Permalänk

Skärm och Wacom tablet samtidigt?

Hej! Jag har ett grafikkort med 3x DisplayPort, 1x HDMI och 1x DVI-D utgång. Skulle behöva använda en skärm (1920x1080) som har HDMI och DVI-D utgång men jag har även en Wacom Cintiq 13'' HD platta som enbart har en HDMI kontakt. Skulle behöva en konfiguration så att jag kan koppla in plattan när jag ska använda den men utan att behöva koppla ur skärmen. Borde jag använda DVI-D kabeln mellan skärmen och datorn och sedan HDMI utgången till plattan? Funkar det att koppla skärmar med både HDMI och DVI-D samtidigt? Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Dr Drakken:

Hej! Jag har ett grafikkort med 3x DisplayPort, 1x HDMI och 1x DVI-D utgång. Skulle behöva använda en skärm (1920x1080) som har HDMI och DVI-D utgång men jag har även en Wacom Cintiq 13'' HD platta som enbart har en HDMI kontakt. Skulle behöva en konfiguration så att jag kan koppla in plattan när jag ska använda den men utan att behöva koppla ur skärmen. Borde jag använda DVI-D kabeln mellan skärmen och datorn och sedan HDMI utgången till plattan? Funkar det att koppla skärmar med både HDMI och DVI-D samtidigt? Tack på förhand!

ja du kan troligen använda dvi och hdmi samtidigt

tippar att ditt grafikkort har stöd för 3 skärmar vilket varit standard några år nu typ.

notera att om du vill kunna använda 3 skärmar/plattor i vilken combo du vill så måste en av dem oftast använda displayporten antingen via Displayport hela vägen eller med hdmi/dvi/vga adapter.

men med bara 2 skärmar/plattor så borde det inte vara något problem med att köra en dvi och en hdmi

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows