kaffekoppen XD, någon som har tips på vart en sån går att införskaffa?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

NEO är ju ONE baklänges, försöker Sony trolla Microsoft?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Längtar ännu mer efter min Vive nu

Bra fredagspanel!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

Det går ju riktigt bra nu sweclockers, bra panel!

Permalänk
Inaktiv

Jakob blir bättre för varje panel! Suveränt!

Dock tycker jag fortfarande är en fluga och helt ointressant. Det enda som finns i spelväg är ju bara en massa tech demos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

NEO är ju ONE baklänges, försöker Sony trolla Microsoft?

Nej det är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

NEO är ju ONE baklänges, försöker Sony trolla Microsoft?

Lol! 😂

Visa signatur

5900X, RTX 4090

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ase:

Nån som vet om det dyker upp nya moderkort s2011-3 med lanseringen av broadwell-e om inte så blir det ett Asus ws nästa vecka (eller 2) men e ju dummt utifall nya kort skulle dyka upp.
Skulle önska ett kort med U.2 kontakter och M.2( sata express skrev jag att dom borde skrota redan innan dom dök upp så dom känns onödiga.)SAS 3 vore nice, vore kul med nytt även om det blir samma chip som föregående modell men nåt roligt borde dyka upp, hoppas jag.

Det blir nya moderkort i samband med Intel Broadwell-E! Skulle därför rekommendera dig att invänta lanseringen innan du inhandlar ett X99-moderkort.

Skrivet av Alto:

ser ut på videon som att ni inte har headsettet på er som man ska, vad jag har läst så ska det inte fjädrarna i banden användas för att klämma Rift mot ansiktet, utan dom ska främst användas för att stretcha när man sätter på och tar av sig headsetet, dessutom ska den bakre triangeln kupera bakhuvudet, asså sitta lite under mitten, hoppas ni googlar lite hur headsettet ska sitta så att den inte får dålig komfort pga handhavandefel

Inte så noga när Jonas tog på den som en rolig grej till Fredagspanelen. Självklart vet vi hur den ska sitta när den används på riktigt.

Skrivet av Henke420:

Jakobs dialekt är konstig, östgötska med tonfall som han vore från Eskilstuna. Har inget emot honom men tycker det är ganska störande i längden, speciellt om man själv är östgöte!

Uppväxt i Linköping, bott mer än tre år i Gävleborg och jobbar nu dagligen i Stockholm. Svårt att inte bli påverkad.

Skrivet av Ragin Pig:

Haha, alltså kaffekoppen XD, någon som har tips på vart en sån går att införskaffa?

Jag inhandlade ett gäng på Dollar Store i Arvidsjaur för snart två år sedan.

Skrivet av Orici:

NEO är ju ONE baklänges, försöker Sony trolla Microsoft?

OEN?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jakob blir bättre för varje panel! Suveränt!

Dock tycker jag fortfarande är en fluga och helt ointressant. Det enda som finns i spelväg är ju bara en massa tech demos.

Skrivet av pa1983:

Nej det är det inte.

Skrivet av Ilendhir:

Lol! 😂

Skrivet av Jacob:

Det blir nya moderkort i samband med Intel Broadwell-E! Skulle därför rekommendera dig att invänta lanseringen innan du inhandlar ett X99-moderkort.
Inte så noga när Jonas tog på den som en rolig grej till Fredagspanelen. Självklart vet vi hur den ska sitta när den används på riktigt.
Uppväxt i Linköping, bott mer än tre år i Gävleborg och jobbar nu dagligen i Stockholm. Svårt att inte bli påverkad.
Jag inhandlade ett gäng på Dollar Store i Arvidsjaur för snart två år sedan.
OEN?

OK, anagram är det iaf.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Inte så noga när Jonas tog på den som en rolig grej till Fredagspanelen. Självklart vet vi hur den ska sitta när den används på riktigt.

Tack för svaret ser fram emot vive vs rift artikeln

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk

bra fredagspanel som vanligt!

Tog ett tag innan jag la märke till vad det stod på koppen haha. Hade varit kul om någon gett han koppen utan att han visste vad som stod lol. Hurvida det ligger någon sanning i koppens påstående kan vi bara spekulera om

Hur som helst riktigt bra fredagspanel. Nästa fredagspanel ska jag kolla på min chromecast på tvn för första gången se hur det funkar.

Verkar onekligen bli en intressant sommar och höst när det kommer till grafikort, jag själv sitter på ett gammalt Radeon HD 4850 men jag måste uppgradera snart, framförallt om jag ska byta till 4K skärm. Jag tror det är just på grund av 4k skärmens intåg som priserna kommer vara ganska låga på dessa nya grafikort, för det kommer innebära trots dubblerad prestanda så kommer 4K upplösningen svälja alla prestandavinst ändå..tråkigt men sant

Det kommer nog dröjja åtminstonde 2-3 år innan pro gamers går över till 4K.
Och då blir det nog för att det blir allt svårare att få tag på 1080p skärmar.

Hoppas det är Phillips skärmen 43 tumamren som det blir recension på nästa vecka.
Såg på youtube att den hade problem med backlight bleed... (inte så förvånande med tanke på IPS teknologi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det enda som finns i spelväg är ju bara en massa tech demos.

? Riktigt bra tech-demos i så fall...

Permalänk
Snusfri

Jacob har blivit bra mycket bättre framför kameran.
Dock så skulle nog fler än jag vilja se fredagspanelen och andra klipp i 4K, det är 2016 nu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Jacob har blivit bra mycket bättre framför kameran.
Dock så skulle nog fler än jag vilja se fredagspanelen och andra klipp i 4K, det är 2016 nu.

Ja 4k börjar bli relevant.
Och VR version lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Östgöte Gu' ske lov!
Är f.d. Norrköpingsbo i förskingringen (Dalarna)!
Kul att höra hemdialekten, bra så man inte blir helt bortkollrad av "trallandet" här i Dalarna!

För övrigt slår Norrköping alltid Linköping alla dagar i veckan!