Fel på skärm - halvdöda pixlar eller nåt

Permalänk
Medlem

Fel på skärm - halvdöda pixlar eller nåt

Hej!
Jag har haft en skärm i förvar och nu satte jag in den igen. Är väl typ 0,5 cm olika färger, ganska döda pixlar i bottenhörnet. Det är ju bara kanske 1% av skärmytan men ändå, finns det något jag kan göra? När den ej var inkopplad så var det samma sak, jag ser nu förresten att färgerna ändå verkar ha en liten koppling till vad som vissas på skärmen så helt dött är de ju ej.

Någon som kan rekommendera något? Lite osäker på hur jag ska förklara problemet, är det döda pixlar, broken screen eller vad kan jag använda gör att googla vidare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spontant tycker jag det låter som att skärmen har fått sig en smäll. Ibland kan det hjälpa att banka lite på den sidan av skärmen. Har du tur så flimrar det till och återställer sig!

Permalänk
Medlem

En bild skulle ju hjälpa väldigt mycket då din beskrivning inte är så bra (och troligen oerhört svårt att beskriva det bra med).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Kontrollera att kontakten är inskruvad riktigt hårt i båda ändar. Kan bli knasigheter som du beskriver annars!

Om det inte funkar så är den nog kaputt!

Har du en bild på fenomenet?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version