Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Låst i abonemang

Hej!
Jag har en samsung galaxy s3 som jag köpte begangnat i en secondhand butik den var garanterad att fungera med nordiska operatörer vilket det gjorde ett par månader. Nu har den dock blivit låst till franska Orange vilka jag då kontaktade och fick en kod för att låsa upp på 8 siffror dock när jag startar om mobilen kom inte rutan fram där jag ska skriva in den. Efter att jag läst lite på nätet för att göra det manuellt så skrev jag in: #7465625*638*# i "telefonappen" och får då upp en liknande ruta men när jag skriver in koden så står det att upplåsningsbegäran misslyckades, kan det bero på att jag inte är i frankrike eller något?
Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Du får inte fram någon kodruta om du sätter in ditt vanliga SIM(eller något annat SIM som inte är från franska Orange)?
Om jag tolkar:

https://www.swiftunlocks.com/how-to-unlock-cellphone/samsung/...

rätt så fungerar inte den metod du verkar använda med s3 eller nyare utan ger alltid att det misslyckades.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Ja precis jag kör med mitt vanliga universal kort som fungerar i andra mobiler. Själv har jag inte Orange kortet.
Läste igenom länken hastigt och jag tolkar det tyvärr på samma sätt som du vilket är tråkigt, vet ni någon annan metod för att använda upplåsningskoden?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Tjörn
Registrerad
Okt 2003

Eftersom den är köpt i en butik så föreslår jag att du lämnar tillbaka den så får dom fixa det. Kan dom inte det så får dom ge dig pengarna tillbaka, Det saknar fullständigt betydelse att den var begagnad, om dom sa att den var garanterad att fungera så ska den göra det.

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013

Skulle det inte kunna gå att Roota den och på så sätt gå runt det?

Main
MOBO: MSI B350M MORTAR, CPU: RYZEN 5 1600, RAM: 4x4GB DDR4 @ 2.8GHz, GPU: KFA2 GTX1080 EXOC SNPR, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: NZXT H400i Svart/Rött, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF