Permalänk

Dynamiskt filnamn!

Hej

Jag är behov av att skapa ett dynamiskt filnamn. Filnamnet ska bestämmas utifrån vad jag anger i en txt dokument eller liknande. Det viktigaste är att jag kan på något sätt presentera rubriken på hemsidan och samma rubrik ska vara ett filnamn på en mp3 fil!

Lägger till mer imorgon då jag inte är på jobbet nu men ni kan komma med alternativ på lösningar

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Inaktiv

Du får nog förklara ditt problem lite bättre än så.

1. Vad är det du ska göra egentligen?
2. Hur långt har du kommit med det, hur ser din kod ut just nu?
3. Vad är det som inte fungerar med den koden du har just nu?

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Du får nog förklara ditt problem lite bättre än så.

1. Vad är det du ska göra egentligen?
2. Hur långt har du kommit med det, hur ser din kod ut just nu?
3. Vad är det som inte fungerar med den koden du har just nu?

Lugn bara lugn, förklaring kommer

1.)
Jag har en txt fil med innehåll säg med texten: starta . Starta jag ska vara en del av en src i ett html element liknandes src="../../innehall/ $tst_string .mp3"

2.)
Det enda jag provat med är: (php)

$getfile_mp3_veckans_intro = file_get_contents("../../innehall/taltidning/veckans_tidning/rubriker/introduktion.txt");

3.)
Det som händer är att spelaren inte visas!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om det finns ett annat bättre sätt att få dynamiskt filnamn så lyssnar jag gärna

Adderat:
Jag kommer att arbeta med formulär för att skicka in data till variablerna!

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Lösning = Formulär och MySQL DB

Hej

Jag ska istället använda mig av formulär där jag ska kunna fylla i olika värden. Dessa värden ska vara lagrat i en databas. Dessa värden ska kunna ändras. Funderingar kring det:

  1. Kan jag använda mig samma variabel för att spara det inmatade värdet i formuläret vilket jag använder för att presentera värdet
    från db?

  2. Kan jag använda mig av samma select sats för att både ta ut data och ändra data i db?

Se nedan för kod: (PHP - Koden är bara utdrag)

'<input type="text" class="form_publicera_tidning_vnr" name="vnr" placeholder="Nr" value="'. $vecka_nr. '">'. $select_vnrar = 'SELECT vnr, ar FROM talvnrar';

Säg till om du behöver något mer för att kunna hjälpa?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.