Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

hej undrar om nån mer än jag som har problem med bf1 med afterburner igång?

Nej, aldrig haft några problem med det. Allt annat dock

Skrivet av fisken92:

Hade varit intressant och veta vad sweclockare har för stats!

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Ceogar

Samma namn

Har uppgraderat till 376.33 och har ibland fortfarande blinkande texturer. Det är dock väldigt lite och brukar försvinna av att titta upp i himmelen eller gå in i menyerna.

970 SLI.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Nej, aldrig haft några problem med det. Allt annat dock
https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Ceogar

Samma namn

Har uppgraderat till 376.33 och har ibland fortfarande blinkande texturer. Det är dock väldigt lite och brukar försvinna av att titta upp i himmelen eller gå in i menyerna.

970 SLI.

Nice score/min du har https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/PhilipFisk här är jag!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Här är jag iaf

Kör i stort sett bara Scout.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FleX-Swe

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

Hur är det tänkt att man ska använda krigsfartyget? Ligger man och smyger i spawn kan man mangla på rätt bra men dom flesta försöker att kappa flaggor med den och hinner hålla på i ca 30 sek innan fienden har sänkt en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Hur är det tänkt att man ska använda krigsfartyget? Ligger man och smyger i spawn kan man mangla på rätt bra men dom flesta försöker att kappa flaggor med den och hinner hålla på i ca 30 sek innan fienden har sänkt en.

Tycker det känns som att den är utformad för att den som kör + skjuter de här stora distansskotten ska panga in på flaggorna, försöka slå ut tanks och ge understöd tilö infanteri och övriga platser i skeppet är för att försvara skeppet mot båtar/flyg!

Tyvärr kör de ofta in skeppet för nära land så alla jävlar kan skjuta ner det direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev blåst på 150:- idag, gjorde missen att köpa BF1 via Netonnet..499:- för att bara få ett tomt fodral med en lapp i som visade mig länken till en sida där jag kunde ladda ner skiten för 350:-...Skit skit skit:(

Spelar ni med k+m eller controller?

Permalänk
Medlem

ligger servrarna nere? kan inte gå online

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

samma här..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall det är möjligt att köpa premium pass från amazon.co.uk och få det att funka med ett origin-köpt bf1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaun:

Blev blåst på 150:- idag, gjorde missen att köpa BF1 via Netonnet..499:- för att bara få ett tomt fodral med en lapp i som visade mig länken till en sida där jag kunde ladda ner skiten för 350:-...Skit skit skit:(

Spelar ni med k+m eller controller?

Jag brukar flyga med controller.
Men jag spelar givetvis med tangentbord och mus när jag är infanterist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaggeMan:

ligger servrarna nere? kan inte gå online

Skrivet av toffe:

samma här..

Dom är tydligen DDoSade.

https://twitter.com/PhantNation?lang=en

Edit: Jag kom in nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@NGage: Allt är ju på Origin så.

Permalänk

Är det bara jag som har svårt att hitta hardcore servrar? När man browsar så finns det oftast typ 2st servrar med spelare? Vad gör jag för fel?! Eller är det inga som spelar hardcore?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

för mycket automatvapen

Permalänk
Skrivet av adde2461:

för mycket automatvapen

Då är nog battlefield spelen inget för dig

Permalänk
Medlem

Hur fungerar spelets matchmakingsystem egentligen? Jag brukar hoppa in och spela ett par vändor och ansluter därför via quickmatch och då hamnar jag, som är rank fyra, ofta med/mot spelare som är typ 50-60 eller ännu högre. Tar spelet ingen som helst hänsyn till vilken nivå man ligger på? Vad är då vitsen med att ens ha någon form av matchmaking om det totalt bortser från spelarnas nivå och erfarenhet?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Hur fungerar spelets matchmakingsystem egentligen? Jag brukar hoppa in och spela ett par vändor och ansluter därför via quickmatch och då hamnar jag, som är rank fyra, ofta med/mot spelare som är typ 50-60 eller ännu högre. Tar spelet ingen som helst hänsyn till vilken nivå man ligger på? Vad är då vitsen med att ens ha någon form av matchmaking om det totalt bortser från spelarnas nivå och erfarenhet?

Fokus verkar ligga på att jämna ut lagen mellan sidorna och sen kommer skill level lite efteråt. Finns nog inte tillräckligt med spelare för att hålla en server med samma nivå. Nåt gör nog matchmakingen dock för jag är rank 82 och ser inte många spelare under rank 30 iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ågren:

Hur fungerar spelets matchmakingsystem egentligen? Jag brukar hoppa in och spela ett par vändor och ansluter därför via quickmatch och då hamnar jag, som är rank fyra, ofta med/mot spelare som är typ 50-60 eller ännu högre. Tar spelet ingen som helst hänsyn till vilken nivå man ligger på? Vad är då vitsen med att ens ha någon form av matchmaking om det totalt bortser från spelarnas nivå och erfarenhet?

Din in-game rank säger ju egentligen ingenting alls om hur bra du är på spelet. Bara hur länge du spelat

Så en rank 1 kan absolut vara bättre än en rank 80 spelare.

Skulle tippa på att matchmakingen baseras på din score/min eller liknande stats som hela tiden förändras.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Fokus verkar ligga på att jämna ut lagen mellan sidorna och sen kommer skill level lite efteråt. Finns nog inte tillräckligt med spelare för att hålla en server med samma nivå. Nåt gör nog matchmakingen dock för jag är rank 82 och ser inte många spelare under rank 30 iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det nog, jag tänkte att det fanns så pass många spelare att det gick att få till skapligt jämna lag.
https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population

Det är intressant att se hur PC-spelarna har sjunkit från 120K till 75K på bara en månad samtidigt som PS4 ligger stadigt på ca 250K. Jag hade förväntat mig att det skulle finnas åtminstone en halv miljon spelare till PC men det har måste räknas som en totalflopp.

Jämför man med statistik från Steam är det fler som spelar Football Manager 2017 och Team Fortress 2.

Skrivet av dalledalle:

Din in-game rank säger ju egentligen ingenting alls om hur bra du är på spelet. Bara hur länge du spelat. Så en rank 1 kan absolut vara bättre än en rank 80 spelare.

Absolut men sannolikheten för att man är bra är större ju längre man spelar. Eller som en klok man en gång uttryckte det - Jag får mer och mer tur desto mer jag tränar...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jäkligt konstigt att PC lirarna sjunker , detta e fan det bästa BF någonsin .... men inte speciellt "COD" vänligt så många börjar väl för att sedan snabbt tröttna .

En fråga ... såg att BenQ's 35 tummare i 1080p hade grymp bra pris nu http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/224246-b...
Har länge funderat på att byta ut min gamla Asus 27 tummare 144hz mot någon ultrawide , är det någon som kört BF på curved ? (Lirar mest nu BF1 99% av tiden)

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Så är det nog, jag tänkte att det fanns så pass många spelare att det gick att få till skapligt jämna lag.
https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population

Det är intressant att se hur PC-spelarna har sjunkit från 120K till 75K på bara en månad samtidigt som PS4 ligger stadigt på ca 250K. Jag hade förväntat mig att det skulle finnas åtminstone en halv miljon spelare till PC men det har måste räknas som en totalflopp.

Jämför man med statistik från Steam är det fler som spelar Football Manager 2017 och Team Fortress 2.
Absolut men sannolikheten för att man är bra är större ju längre man spelar. Eller som en klok man en gång uttryckte det - Jag får mer och mer tur desto mer jag tränar...

Skulle gissa med att en del i det hela är att det är många som kanske inte alls spelat BF, eller väldigt lite köpte det och snabbt upptäckte att man var rejält sämre än genomsnittet. Följer bf1 på reddit och det laddas dagligen upp massor med klipp där man ser spelare ha ihjäl 5-8 personer på rad där motspelarna har en uppmärksamhet som en gråsten, alltid på konsol. Ser aldrig sådana klipp på PC och har själv aldrig varit med om att ett helt lag är så efterblivna, enskilda spelare möjligtvis men då är de rätt låglevlade medans man ser folk med samma skill-level i konsolklippen som är lvl 67.

Sen tror jag att rent-a-server delen som dels tog väldigt lång tid att släppa och sen också fortfarande är nästan helt värdelöst påverkar en stor del. En sak som gör att jag är lite bitter är att de officiella servrarna har så fruktansvärt dålig ping påverkar helt klart. PC-spelare är mer kräsna och känsliga för detaljer medans pöbeln på konsol inte ens höjer på ögonbrynen om det skulle vara låst till 30fps eller vara 100+ i ping.

Tycker också att det är jävligt märkligt att man introducerar nya spännande custom game modes men sen väljer att gömma dessa så det är skitsvårt att ens hitta servrar med dessa. Jag spelar dock fortfarande lika mycket som jag gjort sedan det släpptes ungefär Hade inte haft något emot lite fler att spela med förresten! Adda mig gärna på Origin, trickeh2k. Men citera mig eller skicka ett pm så jag vet vilka ni är!

