Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Provsitta gamingstolar i Stockholm.

Var kan man provsitta gamingstolar i Stockholm? Intresserad av dxracer och akracing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Jag såg några gamingstolar ute på Netonnets lager i Veddesta igår. Sen så finns det även några i Elgiganten på Kungsgatan vettja!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008

@hardrade:
På Netonnet i Barkarby finns det ett gäng uppställda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av hardrade:

Var kan man provsitta gamingstolar i Stockholm? Intresserad av dxracer och akracing.

'Inferno Online' är en gaminghall som har DXracer 'Formula' och 'Racing'. Jag åkte dit själv i tron om att jag ville ha en DXracer, men jag upptäckte då märket 'Maxnomic' istället. Sjukt härlig stol, jag blev lagom missnöjd över DXracer så jag köpte mig omedelbart en Maxnomic och sitter numera kungligt nöjd. AKracing kan jag ingenting om, men djupstuderade bilder på nätet visar att de nog känns mer som DXracer. Sedan finns även märket 'Arozzi' som jag kan absolut noll om. Men jag tycker absolut att du ska åka och provsitta så får du känsla och förståelse för vad det är som skiljer mellan stol och stol. Bara begreppet "gamingstol" tycker jag själv är litet märkligt...

Är du intresserad av Maxnomic så lade jag min beställning här:
http://www.needforseat.de/eu_english/shop/office-comfort/index.php
Fick mitt paket på 4-5 dagar (varav 2 dagar helg inräknat!). Har börjat dilla ned några rader som jag tänkte lägga upp som recension och generella åsikter. Stay tuned

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Tack för tipsen.
Ska göra ett besök på inferno online.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Någon som testat Playseat Office?
http://www.playseat.com/shop/eu/uk/ergomic-office-seat.html

Provsatt den på elgiganten, och det blev faktiskt favoriten.