Updatera lagad iphone6?

Permalänk
Avstängd

Updatera lagad iphone6?

Har bytt skärm och sensorflex saken eller vad den heter på iphone6 som nu har ios8.1 kommer den sluta fungera om jag updaterar os på den?

Har hört på youtube att den slutar fungera om man har en annan hemknapp istället för orginal dock lämnade jag in telefonen i butik så de kanske sparar den gamla när de byter?

vågar jag updatera eller kan jag bli utelåst?

EDIT: det gick tydligen bra

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Har bytt skärm och sensorflex saken eller vad den heter på iphone6 som nu har ios8.1 kommer den sluta fungera om jag updaterar os på den?

Har hört på youtube att den slutar fungera om man har en annan hemknapp istället för orginal dock lämnade jag in telefonen i butik så de kanske sparar den gamla när de byter?

vågar jag updatera eller kan jag bli utelåst?

EDIT: det gick tydligen bra

gå till butiken och fråga om dom flyttat över hemknappen eller satt på en ny ? butiken ifråga borde väl själv veta om man kan sätta över en ny hemknapp eller inte, det som kan sluta att fungera är den fingeravtrycksläsare som finns i knappen om det är en kopia.

vad ja vet så har Apple haft en fix att telefoner som bytt hemknapp inte går att aktivera. men att dom fick göra en pudel efter för mycket kritik. nyare iOS ska inte ha den funktionen att den läser av om knappen är bytt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644