Permalänk
Medlem

Jag kör en i7 6700k och 2x970 SLI. Ligger på 70-90% CPU beroende på bana och 99% på båda grafikkorten. Detta är ungefär samma som när spelet släpptes men jag minns inte att cpu var uppe och vände så högt som 90% då. Allt på Ultra i 1920x1200.

Alla 8 kärnorna ligger på nästan exakt samma belastning. Antingen är BF1 trådat sjukt bra eller så är det nåt annat som gör att det bara ser ut så. Annars hade det ju inte gått att spela med någon långsammare processor med färre kärnor alls? En del med i5or ligger ju ifos på 100% cpu som flaskhalsar, men det känns ju inte riktigt som att det är meningen att BF1 ska vara så vansinnigt processorkrävande.

Permalänk
Medlem

Stötte på de galet största winning team joiners jag har sett i min spelhistoria igår igen.
Har stött på den här personen ett par gånger som alltid spelar med 3-4 kompisar.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/-PR-oRBital
Statsen ser lite väl bra ut för att vara sant typ.. speciellt winning/lose.

De är samtliga level 100 och är rätt duktiga spelare. MEN, de verkar mest spela på servers där de bara vinner. Förloarar laget är de inte kvar länge på servern utan söker sig till en ny där de kan vinna.

De lämnade mitt under operation och dagens 13w/1l säger att de hittade en annan steamroll-server
( Laget fick ännu svårare att återhämta sig eftersom 5/20 personer lämnade )

WIN PERCENT
74.5%

GAME SCORE
26,356,951
#20 - Top 1%

Tyckte det bara var lite kul hur vissa personer tycker det är kul att spela spel, mindre schysst mot resten kanske

Lämnar ni andra också om ni förlorar?

Kanske jagar nr #1 ?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Haha ja det är.patetiskt. spelar bara för e-penisen
Jag lämnar.aldrig, liger på 48 % vinster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Stötte på de galet största winning team joiners jag har sett i min spelhistoria igår igen.
Har stött på den här personen ett par gånger som alltid spelar med 3-4 kompisar.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/-PR-oRBital
Statsen ser lite väl bra ut för att vara sant typ.. speciellt winning/lose.

De är samtliga level 100 och är rätt duktiga spelare. MEN, de verkar mest spela på servers där de bara vinner. Förloarar laget är de inte kvar länge på servern utan söker sig till en ny där de kan vinna.

De lämnade mitt under operation och dagens 13w/1l säger att de hittade en annan steamroll-server
( Laget fick ännu svårare att återhämta sig eftersom 5/20 personer lämnade )

WIN PERCENT
74.5%

GAME SCORE
26,356,951
#20 - Top 1%

Tyckte det bara var lite kul hur vissa personer tycker det är kul att spela spel, mindre schysst mot resten kanske

Lämnar ni andra också om ni förlorar?

Kanske jagar nr #1 ?

Jag har 52% win rate och lämnar aldrig.
Men jag trodde man fick förlust om man lämnade servern? Så var det i BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Jag har 52% win rate och lämnar aldrig.
Men jag trodde man fick förlust om man lämnade servern? Så var det i BF4.

Ja, Därför har de typ 1-3 förluster per dag. Överger de lag som får storstryk. en 5:manna squad är nog för att få det att styra i en riktning.

Tex som igår så lämnade de operation i första rundan, deras lag förlorade typ 3-4 rundor till efter det. Speciellt eftersom de var 5 personer mindre och sen under resten av matchen så joinade folk och lämnade när de märkte operation nästan var slut.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Jag spelar på en 1440p skärm. Tror att CPU har legat på 99-100% tidigare. Men då var även GPU användningen mycket högre också. Tar också bort AA och Post process på Medium. Måste göra nytt test med fps låst till 144Hz i spelet då så fort du dör eller är i nån meny går den upp i 200 fps, vilket fraps också mäter på. Har ju G-sync på skärmen men märker ingen skillnad. Ser att utan G-sync har GPUs högre usage, kan bero på att dem inte går över 144hz? Man ska väl ha av vsync när du har en gsync skärm?

grynz är på oavsett vad du har satt vsync på upp till 144hz. Det är vid 144hz och över som vsync AV eller PÅ gör skillnad. vsync PÅ så kommer gsync ersättas med vsync vid 144hz och med vsync AV så kommer gsync stängas av vid 144hz och vsync av och FPS kan klättra 160, 300 och högre FPS men så fort FPS dippar under 144hz slås gsync automatiskt på igen.

