Permalänk
Administrativ avgift

NIE by ANDRA

Hejsan då är jag igång igen denna gång blir det Enthoo evolv atx TG som chassi, ny WK rör fittings osv. Temat är silver/vit/svart(Bara insidan och fläktarna som är svarta).

Det yttre silver ska ge en clean finish lite som Mac datorer då det dels kommer köras hackintosh på den, sedan har vi standard windows 10 installationen men även så ska det köras unRaid för 2xWindows 10 så jag och min kompis från Belgien ska kunna dela på en dator för mer plats (Platsnr: LN6:14 LN6:12) om ni vill se det live på dreamhack. Vi får hoppas jag hinner klart med all mjukvara tills dess.

Kablar från cablemods kommer ge mitt evga nätaggregat det där extra utseendet då jag kommer behöva lite vit. För mina Noctua industrial funderar jag på att köpa : https://www.inet.se/produkt/6308912/noctua-na-savp1-chromax-v... för att få lite extra vit i utseendet bara kolla bilden jag dreglar ju för att de är så sexiga

Rördragningen och placeringen kommer bli liknande denna : https://www.ekwb.com/blog/deep-red-by-bps-customs/ men med mitt Vita/svarta/silvriga tema, massor av 12/16 tube finns hemma ;). Fläktarna kommer sitta nedanför radiatorn troligtvis om jag inte kan lösa ovansidan på ett bra sätt men med de vita kuddarna så kommer det ju se grymt ut? Tankar? vad tror ni?

EVGA sli bridge ska införskaffas de är ju så dyra för så lite , men vad gör man inte för utseendet? Nickel backplates till grafikkorten istället för EVGA backplats på just nu. Tyvärr har jag kopparblocken så det kommer jag tyvärr inte hinna lacka över innan Dreamhack vilket kan se bra ut men kan även se dåligt ut. Vätskan kommer inte blandas med färg, dels för att jag ska ha vattenkylningen länge men även att jag inte orkar göra rent block och så vidare.

Mitt nätagg EVGA G2 1300W ska in till netonnet när jag demonterat ner allt, får se hur jag löser detta då jag inte är ett stort fan av den skyhöga fläktkurvan på 1300W varianten (Kanske kan få pengarna tillbaka och sedan köpa ett P1200W från Webhallen?

Bild på gamla bygget:

Sponsorer: EKWB, Inet (Räknas med som sponsor då de uppgraderade mitt chassi från vanliga till TG varianten utan kostnad, EVGA som ger mig lite rabatt på saker.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Ser väl genomfört ut.
Dock tyvärr inte speciellt nytänkande utan mer samma som alla andra "stylade" datorer.

Lite snålt med bilder...

3.5/5

EDIT: missade att det var gammla bygget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ser väl genomfört ut.
Dock tyvärr inte speciellt nytänkande utan mer samma som alla andra "stylade" datorer.

Lite snålt med bilder...

3.5/5

EDIT: missade att det var gammla bygget.

Hehe förstår att man kan missa det , Håller fortfarande på med Unraiden som inte verkar vilja göra som jag vill även fast jag har en unshadowad Rom fil så vill den inte läsa den xD

Edit: ÄNTLIGEN är Unraiden igång , hittade felet vilket verkade vara EVGA standard bios som verkade ha låst sig på någott sätt. Moddat bios och vi bootar nu 2st windows installationer på samma gång :)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

UPDATE UNRAID 2016-05-15

Disk uppsättningen , saknas en HDD fortfarande men saknade en sata kabel tyvärr

Här har vi raderna som krävdes för att ladda in en ren bios rom så GPU1 visar bild, sedan även ljudkortet initaliseras

Dags att leta igenom för att dela upp i USB portar istället för enheter (Göra alla USB plug n play)

Kablar ligger på posten, LED stripe påväg tänkte exakt beställa vita antivibrationer för Noctua fläktarna bara kolla hur sexiga dom blir?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3