Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Philips 55PUS8601

Hej!

Jag har kollat på ny TV nu ett tag och sedan länge varit intresserad av ambilight vilket gjort att jag snöat in mig lite på Philips.
Har nu i princip bestämt mig för en Philips 55PUS8601 (prisjaktlänk)

• Är det någon som har nån erfarenhet av denna TV-apparat?

• Den har inte stöd för HDR men har pratat med någon på Philips hemsida samt läst på avforum att det kommer en uppdatering för detta under året - kan man lita på det?

• Hur fungerar ambilight mot mörk vägg?

• Har läst att det kommer upp nya Philips-modeller i juli - vill helst köpa nu för att kunna se EM etc, men är det dumt att inte vänta?

• De nya Philipsmodellerna kommer ha full array local dimming - kommer detta göra stor skillnad på bilden?

• Någon som vet vad de nya modellerna kommer kosta? - i 8000-serien då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av Windstalker:

Hej!

Jag har kollat på ny TV nu ett tag och sedan länge varit intresserad av ambilight vilket gjort att jag snöat in mig lite på Philips.
Har nu i princip bestämt mig för en Philips 55PUS8601 (prisjaktlänk)

• Är det någon som har nån erfarenhet av denna TV-apparat?

• Den har inte stöd för HDR men har pratat med någon på Philips hemsida samt läst på avforum att det kommer en uppdatering för detta under året - kan man lita på det?

• Hur fungerar ambilight mot mörk vägg?

• Har läst att det kommer upp nya Philips-modeller i juli - vill helst köpa nu för att kunna se EM etc, men är det dumt att inte vänta?

• De nya Philipsmodellerna kommer ha full array local dimming - kommer detta göra stor skillnad på bilden?

• Någon som vet vad de nya modellerna kommer kosta? - i 8000-serien då

Jag har en philips 32pft6500 med ambilight och det funkar riktigt Nice kommer uppgradera till 55tum inom kort.

När det gäller vilken färg du har på väggen så ställer man in det vid första uppstart i alla fall på den jag har och tror nog att det är samma på alla philips.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,