Min skämr blir svart när jag kollar på videos/film

Permalänk
Medlem

Min skämr blir svart när jag kollar på videos/film

Hej sweclockers har lite problem med min skärm

Problemet är att min skärm när jag kollar på HBO med full skärm på så blir skärmen svart i typ 3 sek sen kommer den tillbaka och funkar i typ 1-5 min sen blir det svart igen..... så fortsätter det hela tiden. Det konstiga är att detta bara händer när jag kollar på film eller videos i full skärm inte när jag spelar i full skärm. Jag behöver inte stänga av min skärm och starta den igen den startar av sig själv efter 3 sek av svart skärm.

Märkte en sak på MSI afterburner när jag försökte hitta något problem. alltid när skämen blev svart så gick Gpu usage ner som dips till noll vet inte om det är på grund av att skärmen blir svart och gpu inte behöver göra något eller att Gpu slutar funka och där med blir skärmen svart.
vet inte hur man postar bilder så .....

Märkte nu efter att jag skrev posten alltid när Gpu usage gick ner så gick gpu power up?? ska försöka att fixa bild

//Mark

http://imgur.com/c4zPnL6 röda ringarna är där min skärm blir svart.

Visa signatur

PC specs: Mobo: gigabyte ga-z97x-gaming 3 CPU:4790K RAM: 8GB Kingston 1333mhz GPU: MSI 970 gaming 4g PSU: Evga 750 b HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: 240GB intel 520
Tangentbord: CM Storm Quickfire TK red
Mus: Corsair m65 rgb