Fredagspanelen 115: Playstation 4 "Neo", Radeon Pro Duo lanserat och Nintendo NX

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Fredagspanelen 115: Playstation 4 "Neo", Radeon Pro Duo lanserat och Nintendo NX

Dubbla grafikprocessorer från AMD, upphottad konsolhårdvara från Sony och spikad lansering för Nintendos kommande spelsystem är några av ämnena i veckans avsnitt av Fredagspanelen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2013

När kommer en recension på den otroligt fina muggen?

Spänning i vardagen - Bada med din brödrost
- Mattis, El och Energi-programmet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2012

haha muggen

PC Specifications & Custom water cooling equipment:
i7 4790k @ 4,8GHz | MSI GTX 1080 Sea Hawk EK | MSI Z97 Gaming 5 Socket 1150 | HyperX Savage DDR3 2400MHz 32GB | 250Gb 960 Evo SSD | 2Tb HDD | Fractal Design Newton R3 1000W | Creative Sound Blaster ZxR | Fractal Design Define R6 |
EK-CoolStream 360 x2 | EK-HD PETG Tube 12/16 | EK-Supremacy EVO | EK-XRES 140 D5 PWM | EK-HDC 16mm G1/4 | EK-Ekoolant EVO Blood Red | x6 Corsair SP120 RGB LED PIC: https://i.imgur.com/VWIBImN.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Nån som vet om det dyker upp nya moderkort s2011-3 med lanseringen av broadwell-e om inte så blir det ett Asus ws nästa vecka (eller 2) men e ju dummt utifall nya kort skulle dyka upp.
Skulle önska ett kort med U.2 kontakter och M.2( sata express skrev jag att dom borde skrota redan innan dom dök upp så dom känns onödiga.)SAS 3 vore nice, vore kul med nytt även om det blir samma chip som föregående modell men nåt roligt borde dyka upp, hoppas jag.

Arne Berg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Ni som vill se på Youtube istället:

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Som sagt, när Jonas kommer tillbaka så kanske man kollar..

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [Samsung SyncMaster SyncMaster 2232BW]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av AshyStyle:

Samma visa varje gång..Jacob är duktig! Så onödigt att ta upp detta varje Fredagspanel!

Edit: Och Jonas är med

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
forshaga
Registrerad
Apr 2006

ser ut på videon som att ni inte har headsettet på er som man ska, vad jag har läst så ska det inte fjädrarna i banden användas för att klämma Rift mot ansiktet, utan dom ska främst användas för att stretcha när man sätter på och tar av sig headsetet, dessutom ska den bakre triangeln kupera bakhuvudet, asså sitta lite under mitten, hoppas ni googlar lite hur headsettet ska sitta så att den inte får dålig komfort pga handhavandefel

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av AshyStyle:

Okej... Konstigt att jag ser honom och inte du.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2011

Jakobs dialekt är konstig, östgötska med tonfall som han vore från Eskilstuna. Har inget emot honom men tycker det är ganska störande i längden, speciellt om man själv är östgöte!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av AshyStyle:

Emil*

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Maj 2012

Haha, kaffekoppen alltså 😊

Skickades från m.sweclockers.com

msi GS73VR-6RF
17,3" 1080p @ 120hz, i7 6700HQ, gtx1060, 16gb DDR4, 256gb M2+1tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Längtar redan till nästa fredagspanel!

Stationär: Corsair 460X RGB, i7 6700K @ 4,6 Ghz, Asus Maximus VIII Gene/mATX, Noctua D15, Corsair LPX 32GB@3000MhzCL15, ASUS GTX 1080ti OC, Kingston HyperX SSD 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 850 EVO 500 GB, Samsung 960 EVO 1TB, Corsair RM650x.
Skärm: ASUS PG348Q
Surfplatta: HTC Nexus 9 Bärbar dator: ASUS UX302LG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2002

Man kollar ju på koppen typ halva tiden. Kul med lite subtil humor. Men snälla Emil du behöver komma tillbaka då och då....

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W 80+ | Intel Core I7-4770K | Cooler Master HYPER 212 EVO | Asus Z87-A | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming | 4TB HD | Windows 8.1 x64 || Dell XPS M1330 || Intel NUC D54250WYKH

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Mar 2013

Haha muggen var ju klockren:-)

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Haha, alltså kaffekoppen XD, någon som har tips på vart en sån går att införskaffa?

| i5 6500 | asus z170-k | asus 970 strix | 16gb ddr4 | asus mg279Q | FD Define r4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

NEO är ju ONE baklänges, försöker Sony trolla Microsoft?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Längtar ännu mer efter min Vive nu

Bra fredagspanel!

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jul 2004

Det går ju riktigt bra nu sweclockers, bra panel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Jakob blir bättre för varje panel! Suveränt!

