Nexus 6p eller huawei P9?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Nexus 6p eller huawei P9?

Någon som har använt Nexus 6p och Huawei P9 och kan beskriva skillnaden?

Som jag förstått det så är nexus 6p en riktigt bra telefon med stock android. P9 är en nysläppt telefon som bland annat har en väldigt bra kamera. Kollade lite på prisjakt och fann att de ligger på nästan exakt samma pris. Frågan är vilken av dessa jag bör köpa.

Alla tips tages tacksamt emot

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av zlahard:

Någon som har använt Nexus 6p och Huawei P9 och kan beskriva skillnaden?

Som jag förstått det så är nexus 6p en riktigt bra telefon med stock android. P9 är en nysläppt telefon som bland annat har en väldigt bra kamera. Kollade lite på prisjakt och fann att de ligger på nästan exakt samma pris. Frågan är vilken av dessa jag bör köpa.

Alla tips tages tacksamt emot

Nexus 6P är en utomordentligt bra telefon vilket borgar för att P9 antagligen är av samma kaliber men att köra vanilla Android är värt mycket i mina ögon. Bloatware är en synd, jag tittar på er; Samsung.

Äger en 6P.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@zlahard
Det snackas ju om en 6P 2016-version, kanske värt att vänta några veckor till...
http://www.swedroid.se/google-nexus-6p-2016-upptackt-benchmar...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av screamin-daemon:

@zlahard
Det snackas ju om en 6P 2016-version, kanske värt att vänta några veckor till...

Dock så har Nexus enheter dom senaste 5 åren släpps slutet av oktober, så jag skulle bli förvånad om den släpps nu i maj

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av screamin-daemon:

@zlahard

Det blit många veckor väntan i så fall. Dom senaste åren har dom nya Nexus lurarna funnits tillgängliga i Sverige i slutet av november.

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| Acer XB271Hu | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrland
Registrerad
Jan 2004

Har själv en nexus 6p och är hur nöjd som helst. Ren android version utan massa onödigt (:
Stödet på xda för oss som kör mycket custom är ett stort plus på nexus lurarna!
Måste även slå ett slag för kameran. Är jäkligt nöjd över resultatet när man fotar

Skickades från m.sweclockers.com

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2013

Nexus 6P pga stock Android. Kameran är även en av dom bästa.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009

nexus pga bäst stöd på custom rom och annat kul.

tycker tyvärr det är nästan lika mkt bloat från google som det va från de andra i början.

Min samsung s2:a med slimrom är den bästa upplevelsen jag haft relativt sett till tiden det begav sig.

lolclockers