DxRacer sjunker automatiskt när man sitte på den

Permalänk

DxRacer sjunker automatiskt när man sitte på den

Tjena fick precis ett problem med min stol. Den sjunker automatsikt när jag sitte på den. Jag höjer stolen igen, sedan när jag sitter på den så sjunker den långsamt. Någon som vet en lösning?

Googlade lite om att det kan va gaspatroner, aldrig gjort detta. Kan de va problemet? Sånafall vart köper man dessa till dxracer stolar?

Övrig info: M-serien (vet dock inte vilken)
Använd i 2år

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Tjena fick precis ett problem med min stol. Den sjunker automatsikt när jag sitte på den. Jag höjer stolen igen, sedan när jag sitter på den så sjunker den långsamt. Någon som vet en lösning?

Googlade lite om att det kan va gaspatroner, aldrig gjort detta. Kan de va problemet? Sånafall vart köper man dessa till dxracer stolar?

Övrig info: M-serien (vet dock inte vilken)
Använd i 2år

Är du under dess maxvikt?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Är du under dess maxvikt?

Tror inte det max vikt är 120kg

jag är 130 omd et nu är rätt stol jag kollar. Identiskt med den jag har iaf

http://www.maxgaming.se/wide-series/dxracer/wide-gaming-chair...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

Kontakta tillverkaren och fråga

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Testade att luta mig lite lätt på den. Den gick ner ändå, men blev trögare halvvägs. Nu helt plötsligt e den fast halva vägen ner, men antar att den kommer dras mer nu snart när jag rör mig lite

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Avstängd

Är du 1.30 m lång eller väger du 130 kg?

Skrivet av OldSchoolGamer:

Tror inte det max vikt är 120kg

jag är 130 omd et nu är rätt stol jag kollar. Identiskt med den jag har iaf

http://www.maxgaming.se/wide-series/dxracer/wide-gaming-chair...

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Problemet e löst kontaktade en shysst support
max vikten var tydligen 150kg som tur
och han sa att jag behövde byta ut en cylinder, så får vänta i 2 dagar på leveransen hehe. Får hoppas på att det funkar

http://www.maxgaming.se/dxracer-spare-parts/47d/sp-0302-n

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

gl med att byta gascylinder, dem sitter som fan. Var beredd med hammare o grejer.

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

gl med att byta gascylinder, dem sitter som fan. Var beredd med hammare o grejer.

Jojo, han sa det. Det är svårt men inte så komplicerat. Finns en video på hur man fixar det. Well well måste ju göras

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

gl med att byta gascylinder, dem sitter som fan. Var beredd med hammare o grejer.

Man lär sig alltid några nya svärord iaf

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Den trivs nog bättre här än i folding-delen av forumet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Självklart så var det ngot som gick fel när jag bytte. Fick loss hjuldelen, men innanfölr den var de några trasiga delar som knappast var skadat under bortagningen använde inte ens hammaren drog bara bort den grejen på toppen som i anvisningarna.. Vet dock inte va de heter, de va täckta med svart olja, det är dankar o skit i det. någon som vet vad jag pratar om? vad heter de? är de köpbara i vanliga affärer?

https://www.youtube.com/watch?v=wV3c8Uya32E

0:56 om ni inte vet va jag menar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Det är någon form av kullager

Skrivet av OldSchoolGamer:

Självklart så var det ngot som gick fel när jag bytte. Fick loss hjuldelen, men innanfölr den var de några trasiga delar som knappast var skadat under bortagningen använde inte ens hammaren drog bara bort den grejen på toppen som i anvisningarna.. Vet dock inte va de heter, de va täckta med svart olja, det är dankar o skit i det. någon som vet vad jag pratar om? vad heter de? är de köpbara i vanliga affärer?

https://www.youtube.com/watch?v=wV3c8Uya32E

0:56 om ni inte vet va jag menar

Hej!
Det är någon form av kullager som ligger där. Testa att kontakta supporten igen med din uppdaterade information.

Permalänk

Tänkte kolla med de imon när de har öppet. Ingen som vet om det är enklast att gå till någon typ av stol service? så man slipper vänta om ajg ska behöva vänta på yyerliggare leverans eller så, har dåligt tålamod kostar det en stor del? . Tack för era svar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med gascylindern i min kinnarps och löste det med silikonfett.

Jag tvättade kolven, fettade den och sedan höjde och sänkte jag stolen ett par gånger. Det måste vart över ett år sedan och har inte haft några problem sen dess. Kanske värt ett försök.

Permalänk

Lånar den här tråden lite.

Intressant tråd, har haft ett antal stolar genom åren som cylindern pajat på, tänkte inte att det skulle gå fixa, utan köpte nytt och den gamla ställdes undan i någon källarskrubb.
Nu senast köpte jag en DX stol, får se hur länge den håller.

Men när/om den den nya stolen pajar, så vet jag nu att det går att fixa.

Mina gamla stolar skulle man ju kunna fixa till nu då, om det inte blir för dyrt med delarna dock.
Men frågan är var man lämpligast köper nya delar från? hittade detta på Ebay.
http://www.ebay.com/bhp/office-chair-gas-cylinder
Finns det några andra bra sidor? helst då någon svensk sida.
Brukar måtten vara någon standard, så man kan ta vad som helst bara det är någorlunda rätt längd, eller måste man mäta av delarna på millimetern.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av serpent29:

Lånar den här tråden lite.

Intressant tråd, har haft ett antal stolar genom åren som cylindern pajat på, tänkte inte att det skulle gå fixa, utan köpte nytt och den gamla ställdes undan i någon källarskrubb.
Nu senast köpte jag en DX stol, får se hur länge den håller.

Men när/om den den nya stolen pajar, så vet jag nu att det går att fixa.

Mina gamla stolar skulle man ju kunna fixa till nu då, om det inte blir för dyrt med delarna dock.
Men frågan är var man lämpligast köper nya delar från? hittade detta på Ebay.
http://www.ebay.com/bhp/office-chair-gas-cylinder
Finns det några andra bra sidor? helst då någon svensk sida.
Brukar måtten vara någon standard, så man kan ta vad som helst bara det är någorlunda rätt längd, eller måste man mäta av delarna på millimetern.

kolla på maxgaming. de hade cylinder exempel. annars kan man ju ringa dom och fråga om de säljer delar det var de jag gjorde. Eller butiker som säljer dxracers i sverige, de säljer gladligen delar för att tjöäna pengar antar jag hehe

http://www.maxgaming.se/dxracer-spare-parts

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Lånar tråden denna gamla tråd med en fråga.

Hur i helvete får ni loss gascylindern? Jag ska försöka byta till en kortare men den jäveln sitter ju fast. Jag lägger stolen på sidan, sätter mig på golvet och sätter två fötter på undersidan av sittdynan och sen drar allt jag kan i armarna som hjulen sitter på? Nån som har något tips?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Så här byter du cylinderna

Sent svar i denna tråd men hade själv samma problem.

Hittade denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=w-3zZAQNLBU

Lycka till

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential