Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Avstängd

Undrar om man skulle satsa på TPCast, kanske gör det enklare att utveckla. jobbigt att ladda bara

Visa signatur
Permalänk

Någon som vet om någon svensk butik kommer få in Deluxen vid lansering? Och till vilket pris i så fall.
Edit: Eller någon annan butik överhuvudtaget...

Permalänk

Deluxe strap ser riktigt trevlig ut, får hoppas den även dyker upp snart. Finns det något officiellt datum på det?

Nån annan här som kört SUPERHOT VR på vive?
Först när jag startade upp det blev jag irriterad och frustrerad då jag inte helt förstod hur de hade lagt upp det med "små sektioner" där man måste spela dem om igen från en punkt långt tillbaks då man misslyckas.

Men sen insåg jag att det egentligen leder till att man lär sig mönstret och börjar göra riktigt coola manövrar efter en stund. True Matrix style.

Rätt skönt också att om man hamnar i en knepig sits, så får man bara göra allt jäääääääääkligt saaaaaaaaaaaaaakta.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

6e juni enligt vad jag läst på flera sidor.

Permalänk
Medlem

Min ena basstation har börjat blinka rött helt pltösligt men trackar fortfarande riktigt. Vad beror det på?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Någon som vet om någon svensk butik kommer få in Deluxen vid lansering? Och till vilket pris i så fall.
Edit: Eller någon annan butik överhuvudtaget...

Jag är så grymt trött på att krångla med separata hörlurar. Det blir köp direkt endast på grund av detta. Tycker verkligen Viven borde kommit med detta som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag är så grymt trött på att krångla med separata hörlurar. Det blir köp direkt endast på grund av detta. Tycker verkligen Viven borde kommit med detta som standard.

Håller inte alls med. Tycker det var jättebra att det kom utan hörlurar så man kunde använda sina egna som man vet sitter skönt och fungerar bra.
För mig var det bara att stoppa i kabeln och köra. Inga problem alls

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Håller inte alls med. Tycker det var jättebra att det kom utan hörlurar så man kunde använda sina egna som man vet sitter skönt och fungerar bra.
För mig var det bara att stoppa i kabeln och köra. Inga problem alls

Jag har lurar med lite kortare sladd som låter och sitter bra. Problemet brukar bara vara strulet med att dom trasslar in sig i allt och ibland får jag ta loss 3-in-1 kabeln från linkboxen för att trä ut lurarna den vägen. När det bara är jag som använder viven så brukar det gå bättre för jag sätter lurarna runt vive-höjet enligt ett reddit-tips. Nej, jag ser fram emot deluxe-strap även om jag tycker det borde vara dags för generation 2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Jag är så grymt trött på att krångla med separata hörlurar. Det blir köp direkt endast på grund av detta. Tycker verkligen Viven borde kommit med detta som standard.

Inge vidare för oss som utvecklar dock. Brorsan sitter på en Rift med liknande lösning. Han kan inte hålla upp HMDn framfrö ögonen för att testa något snabbt utan måste ta på sig hela skiten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Inge vidare för oss som utvecklar dock. Brorsan sitter på en Rift med liknande lösning. Han kan inte hålla upp HMDn framfrö ögonen för att testa något snabbt utan måste ta på sig hela skiten

Jaså? Har sett flera bilder där man skjutit upp Riften ovanför ögonen. Det såg ut att fungera även på deluxe strap men man måste ju testa själv för att veta om det fungerar. Bästa alternativet är ju en visirlösning. Jag beställde en del till svetshjälm för att bygga det själv men har inte kommit så långt här.

Ser verkligen fram emot högre upplösning till nästa generation. Då bör Unity VR edition fungera bättre och man kanske inte behöver ta av sig headsetet lika ofta när man utvecklar, för det är extremt störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffelito:

@engywook
Tack. Ja händerna är Unreals "standard-händer" för VR. De kanske inte passar perfekt till detta spelet dock.

De flesta 3D modellerna är köpta från ett pack och sedan har jag lagt till lite egna för pusslen. Var ganska mycket att göra med de färdiga modellerna också så jag har ändå blivit OK på att modellera men man är långt ifrån de riktigt duktiga. Är egentligen ingen artist men ska man göra spel själv får man lära sig att göra det mesta.

Hehe, mjo. Jag sitter och fipplar lite själv i UE. Blueprints är smidigt! Är ditt spel helt i blueprints?

