Försöker göra en b-lösning, som sagt så är jag rent ut sagt urusel på detta:
private void SwitchTurns()
{
bool SwitchTurns = true; (false annars)
}
private void SlåBtn_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (SwitchTurns)
{
RollDicePlayer2();
}
else
{
RollDicePlayer1();
}
}
Eftersom spelare 1 får börja så kallar jag på SwitchTurns då han förlorar/avslutar sin runda.
private void LostRoundPlayer1()
{
CurrentPointslbl.Text = "0";
CurrentPoints1 = 0;
MessageBox.Show("Du slog en 6:a! Rundan går över till motståndaren.");
SwitchTurns();
}
men hur gör jag så att min private void SlåBtn_Click vet att boolen SwitchTurns nu är true? Den ligger i en private void vet jag är problemet men jag vill bara att den ska bli true då jag kallar på den, dvs då spelare 1 förlorar/avslutar sin runda, och inte alltid.
Än en gång: jag vill kunna skicka att min bool nu är true till min "slå tärning" knapp bara då jag kallar på SwitchTurns, dvs då ena spelaren förlorat/avslutat rundan. Just nu ligger den i en private void eftersom jag inte vill att den ska vara publik om jag inte kallar på den, hur ska jag göra?
Är säkert jättesvårt att förstå vad jag menar så sorry för det. Här är spelet i fråga: http://www.playonlinedicegames.com/pig