Få Debian datorn att dela ut IPv6 adresser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Få Debian datorn att dela ut IPv6 adresser

Tjena!

Försöker få min Debian dator att dela ut IPv6 adresser. Med andra ord så vill jag göra den till en router. Jag följer bla denna sidas instruktioner med det går bara åt skogen, jag får inga tilldelade adresser, ser bara min link local. Jag använder mig av en IPv6 tunnel då min hemmarouter inte kan dela ut IPv6 adresser och jag kör Debian 8.4 via Virtual Box.

Hur får jag detta att fungera?

Intel 2500k @ 4.2Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS P8Z68-V LX | Fractal Design Define R4 | Corsair XMS3 Vengeance 2x4GB DDR3 1600 Mhz | Gigabyte GTX 970 4GB | Fractal Design Newton R2 650W | Samsung 840 EVO 250GB | Seagate SSHD 1TB | Seagate Barracuda 1 TB | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2014

Vet inte hur det är med virtualbox, men labbade med VMware i skolan. Deras virtuella router/switch stödde inte ipv6, så man fick hålla på och knasa massa med det. Har för mig att vi fick sätta statiska adresser till slut. Kolla upp så att den virtuella routern stödjer det först, om du inte redan gjort det. Ledsen att jag inte kan hjälpa till mer men min kunskap slutar här

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | MSI Z97 Gaming 5 | Intel i5 4690K | 3TB lagring | 16GB RAM
Laptop: HP ProBook 6460b - Linux Ubuntu 16.04