Jag är heller ingen artist och det är lite jobbigt att hitta VR anpassade modeller. Man får väl krypa till korset och lära sig blender eller något...

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Jaså? Har sett flera bilder där man skjutit upp Riften ovanför ögonen. Det såg ut att fungera även på deluxe strap men man måste ju testa själv för att veta om det fungerar. Bästa alternativet är ju en visirlösning. Jag beställde en del till svetshjälm för att bygga det själv men har inte kommit så långt här.

Ser verkligen fram emot högre upplösning till nästa generation. Då bör Unity VR edition fungera bättre och man kanske inte behöver ta av sig headsetet lika ofta när man utvecklar, för det är extremt störande.

Man sitter ju inte och kodar med HMDn på pannan. Det beror ju litepå vad man kodar för tillfället, men viss form av VR-utveckling kräver ju att man testar med headset på ofta. Vårt spel är väldigt fysiskt, svårt testa med icke VR.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koffelito:

@engywook
Tack. Ja händerna är Unreals "standard-händer" för VR. De kanske inte passar perfekt till detta spelet dock.

De flesta 3D modellerna är köpta från ett pack och sedan har jag lagt till lite egna för pusslen. Var ganska mycket att göra med de färdiga modellerna också så jag har ändå blivit OK på att modellera men man är långt ifrån de riktigt duktiga. Är egentligen ingen artist men ska man göra spel själv får man lära sig att göra det mesta.

Kan rekomendera artstation.com jag har hittat en del folk där som ger vettiga priser. Tex bomben i filmen tidigare kostade 200 USD, helt okej för en custom made modell tycker jag

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av engywook:

Hehe, mjo. Jag sitter och fipplar lite själv i UE. Blueprints är smidigt! Är ditt spel helt i blueprints?

Jag är heller ingen artist och det är lite jobbigt att hitta VR anpassade modeller. Man får väl krypa till korset och lära sig blender eller något...

Det är 100% blueprint. Såhär i efterhand hade det nog varit lättare att ha vissa återkommande komplexa delar i ett C++ bibliotek. Till nästa spel har jag använt en hel del C++ för det är mycket mer komplext med bl.a. en färgmixningsalgoritm som ska efterlikna hur resultatet blir när man blandar vätskor i olika färger.

Men man ska inte använda C++ bara för att. Blueprints är ju fantastiskt till det mesta och man gör ju prototyper snabbt som bara den.

Jag slog slag i saken och köpte mig en premuneration på Maya LT. Har kört blender också men animationer ska ju vara mycket lättare att impotera från Maya LT även om "vanliga" Maya ska vara ännu bättre med ART-plugin eller vad det kallas men det har jag inte råd med.

Skrivet av CyberVillain:

Kan rekomendera artstation.com jag har hittat en del folk där som ger vettiga priser. Tex bomben i filmen tidigare kostade 200 USD, helt okej för en custom made modell tycker jag

Det låter ju inte så farligt. Mitt problem är nog att jag inte vet själv vad jag vill ha innan jag nästan är klar. Men vet man bara vad det är som behövs så är det nog inte fel med artstation mm. Finns ju många snygga miljöer där som man skulle vilja använda.

Permalänk
Medlem

Nån som har förhandsbokat Tobiis Vive dev kit än?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Nån som har förhandsbokat Tobiis Vive dev kit än?

Jag har en polare som jobbar där så jag bearbetar honom att skicka en gratis
Som enskild utvecklare kan man inte gör så mycket med den tilsl vi har foveated stöd i Unity och drivers. Dock en grej jag skulle kunna använda den till är att optimera vår kod som avgör om man tittar in i siktet och stänga av den extra kameran om så är fallet, den ökar draw calls med ~50%

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag har en polare som jobbar där så jag bearbetar honom att skicka en gratis
Som enskild utvecklare kan man inte gör så mycket med den tilsl vi har foveated stöd i Unity och drivers. Dock en grej jag skulle kunna använda den till är att optimera vår kod som avgör om man tittar in i siktet och stänga av den extra kameran om så är fallet, den ökar draw calls med ~50%

Då ska du ju absolut ha en gratis

Det kommer nog gå väldigt fort att skaka fram stöd och drivers för foveated. Som jag förstått det ska det även gå att implementera i redan färdiga spel.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Då ska du ju absolut ha en gratis

Det kommer nog gå väldigt fort att skaka fram stöd och drivers för foveated. Som jag förstått det ska det även gå att implementera i redan färdiga spel.

ja om API stödet är vettigt så borde det i princip innebära noll effort, speciellt för oss som använder färdiga motorer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Undrar om man skulle satsa på TPCast, kanske gör det enklare att utveckla. jobbigt att ladda bara

Batteriet som TPCast använder är en vanlig Anker usb batteripack. Och vara ca 4h på en laddning.
Däremt så verkar det som att den "kameran" och den interna mikrofonen inte fungerar med en tpcast.

Skrivet av Liverpoolarn:

Någon som vet om någon svensk butik kommer få in Deluxen vid lansering? Och till vilket pris i så fall.
Edit: Eller någon annan butik överhuvudtaget...

Ingen svensk återförsäljare får sälja tillbehör enligt HTC. Jag har redan frågat Elgiganten ,Inet och Webhallen angående detta. Och aldrig fått svar på varför från @HTC_Superkoz.

Permalänk

@Xermalk Förlåt, jag har frågat men fick inte ett svar. Det här är det första jag vet om det, tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera Star Trek: Bridge Crew
till alla som gillar att sammarbete och rymdskepp. Gillar man Star Trek är det nog ett måste! ^^
Har i skrivande stund 8h på 2 dagar. Ett lätt spel att lära sig men svårt att bemästra... sjukt kul med cross platform (Vive, oculus, playstation vr) så man behöver aldrig vänta länge på att finna spelare!

Spelade med en kändare streamer än mig själv igår, rekommenderar att titta från 1h 10min för de som är intressarade av att köpa spelet! (Jag sitter vid rodret till vänster)
https://www.twitch.tv/videos/149376963

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

STBC är riktigt skoj. men prislappen på 50 euro kan diskuteras.
Bara 5 huvuduppdrag, och ett par "slumpgenererade" Samt enbart klingons som fiende.

Det är riktigt skoj i ca 10-12h, sen blir det tyvärr väldigt repetitivt.
Inte ens i närheten av lika djupt som Artemis och Pulsar. Vilket är en ordentlig besvikelse då de spelen är skapade av 1 och 3 utvecklare.

Permalänk
Medlem

SteamVr Tracking 2.0

Ej bakåtkompatitabel.
Stöd för flera fyrar.
Ingen ir synk puls.
Mindre, strömsnålare och billigare.
Tillgänglig November 2017

Och så tilverkarens specs på chippen.
http://www.triadsemi.com/product/ts4231/
Stöd för rum, HUS och LAGER skala O.o

Permalänk
Medlem

Hur många har nu beställt sig ett deluxe audio strap? (har nu kommit upp på htc webbutik)
Slog till på ett deluxe samt den nya 3-in-1 kabeln som verkar mycket lättare än den gamla.
Så nu är det ju bara att vänta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Hur många har nu beställt sig ett deluxe audio strap? (har nu kommit upp på htc webbutik)
Slog till på ett deluxe samt den nya 3-in-1 kabeln som verkar mycket lättare än den gamla.
Så nu är det ju bara att vänta..

Var out of stock när jag kollade nyss. Väntat hela hösten på dem. Undvikt köpa nya hörlurar sedan de förra gick sönder då audio strap skulle komma snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Verkar som att det är lite kvalitetsproblem med första batchen av nya headstrapen. Kan vara värt att avvakta lite och se om det bara handlar om enskilda exemplar eller ej.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Tipsar om Diorama Worlds (vive, rift) som har 50% rea nu. Har "spelat" 67 timmar och hittar hela tiden på nya grejer att bygga. Värt att kolla om du vill sjunka ner i en sackosäck och skapa världar och scener utan hinder. Den senaste uppdateringen innehöll custom posing, vilket gjorde ett grymt program ännu bättre

Permalänk
Medlem

@Mr. Bravo såg precis reddit posten om det.
Jag skall kolla min deluxe strap så fort jag kommer hem. Dock så har jag mest spelat STBC och Elite sen jag fick min.

Permalänk
Medlem

jag var borta i fjällen över helgen och kom hem igår, då var det helt slut överallt med deluxe audio strapsen hoppas att webhallen/inet beställde några så kan man köpa av dem om ett litet tag

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

jag var borta i fjällen över helgen och kom hem igår, då var det helt slut överallt med deluxe audio strapsen hoppas att webhallen/inet beställde några så kan man köpa av dem om ett litet tag

Tyvärr får inga svenska handlare importera vive tillbehör.
Dina enda val är antingen Aleternate.de eller htcs egna hemsida.