Så vsync gör skillnad på en gsync skärm, men bara där gsync slutar fungera och det vid 144hz eller 165hz beroende på vilken skärm man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Lämnar ni andra också om ni förlorar?

Ligger på 83% W/L och har varken lämnat eller bytt lag till segrande sida. Inte svårt att vinna om man lirar en grupp med 2-3 polare som kan spela och ger sig fan på att man inte vill förlora, speciellt inte om man ser till hur dåliga majoriteten är

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / Tomahawk Max B450 / KFA2 RTX 2070 Super / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Fractal Design Arc

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem

Inge prestanda problem alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Lämnar ni andra också om ni förlorar?

Jag lämnar inte om jag förlorar men jag brukar däremot lämna om hälften av laget inte gör något för att vinna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Känns som det behövs fler Domination,Pistol&Knife only servrar.
7 st i kö och då är jag premium.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Ni med 1070 GTX får ni dips när det blir mycket explosioner osv eller är det full fart 100+ fps konstant? Får dips när det är vilda västern annars ligger jag på 100+. Ligger på 50-70% GPU usage vilket känns lågt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Ni med 1070 GTX får ni dips när det blir mycket explosioner osv eller är det full fart 100+ fps konstant? Får dips när det är vilda västern annars ligger jag på 100+. Ligger på 50-70% GPU usage vilket känns lågt.

Får dips i de stora banorna på bf1 ibland, speciellt när det sker mycket explosioner och när de är massor med spelare runt en bas.

Dom banorna jag märker det tydligt på är St quentin scar, Giants shadow och Emperors Edge.

Tycker framför allt den förstnämnda, är värst, de andra är inte lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Får dips i de stora banorna på bf1 ibland, speciellt när det sker mycket explosioner och när de är massor med spelare runt en bas.

Dom banorna jag märker det tydligt på är St quentin scar, Giants shadow och Emperors Edge.

Tycker framför allt den förstnämnda, är värst, de andra är inte lika mycket.

Har det varit likadant hela tiden eller blivit sämre för varje patch? Läser att vissa inte får några dippar kan det verkligen vara så på 1070 måste vara löööögn? Lotteriet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag lämnar inte om jag förlorar men jag brukar däremot lämna om hälften av laget inte gör något för att vinna.

Jag lämnar om folk inte spelar för laget. Spelar hellre tio förlustmatcher med en kul och samarbetsvillig squad än en vinstmatch med gäng solister.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Ligger på 83% W/L och har varken lämnat eller bytt lag till segrande sida. Inte svårt att vinna om man lirar en grupp med 2-3 polare som kan spela och ger sig fan på att man inte vill förlora, speciellt inte om man ser till hur dåliga majoriteten är

Det köper jag inte! Om du har 25-28 killar i ditt lag som skiter i objektiven, ge bort stridsvagnar etc... så är der omöjligt för dig och 2-3 polare att vända matcherna. Ibland jag spelar med lag som inte ens har "kills" typ jag är på 25-30 kills mitt på omgången och ingen annan har mer än tio-tolv kills, för att de ligger med bipod eller springer runt som huvudlös kyklingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Det köper jag inte! Om du har 25-28 killar i ditt lag som skiter i objektiven, ge bort stridsvagnar etc... så är der omöjligt för dig och 2-3 polare att vända matcherna. Ibland jag spelar med lag som inte ens har "kills" typ jag är på 25-30 kills mitt på omgången och ingen annan har mer än tio-tolv kills, för att de ligger med bipod eller springer runt som huvudlös kyklingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Uppenbarligen är det inte omöjligt - då det är precis så som jag har sagt, och det är precis som du själv säger att minst 50% springer runt som yra höns och har aboslut ingen aning om vad som händer runt dem. Det gäller båda lagen. Sedan kan du alltid räkna med att det är minst 10-15st som spelar sniper i lagen som inte gör ett skit (förstår inte vad det är som attraherar att spela sniper så mycket som i BF1). Jag lirar dock endast conquest 64p, ingen aning om hur Operations är

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / Tomahawk Max B450 / KFA2 RTX 2070 Super / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Fractal Design Arc

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Uppenbarligen är det inte omöjligt - då det är precis så som jag har sagt, och det är precis som du själv säger att minst 50% springer runt som yra höns och har aboslut ingen aning om vad som händer runt dem. Det gäller båda lagen. Sedan kan du alltid räkna med att det är minst 10-15st som spelar sniper i lagen som inte gör ett skit (förstår inte vad det är som attraherar att spela sniper så mycket som i BF1). Jag lirar dock endast conquest 64p, ingen aning om hur Operations är

Jag spelar också enbart Conquest 64p, men lirar en hel del sniper, kör jag med klanen så är jag oftast squadleader, håller mig utanför flagg så folk kan spawna in på mig, skjuter in flares och hjälper till att skjuta folk som försöker försvara flaggan.
Kör jag solo så tycker jag det är kul att köra aggressiv sniper med lite no scopes eller 1 + 1 secondary för att avsluta dem.. oavsett vad så slutar jag nästan alltid top 3 i mitt lag även om jag spelar sniper, så ALLA som spelar sniper ligger inte med bipod längst upp på ett berg.. det sättet att spela sniper är frrrrrrrrruktansvärt trist!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag kollar stats med battletracker ser jag att jag tillhör de 15% som tog och försvarat mest flaggor i spelet. Just denna staten bevissar att majoriteten bryr sig inte ett dugg om flaggorna för att jag spelar mycket sniper och är ofta inte nära nog för att ta flaggorna, då min roll är att backa andra och jag behöver hålla mig 30-40 meter från fienderna. Jag spelar ändå aggressivt när jag rör mig mellan flaggorna.

Också jag spelar nästan aldrig medic och har bara typ 400 "revive" men det räcker för att tillhöra top 20% så jag vet att nästan ingen gör sitt jobb när de spelar medic.

Och sist är jag i top 1% kill/minute i Conquest fast jag har bara 1,3 kills/minute, så man ser också att nästan alla spelar väldigt försiktigt och väldigt få spelar aggressivt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

hej undrar om nån mer än jag som har problem med bf1 med afterburner igång?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Kör 1440p men drar jag upp renderscale blir det fruktansvärt mkt snyggare texturer, hur mkt mer pixlar att rendera ger 125% renderscale? 50% mer pixlar att rendera?

Permalänk
Avstängd

@minh:
Det funkar för mig.
Vad händer på skärmen?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43:

får bara upp programmet har stoppas eller nåt...:S

rätta sagt står spelet har slutat att funkar..

kör utan överklock kan jag oxå tilllägga vet inte om det är riva tuner men om jag stänger den är det samma sak...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Avstängd

@minh:
Funkar det då om du stänger av afterburner?
Prova annars reparera spelet i origin.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43:

har testat att reparera spelet redan men hjälpte inte men hjälpte därför emot att ställa över på dx11 igen...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Ny drivare från Nvidia:
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4288

Workaround to fix incorrect Folding@home work units.
Fixed random flashes in Just Cause 3.
Fixed some issues that could lead to Battlefield 1 crash
Fixed SLI texture flickering in Battlefield 1.
Fixed corruption in Wargame: Red Dragon game.

Permalänk
Medlem

@barr1: Säg vad du nickar så får jag se dina stats/score min.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Kör 1440p men drar jag upp renderscale blir det fruktansvärt mkt snyggare texturer, hur mkt mer pixlar att rendera ger 125% renderscale? 50% mer pixlar att rendera?

100% är din upplösning så det borde innebära 25% mer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant och veta vad sweclockare har för stats!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Mina är inte jätteimponerande, men om det är av intresse för dig så heter jag CrillePilleTC ingame och finns på trackersidan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

100% är din upplösning så det borde innebära 25% mer.

Aha, tänkte mer på att det ökade på vertikalen dvs 1440p 25% vilken i sin tur innebär en ökning av horisontalen och då blir bildytan mer en 25% större att rendera. Den kraftiga sänkningen av FPS talar för mer en 25% större bildyta