Android 6 saknar Stamina, kasst alternativ eller jag som gör fel?

Permalänk

Android 6 saknar Stamina, kasst alternativ eller jag som gör fel?

Uppdaterade Z2 så den fick Android 6 och vips så räckte ju inte batteriet speciellt länge.
Aktiverade den enda batterisparfunktionen som fanns men det var fortfarande bara ~1 dag.
Googlade, läste att gamla Stamina som gjorde att man fick drastisk längre batteritid numera är borta och kommer troligen
så att förbli med hänvisning att Android 6 är så bra ändå.
Sen pratas det om Doze, något jag inte hittar i mobilen.

Är det svårt att återvända till äldre android för så som det är nu så känns det läge att skrota mobilen om den ändå
måste kopplas till laddaren varje dag.

Permalänk

Gör en fabriksåterställning först och se borde bli bättre i och med uppdateringen.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Exakt samma har hänt med farsans!!

Permalänk
Medlem

@lassefrasse:

Jag har en z3 och när jag nu uppdaterade så sögs batteriet ur av någonting (ca 25% på en timme). För mig var det Facebooks Messenger som drog. Det jag gjorde var bara att starta om den, så löste det sig. visst så har batteritiden försämrats något för mig (kör aldrig med några stamina alternativ), men jag har uppskattningsvis förlorat ca 8-12h standby tid sedan uppdatering. Nu får jag ladda mobilen ungefär var fjärde dag :/

Sedan gick jag lös på behörighet för Chrome, så nu strular den oxå då det tar över 1 min att ladda en redan cachad sida xD

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av lassefrasse:

Uppdaterade Z2 så den fick Android 6 och vips så räckte ju inte batteriet speciellt länge.
Aktiverade den enda batterisparfunktionen som fanns men det var fortfarande bara ~1 dag.
Googlade, läste att gamla Stamina som gjorde att man fick drastisk längre batteritid numera är borta och kommer troligen
så att förbli med hänvisning att Android 6 är så bra ändå.
Sen pratas det om Doze, något jag inte hittar i mobilen.

Är det svårt att återvända till äldre android för så som det är nu så känns det läge att skrota mobilen om den ändå
måste kopplas till laddaren varje dag.

Har en z3+, inga direkta bekymmer med batteritiden själv, men jag hörde från någon att Sony tog bort stamina i och med doze som finns i marshmallow, däremot kommer framtida uppdateringar ha stamina!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inget nytt nej. Stamina-läget är borta i Android 6 för Sony's enheter. Sagts att det skall komma tillbaka i framtida uppdateringar.