Permalänk

Apple Reparation!

Hejsan! Spräckte glaset precis på min iPhone 6S. Jag ringde Apple store i min stad och dem sa att jag kunde skicka iväg min telefon via dem och få en helt "ny" för 3900 kr. Har någon erfarenhet av det här? Är det en helt ny iPhone eller är det en telefon dem har satt ihop av reservdelar? Vill ha allt original så att beställa själv och byta själv är inte aktuellt. Byter jag hos något annat företag förlorar jag garantin då någon obehörig har öppnat telefonen. (obehörig menar jag med någon som inte är sån där Apple licensierad)
Tacksam för svar
Ha det bäst!

Permalänk
Medlem

Det brukar vara en rekonditionerad iPhone det handlar om när de säger en "ny" - Kretskortet kan vara gammalt från en annan enhet, men batteri och alla yttre komponenter som skärm samt chassi är nya. Dock brukar Apple använda chassin av kvalitetsnivåerna A-minus eller B, alltså chassin som har en mindre skavank/kosmetiskt fel från produktionen.

Den du kommer att få är alltså troligtvis så gott som ny. Fråga!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Det bästa är att fråga.

När jag lämnade in min iPhone 4 fick jag den utbytt mot en refurbad. Då fick jag förklarat för mig att allt internt kan vara återanvänt, men att batteri och utsida är nya. Mig gjorde det absolut inget att exempelvis moderkort eller högtalare skulle vara återanvända, slitdelar är trots allt just skalet och batteriet. Den jag fick tillbaka såg splitter ny ut.

Nu har du redan sagt att du vill göra det auktoriserat för fullpris, men jag vill ändå passa på att säga att jag har hittils inte sett ett ställe som faktiskt säljer originalskärmar, oavsett vad de säger. Inte heller har jag sett någon ebaysäljare tillhanda ha originalskärmar.

Sure, det är skärmar avsedda för telefonen, men är man känslig är det tydligt att saker som antireflex, färger eller framförallt hållfasthet i glaset inte är det samma.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Tack för snabbasvaren. Precis, köper man från någon annan kan man inte förlita sig på att det är original. Vad menar du med skavanker? Bucklor på chassit?
Är du tvungen att lämna in alla tillbehör eller bara själva telefonen. Vill inte ha några halvdana grejer tillbaka. Det handlar ändå om 4000kr. Om det skulle vara fel eller något annat på telefonen man får, är det någon garanti då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara glaset som är skadat så fixar dom det för 1300:-
Men det beror som sagt på skadan.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Skrivet av yoggan:

Är det bara glaset som är skadat så fixar dom det för 1300:-
Men det beror som sagt på skadan.

När jag frågade var det enda som funkade att få en ny. Inte byta, vart menade du? Jag ska byta/få ny på Apple store,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan Länka denna:
https://www.youtube.com/watch?v=4TZ_ZGCLaiA
Just support av apple inom vissa grejer är som att argumentera mot en vägg.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

För er som undrar. Var på Apple store idag och diskuterade. En refurbished telefon är en telefon som är helt ny, förutom moderkortet. Moderkortet har inte varit hos en tidigare kund utan från fabrik som inte används. De sa även att i vanliga Apple telefoner är som helt nya kan det finnas refurbished moderkort. Eftersom det inte häller står att telefonen är refurbished i deras system så är det i princip en helt ny förutom att de inte får säga ny i den benämningen. Eftersom försäkringsbolaget tar kostnaden så är det inga problem. Tack iallafall för snabba svar. Återkommer om något annat händer.
Ha det bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av allew2000:

Tack för snabbasvaren. Precis, köper man från någon annan kan man inte förlita sig på att det är original. Vad menar du med skavanker? Bucklor på chassit?
Är du tvungen att lämna in alla tillbehör eller bara själva telefonen. Vill inte ha några halvdana grejer tillbaka. Det handlar ändå om 4000kr. Om det skulle vara fel eller något annat på telefonen man får, är det någon garanti då?

Skickades från m.sweclockers.com

Någon liten repa bara.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |