Permalänk
Skrivet av Lspn:

Om du har GeForce Experience så kolla så att spelet INTE är optimerat efter deras inställningar.

Har hänt för mig i ett annat spel och när jag stängde av optimeringen i GeForce Experience för det spelet så hjälpte det, kan vara värt att testa!

Nope, jag har ett sapphire radeon-kort.
Däremot märkte jag en bugg i systemet. Om jag ser till att klicka satan på bf-loggan som dyker upp i aktivitetsfältet och minimerar spelet innan det startat, alternativt lyckas speedklicka in det i windowmode så fungerar det och håller sig. Därefter kan jag klicka ctrl-alt-enter för fullscreen och inga problem uppstår. Det fungerar varje gång jag väl hinner minimera spelet innan det öppnas.

Fast...vad i helvete ungefär. Det är rätt orimligt att jag skall behöva hålla på så för att inte få "out of range" över hela skärmen.

Permalänk
Medlem

Efter upp battlefield 1 uppdateringen idag
så kommer det upp att battlefield 1 har slutat att fungera.
precis efter jag tryckt på spela i origin. Jag hinner se bf1 logon och lite musik.
Jag som var så himla spelsugen.

Permalänk
Medlem

980 Ti SLI och allt förutom en sak fungerar väldigt bra.
Flimmer - tror det är reflektionerna som flimrar. Märks speciellt på golven i den fina husen.

Edit: och text i menyer är helt knas. Saknas och flimmrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha så revives ränkas inte in som death ..Kan förklara en hel del..Jag var med honom hela tiden och körde medic tror det enda jag gjorde var att återuppliva honom hehe Fick mitt namn ibland dom där man ser efter matchen..Hade 54 revives

Han var smart och lämnade aldrig kroppen innan tiden gick ut och jag använde smoke granat så jag valde att följa honom hela matchen.Han var skcklig som fan och såg alltid till att vara vid liv så jag kunde spawna brevid honom..Perfekt pluton polare..

Något jag blir förbannad på är just när folk kör skip även om man är på väg till dom..Slutar med att man står där själv och dör..

Skrivet av dAVEUS:

Eller huuuuur!! blir fan galen på folk som skippar trots att dem klart å tydligt ser att jag är på ingående för en ress.

Ibland kan det gå hela matcher utan att jag blir revivad fast medics hoppar fram och tillbaka över en. Brukar vänta ganska länge men till slut ledsnar man...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd

@Imaculent:
Jag har precis samma fel.
Kanske är det för vi kör sli.
Har ej provat med endast ett kort.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Imaculent:
Jag har precis samma fel.
Kanske är det för vi kör sli.
Har ej provat med endast ett kort.

Ganska säker på att det är sli. Brukar vara det när det är "randigt" flimmer. Jag kan få ännu mer om jag alt-tabbar ut och in igen.
Kanske fixar sig om man byter sli-render-mode (kommer inte ihåg riktiga namnet) i Nvidia kontrollpanelen..? Blir att trixa, annars vet jag inte om det ligger Dice eller Nvidia att patcha.

Permalänk
Medlem

Testade snabbt igår med mina 780ti i SLI.. GPU 1 kördes i 549mhz, GPU 2 1149mhz med totalt olik belastning, rejält lägre FPS än innan och microstuttering samt flimmer.. Testade aldrig ett kort men gissar på att det fungerar bra då.

Innan jag testade att spela med nya patchen så tankade jag Nvidias senaste drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Äntligen support för joystick!
Har nån några tips för hur/om man kan ställa in sense mm med jstick? Verkar ju nästa vara fördel med mus och tangbord här med som i bf4 om man behärskar det..? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det kommer egna så snart EA släpper möjligheten att hyra dem. Vi på Geeks Gaming (som låg bakom både BF3 och BF4 servers med SweC namnet) kommer att ha ett gäng åt oss alla att lira på!

Det verkar ju ha kommit åtminstone ett steg på vägen nu efter gårdagens uppdatering. Hoppas på åtminstone en Geeks Gaming-server med classic-regler, vore underbart.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Skrivet av Sca:

Det verkar ju ha kommit åtminstone ett steg på vägen nu efter gårdagens uppdatering. Hoppas på åtminstone en Geeks Gaming-server med classic-regler, vore underbart.

Ja "vanilla" med alla banor vore guld!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att att testa att "spela in när jag spelar" bf1
dvs göra en film när jag visar mina sjuka skillz så jag kan bli en sån där youtube kändis.

nej men, är nån som kan tipsa mig hur man enklast spelar in sin spelsession?
behövs det någon extra mjuk/hårdvara?

Datorn i specs är det som finns att tillgå.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

dvs göra en film när jag visar mina sjuka skillz så jag kan bli en sån där youtube kändis.

Finns väl lite olika sätt, men jag använder oftast MSI Afterburner och OBS.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ibland kan det gå hela matcher utan att jag blir revivad fast medics hoppar fram och tillbaka över en. Brukar vänta ganska länge men till slut ledsnar man...

Igår var helt sjukt många som drog skip fast vi var i samma squad och jag stod 1 meter ifrån..Slutade med att jag bytte squad och där fungerade det klockrent..Man ser ju nere i hörnet ifall någon medic är på väg emot dig och hur långt bort närmaste är..Finns ingen i närheten står det inget alls..Inte så svårt egentligen att ha koll

Men det finns dom som väljer bort sprutan för till exempel tank vapen..Så alla medics kan faktiskt inte revive

Hoppas dom ändrar det i framtiden och göra så alla medics har en liten spruta med sig default..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har provat hardcore nu, man ser ju fortfarande ikonerna över egna laget? Är det en bug eller ska det vara så?

Permalänk
Skrivet av Bad boy rune:

Lättast måste väl vara Nvidia Geforce experience , bara att logga in på sitt YouTube konto via programmet, sen trycka på en knapp å tuta å köra..

http://www.geforce.com/geforce-experience/share

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Som föregående skulle jag rekommendera Nvidia Experience. "Shadowplay" brukade man kalla det, vet inte om det är aktuellt längre. Men väldigt bra för inspelningar/live.

Visa signatur

12600KF 5GHz - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 1980MHz @ 0.975v - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på sämre fps efter patchen. Kolla så att ni inte laddat ner Nvidias senaste drivrutin, den ska ha knasat för många.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ni som klagar på sämre fps efter patchen. Kolla så att ni inte laddat ner Nvidias senaste drivrutin, den ska ha knasat för många.

Går väl inte att spela spelet utan den?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Går väl inte att spela spelet utan den?

Klart att du kan spela utan att ha den senaste drivrutinen. Jag menar att det kan vara drivrutinen som ställer till det och inte patchen. Jag har personligen ingen aning utan det var mest en tanke.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Klart att du kan spela utan att ha den senaste drivrutinen. Jag menar att det kan vara drivrutinen som ställer till det och inte patchen. Jag har personligen ingen aning utan det var mest en tanke.

Jag kunde inte starta bf1 utan att ha laddat ner den sen bf1 patchades. Fick felmeddelande om jag va tvungen att uppd drivrutinen när jag försökte starta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Jag kunde inte starta bf1 utan att ha laddat ner den sen bf1 patchades. Fick felmeddelande om jag va tvungen att uppd drivrutinen när jag försökte starta.

Då ber jag om ursäkt. Har aldrig varit med om något sånt trams tidigare. Lite lustigt med tanke på detta: http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-geforce-375-86-whql-d...
Grymt DICE!
Grymt Nvidia!

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte den absolut senaste drivrutinen. Brukar vara typ tredje senaste eller något i den stilen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Jag återgick till 375.70 i dag. Inga problem för mig att starta och köra BF1 med 375.70.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har läst att flera har problem med nya uppdateringen av bf1, liksom jag, grafiken är så dålig att det knappt går att spela, och det flimmer här o där.. Har 980 ti sli, vet inte om det är just för att jag kör sli eller om det är nåt annat, troligen den dära jävla uppdateringen, för innan så körde jag med 375.57 och allt funkade fint, sen installerades spelets uppdatering och var tvungen att installera 375.70 ( tror jag) o h efter det så är det inte spelbart..

Har testar massa olika nvidia drivrutiner men ingen skillnad! Hur har ni gjort gör att fixa detta, är ju inte själv om detta
. Mvh spelsugen

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Man behöver inte den absolut senaste drivrutinen. Brukar vara typ tredje senaste eller något i den stilen.

Vet inte vilken jag hade, men är inte längesen jag uppdaterade drivis.

Permalänk
Medlem

Har spelat utan större prestandaproblem sedan start men nyligen (nån dag innan patch) så kan jag få sjuka dippar ner till 0 FPS i värsta fall. Då står det still ett tag och sedan släpper allt och det rullar på igen.

Främst får jag FPS-drop när det är mycket rök osv på kartan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av cosplay:

Har provat hardcore nu, man ser ju fortfarande ikonerna över egna laget? Är det en bug eller ska det vara så?

Du ser endast en ikon över den du siktar på, vilket jag tycker är bra iallafall

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd

@belarus_84:
Vi är flera stycken som kör sli.
Och har samma problem som du.
Hoppas dom släpper en lösning snabbt.
Har dock ej testat spela idag.
Annars får man spela nåt annat ikväll.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Vi tänkte ha flera servers så det är inte omöjligt.

Meeeen eftersom vi inte sett upplägget ännu på vare sig inställningar, adminverktyg, kostnader så är det svårt att lova exakt.

Skrivet av ghostfenix:

Ja "vanilla" med alla banor vore guld!

Se ovan.

Skrivet av Bad boy rune:

OBS, MSI Afterburner, Nvidia och AMd's egna inbyggda, FRAPS?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

@Mange43: ja verkligen! Håller tummarna.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p