Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

In-Ear med bra mic?

Jag hatar on-ear hörlurar som får mina öron att bli tomater. Därför undrar jag om det finns en prisvärd in-ear-lur med bra mic som man t.ex. använda när man kommunicerar i CSGO? Budget spelar ingen roll, vill bara veta vad som finns.
Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Till en vanlig dator kommer du nog behöva en adapter, t ex denna http://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/... för att kunna köra med den inbyggda mikrofonen i headsetet.

Angående vilken mic som är bäst utav alla.. Ingen aning, men jag har kört med min Zalman mic för 50kr i säkert 10 år och det är inte någon hemskt kvalité på denna, så det är nog i princip skitsamma vilket headset du tar, bara det är hyfsad kvalité rent hörlursmässigt först, det är ju viktigare med att du har bra ljud än att andra hör dig liiiite bättre

Jag gillar mina Supra lurar jag har till min mobil, har ganska bra ljud skulle jag vilja säga. Men som sagt, vet inte hur mic är, dock står det ju på kjell att det är "HD-voice" kompatibelt så det bör ju vara en bra mic..? http://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/mobiltelefon-tillbeh...

Sista tipset är väl att du har öppet köp i väldigt många butiker & online, så det är ju bara att beställa och testa. Skulle det vara skräp så lämna tillbaks.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

@cider123: Om min dator bara har en ingång för hörlur då?
Har en laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Kanske det då bara är dåliga lurar jag har? har såna för 99 från kjell xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av kurdipower:

@cider123: Om min dator bara har en ingång för hörlur då?
Har en laptop

Möjligt att det är en lite längre 3,5mm kontakt som på mobiler, det får du nog kolla upp helt enkelt Eller så är det "antingen eller" som det är på min macbook pro 13" från 2009, ett headset fungerar alltså bara som hörlurar då.. Men man vet aldrig!

I värsta fall får man väl köpa ett usb-ljudkort