Här är min patetiska statistik btw, inte en van fps-spelar på pc som ni ser senaste fps-spelet jag nötte på pc var qw ^^

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/trickeh2k

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Jäkligt konstigt att PC lirarna sjunker , detta e fan det bästa BF någonsin .... men inte speciellt "COD" vänligt så många börjar väl för att sedan snabbt tröttna .

En fråga ... såg att BenQ's 35 tummare i 1080p hade grymp bra pris nu http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/224246-b...
Har länge funderat på att byta ut min gamla Asus 27 tummare 144hz mot någon ultrawide , är det någon som kört BF på curved ? (Lirar mest nu BF1 99% av tiden)

Kör med den skärmen och tycker det fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Har ett jävligt udda fel som återkommit de senaste 4-5 dagarna, varje gång jag startar spelet och joinar en server så fastnar jag på antingen "waiting in queue" eller "loading game" och det är inte bara spelet som hänger sig, hela jävla datorn hänger sig så jag måste resetta! Kvittar om jag provar 1 gång eller 10 ggr (ja jag testade 10 ggr) utan jag måste in i Origin och välja att reparera BF1, då funkar det direkt!

Är det dags för en ominstallation av BF eller kan det vara nåt annat som spökar? ( alla andra spel funkar klockrent )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Har ett jävligt udda fel som återkommit de senaste 4-5 dagarna, varje gång jag startar spelet och joinar en server så fastnar jag på antingen "waiting in queue" eller "loading game" och det är inte bara spelet som hänger sig, hela jävla datorn hänger sig så jag måste resetta! Kvittar om jag provar 1 gång eller 10 ggr (ja jag testade 10 ggr) utan jag måste in i Origin och välja att reparera BF1, då funkar det direkt!

Är det dags för en ominstallation av BF eller kan det vara nåt annat som spökar? ( alla andra spel funkar klockrent )

Skickades från m.sweclockers.com

Händer mig lite då och då
Har lärt mig att starta om datorn innan jag börjar BF1 så har det inte hänt en enda gång , antar att det är nått skit i bakgrunden som jävlas

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Är det bara jag som har svårt att hitta hardcore servrar? När man browsar så finns det oftast typ 2st servrar med spelare? Vad gör jag för fel?! Eller är det inga som spelar hardcore?

Tror folk har börjat sluta spela hardcore. Dom gjorde i senaste update om det så nu känns det som att spela normal mode. 3 skott för att döda precis som i det nomal mode, sniper kan fortfarande döda med 1 skott vilket gör hardcore till något där över halva servern är snipers.

Folk på Battlefield forum har som tur är klagat en hel del över detta och jag gissar på att dom kommer att göra "hardcore" till hardcore igen i framtiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Händer mig lite då och då
Har lärt mig att starta om datorn innan jag börjar BF1 så har det inte hänt en enda gång , antar att det är nått skit i bakgrunden som jävlas

Men jag kör fresh start varje gång (sitter bara vid datorn på kvällen när ungarna somnat..) så det är inte det som är problemet!

Och det började hända för 4-5 dagar sen, aldrig hänt innan det.. nu händer det varenda gång jag försöker komma in o joina server

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har inte köpt något spel på länge, är sugen på att köpa BF1.
Jag brukade köpa spel på Origin via mexikansk vpn. Fungerar detta forfarande? (någon som gjort det?)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Har inte köpt något spel på länge, är sugen på att köpa BF1.
Jag brukade köpa spel på Origin via mexikansk vpn. Fungerar detta forfarande? (någon som gjort det?)

Gör det! Jag har skitkul i detta spelet och en fördel är att det är väldigt olikt BF4 så man kan spela båda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aaaaargh!!!

Jag blir tokig! Jävla adsl-uppkopling. Har nått rank 10 i alla klasser utom scout vilken jag tycker är sjukt svår men har ändå bestämt mig för att köra den för att lära mig och gått igenom förödmjukelse efter förödmjukelse de senaste två dagarna. Så nu för en lite stund sedan i conquest på suez-kartan sitter skott efter skott, jag vinner one-on-ones med pistolen och ligger hyfsat högt i tabellen, känner att jag är en bra spawn för sqauden. Så går vi mot en klar seger, jag har 12-3 i k/d och hittat en ny bra punkt i närheten av B, då dör mitt jävla nät "kände inte igen det här nätverkets proxyinställningar" och jag blir utslängd. Det händer ibland men fan bara när jag har en bra runda. Mest surt är att vi har fiber med all utrustning installerad och klar men pga av någon j-a felkoppling i noden så har vi fått vänta ytterligare en månad (nästan två år sedan vi beställde).

Sorry för rant, behövde skriva av mig. Ingen här hemma förstår mig. Min fru tittar på mig som att jag behöver läggas in...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.