Dock tycker jag fortfarande är en fluga och helt ointressant. Det enda som finns i spelväg är ju bara en massa tech demos.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Orici:

Nej det är det inte.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Orici:

Lol! 😂

i7 7820X, 1080 Ti

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Ase:

Nån som vet om det dyker upp nya moderkort s2011-3 med lanseringen av broadwell-e om inte så blir det ett Asus ws nästa vecka (eller 2) men e ju dummt utifall nya kort skulle dyka upp.
Skulle önska ett kort med U.2 kontakter och M.2( sata express skrev jag att dom borde skrota redan innan dom dök upp så dom känns onödiga.)SAS 3 vore nice, vore kul med nytt även om det blir samma chip som föregående modell men nåt roligt borde dyka upp, hoppas jag.

Det blir nya moderkort i samband med Intel Broadwell-E! Skulle därför rekommendera dig att invänta lanseringen innan du inhandlar ett X99-moderkort.

Skrivet av Alto:

ser ut på videon som att ni inte har headsettet på er som man ska, vad jag har läst så ska det inte fjädrarna i banden användas för att klämma Rift mot ansiktet, utan dom ska främst användas för att stretcha när man sätter på och tar av sig headsetet, dessutom ska den bakre triangeln kupera bakhuvudet, asså sitta lite under mitten, hoppas ni googlar lite hur headsettet ska sitta så att den inte får dålig komfort pga handhavandefel

Inte så noga när Jonas tog på den som en rolig grej till Fredagspanelen. Självklart vet vi hur den ska sitta när den används på riktigt.

Skrivet av Henke420:

Jakobs dialekt är konstig, östgötska med tonfall som han vore från Eskilstuna. Har inget emot honom men tycker det är ganska störande i längden, speciellt om man själv är östgöte!

Uppväxt i Linköping, bott mer än tre år i Gävleborg och jobbar nu dagligen i Stockholm. Svårt att inte bli påverkad.

Skrivet av Ragin Pig:

Haha, alltså kaffekoppen XD, någon som har tips på vart en sån går att införskaffa?

Jag inhandlade ett gäng på Dollar Store i Arvidsjaur för snart två år sedan.

Skrivet av Orici:

OEN?

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Klappis:

Jakob blir bättre för varje panel! Suveränt!

Dock tycker jag fortfarande är en fluga och helt ointressant. Det enda som finns i spelväg är ju bara en massa tech demos.

Skrivet av pa1983:

Nej det är det inte.

Skrivet av Ilendhir:

Lol! 😂

Skrivet av Jacob:

Det blir nya moderkort i samband med Intel Broadwell-E! Skulle därför rekommendera dig att invänta lanseringen innan du inhandlar ett X99-moderkort.
Inte så noga när Jonas tog på den som en rolig grej till Fredagspanelen. Självklart vet vi hur den ska sitta när den används på riktigt.
Uppväxt i Linköping, bott mer än tre år i Gävleborg och jobbar nu dagligen i Stockholm. Svårt att inte bli påverkad.
Jag inhandlade ett gäng på Dollar Store i Arvidsjaur för snart två år sedan.
OEN?

OK, anagram är det iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
forshaga
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Jacob:

Tack för svaret ser fram emot vive vs rift artikeln

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2008

bra fredagspanel som vanligt!

Tog ett tag innan jag la märke till vad det stod på koppen haha. Hade varit kul om någon gett han koppen utan att han visste vad som stod lol. Hurvida det ligger någon sanning i koppens påstående kan vi bara spekulera om

Hur som helst riktigt bra fredagspanel. Nästa fredagspanel ska jag kolla på min chromecast på tvn för första gången se hur det funkar.

Verkar onekligen bli en intressant sommar och höst när det kommer till grafikort, jag själv sitter på ett gammalt Radeon HD 4850 men jag måste uppgradera snart, framförallt om jag ska byta till 4K skärm. Jag tror det är just på grund av 4k skärmens intåg som priserna kommer vara ganska låga på dessa nya grafikort, för det kommer innebära trots dubblerad prestanda så kommer 4K upplösningen svälja alla prestandavinst ändå..tråkigt men sant

Det kommer nog dröjja åtminstonde 2-3 år innan pro gamers går över till 4K.
Och då blir det nog för att det blir allt svårare att få tag på 1080p skärmar.

Hoppas det är Phillips skärmen 43 tumamren som det blir recension på nästa vecka.
Såg på youtube att den hade problem med backlight bleed... (inte så förvånande med tanke på IPS teknologi)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Klappis:

Det enda som finns i spelväg är ju bara en massa tech demos.

? Riktigt bra tech-demos i så fall...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Jacob har blivit bra mycket bättre framför kameran.
Dock så skulle nog fler än jag vilja se fredagspanelen och andra klipp i 4K, det är 2016 nu.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av THB:

Jacob har blivit bra mycket bättre framför kameran.
Dock så skulle nog fler än jag vilja se fredagspanelen och andra klipp i 4K, det är 2016 nu.

Ja 4k börjar bli relevant.
Och VR version lol.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Östgöte Gu' ske lov!
Är f.d. Norrköpingsbo i förskingringen (Dalarna)!
Kul att höra hemdialekten, bra så man inte blir helt bortkollrad av "trallandet" här i Dalarna!

För övrigt slår Norrköping alltid Linköping alla dagar i veckan!