Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Bra, liten spelmus?

Letar efter en bra spelmus som passar till liten hand och som är platt så jag slipper ha handleden så böjd. Planerar inköp av ett GTX 1080 kort nu till sommaren och trist att inte kunna utnyttja kortet till spel mer än korta stunder.

Har testat Steelseries Sensei wireless och Logitech G303, båda mössen är ok storleksmässigt, G303 på gränsen för bred men också för höga. Så vad kan rekommenderas som är riktigt platt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2007

Gaming och platthet går ju tyvärr lite emot varandra, vad sägs om att testa någon modell som har lägre vinkel? Jag har själv väldigt små händer och använder sedan ett par månader tillbaka en Logitech G502 Proteus Spectrum med sådant grepp att handleden vilar på mattan och har än så länge inte haft några som helst problem även efter spelsessioner på flera timmar. Knappmässigt når jag inte den främsta vänsterknappen på ovansidan utan att ändra greppet men de övriga kan nås bekvämt.

Primary setup: Fractal Define C || Asus Maximus VIII Hero Alpha || Skylake i7 @ 4.2GHz || Kingston HyperX 32GB || Asus GTX 1080Ti STRIX || Samsung 850 EVO 250GB, Intel 535 240GB, WD Blue 2TB || EVGA G2 650W || Noctua NH-D15, 2x NF-A14, 1x NF-F12

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av DocStargazer:

Letar efter en bra spelmus som passar till liten hand och som är platt så jag slipper ha handleden så böjd. Planerar inköp av ett GTX 1080 kort nu till sommaren och trist att inte kunna utnyttja kortet till spel mer än korta stunder.

Har testat Steelseries Sensei wireless och Logitech G303, båda mössen är ok storleksmässigt, G303 på gränsen för bred men också för höga. Så vad kan rekommenderas som är riktigt platt?

Riktigt platt?

Den här.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=774827

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@Dehumanisation: G502 är lite högre än G302 och skulle behöva en bra spelmus som är lite lägre. Har pga skada i handleden svårt att ha handen uppåtböjd. Handledsstöd trycker rakt på skadan så funkar inte riktigt heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@Bael: Fungerar den musen verkligen till spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av DocStargazer:

@Bael: Fungerar den musen verkligen till spel?

skulle säga njae... point n click kanske

kan inte ha en liten kudde under armen så den kommer upp lite?

så gjorde jag när jag hade trasig handled iaf. tejpade ett par cm tjockt lager med typ lite hårdare foam typ som i liggunderlag på gipset.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av DocStargazer:

@Dehumanisation: G502 är lite högre än G302 och skulle behöva en bra spelmus som är lite lägre. Har pga skada i handleden svårt att ha handen uppåtböjd. Handledsstöd trycker rakt på skadan så funkar inte riktigt heller.

Sant att den är lite högre, men den har inte samma extrema vinkel på "rumpan" så att säga så för mig blir greppet annorlunda. Finns ju alltid Mediamarkt och dylikt där du kan testa.

Primary setup: Fractal Define C || Asus Maximus VIII Hero Alpha || Skylake i7 @ 4.2GHz || Kingston HyperX 32GB || Asus GTX 1080Ti STRIX || Samsung 850 EVO 250GB, Intel 535 240GB, WD Blue 2TB || EVGA G2 650W || Noctua NH-D15, 2x NF-A14, 1x NF-F12

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Dom görs oftast inte plattare för det är extremt obekvämt för majoriteten.
Zowie FK2 är 36mm hög vid bumpen, men det är typ som Sensei (Sensei är 38.7)

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh