One Plus One beter sig märkligt...

Permalänk
Entusiast

One Plus One beter sig märkligt...

Svärgubben ber mig komma över och hjälpa han med hans telefon som beter sig udda.

Vet inte riktigt vad han lyckats göra eller om den nu bara börjat bete sig så här av sig själv. Men om nån av er vet hur jag kan få bort detta utan att göra en systemåterställning så vore det hemskt tacksamt

Permalänk
Medlem

@Zpnk:

Gissar på antingen är din cpu på max (av någon anledning) eller så är det vattenskada på skärmen.
brukar bete sig såhär då

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Kan ju vara bra att skriva vad det är som strular

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

@Zpnk: Kan ju vara bra att skriva vad det är som strular

kollade den länkade videon?

OP: känns som det är en eller några bakgrundsprocesser som sölar ned allt som fan. jag hade gjort en kopia av allt med androids backup system och sen gjort en återställning med den.
värt att testa kan vara om du har en usb till mini-usb adapter att koppla in en mus i mobilen och se om det laggar lika mycket då

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Entusiast

Men den där rösten och att det man får scrolla sig ner en funktion i taget är inget som vart där sen tidigare. Att cpu'n är fullt ut belastad ska väl inte slänga på en sån funktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

kollade den länkade videon?

OP: känns som det är en eller några bakgrundsprocesser som sölar ned allt som fan. jag hade gjort en kopia av allt med androids backup system och sen gjort en återställning med den.
värt att testa kan vara om du har en usb till mini-usb adapter att koppla in en mus i mobilen och se om det laggar lika mycket då

Ja, jag kollade på videon. Han nämnde inte vad som var galet. Om det scrollade segt eller om det var rösten som läste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Men den där rösten och att det man får scrolla sig ner en funktion i taget är inget som vart där sen tidigare. Att cpu'n är fullt ut belastad ska väl inte slänga på en sån funktion?

Gå in i inställningarna och stäng av att den ska läsa upp vad som står på skärmen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av niclasc:

Ja, jag kollade på videon. Han nämnde inte vad som var galet. Om det scrollade segt eller om det var rösten som läste.

1. En röst som läser upp allt... var inte där tidigare
2. Scrolla sig ner en funktion i taget...
3. "Dubbelklicka" för att ta sig in i saker
4. Aktivitetsfältet går ej dra ner

Permalänk

Gå in på Inställningar -> Tillgänglighet och stäng av TalkBack funktionen, kan vara det som har aktivetats

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Canada_Adde:

Gå in på Inställningar -> Tillgänglighet och stäng av TalkBack funktionen, kan vara det som har aktivetats

Ja jag ska ta mig dit också... nu kan jag inte ens scrolla. Lutar mer och mer åt närmsta papperskorg