Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2015

Någon som har Arozzi Mugello?

Tjena, tänkte köpa en ny stol. Men jag vet inte om jag ska välja arozzi mugello eller arozzi monza. Jag vill helst ha en stol under 1,5k.

Jag undrar om någon har Arozzi Mugello och kan skriva lite om den. Även Monzan vill jag höra av.

//Adamskii13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Köp en IKEA-stol istället. Bättre kvalité och håller längre (min är inne på 15e sommaren nu). Köp ett golvskydd när du ändå är där, 200 kr för det.

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Nov 2007

Har köpt en, hade en mutter som saknades men annars fungerar den bra, bra stöd åt ryggen, lite hårdare sittdyna, men den har jag vant mig vid och tycker den är helskön..

Armstöden har ingen vidare spärr för framåt/bakåt så dom flyttas för lätt, men det är en billig stol så den gör sitt jobb.

Kan rekommendera den om du får ett bra pris på den..

Köpte min för 1200kr

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: FD Define R5 - Mobo: Asus Z97-A - CPU: Core i7 4790K - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: EVGA GTX980Ti ACX 2.0+ SC+ - Minne: 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz CL9
Lagring: Intel 520 SSD 180GB, Seagate 2TB - Ljud: Asus Xonar DG
Nätagg: FD Integra M 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Tror min modell är Enzo, vet inte om jag fick ett måndagsex, men blir troligtvis inget mer av det fabrikatet för mig.

Ganska bekväm och framstår som rejält gedigen vid första anblick, däremot tog det mindre än ett år innan den började falla sönder. Knakar, hoppar, och håller på och bör tillägga att jag inte är någon märkvärdig tungviktare. Har monterat isär och ihop igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

vet inte hur jämförbara dom är men jag hade en Enzo och färgen på armstöden började lossna och tygen sprack i hörnet på baksidan, jag ju bara ha varit jag som hade otur men det ger inte ett jätte bra intryck av kvalitet. även med dom bristerna så var den extremt skön och jag kunde sitta några timmar utan att få ont

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Captain_Spock:

Köp en IKEA-stol istället. Bättre kvalité och håller längre (min är inne på 15e sommaren nu). Köp ett golvskydd när du ändå är där, 200 kr för det.

Har tänkt på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Kimpur:

Har köpt en, hade en mutter som saknades men annars fungerar den bra, bra stöd åt ryggen, lite hårdare sittdyna, men den har jag vant mig vid och tycker den är helskön..

Armstöden har ingen vidare spärr för framåt/bakåt så dom flyttas för lätt, men det är en billig stol så den gör sitt jobb.

Kan rekommendera den om du får ett bra pris på den..

Köpte min för 1200kr

Då är den nog inte värd 1200kr :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Denolg:

vet inte hur jämförbara dom är men jag hade en Enzo och färgen på armstöden började lossna och tygen sprack i hörnet på baksidan, jag ju bara ha varit jag som hade otur men det ger inte ett jätte bra intryck av kvalitet. även med dom bristerna så var den extremt skön och jag kunde sitta några timmar utan att få ont

Har hört att Aeozzi's stolar har spruckit i tyget vilket drar ner den rejält