Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

Sambo spelande!

Hejsan alla sweclockare!

Jag och sambon har spelat wow sedan vi träffades och innan de också såklart, men nu har vi tröttnat lite på det och känner att vi vill spela något nytt tillsammans! någon som har bra tips? vi har testat LoL och liknande men inget vi fastnat för o spela tillsammans, fps som cs och sånt är inte super intressant iheller!

MVH Karl johan & Louise

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Hej!

Diablo 2/3
Heroes Of The Storm (Liknande LoL)
Warcraft 3
Starcraft 1/2
Portal 1/2 (FPS pussel)

Det beror lite på vad man är ute efter, men där är några alternativ.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Vet flera som flyttat över till Final Fantasy 14, nu när WoW har blivit lite långtråkigt.
Kan vara värt att testa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Jag och frugan är lite i samma båt. WoW är skittrist i väntan på Legion, så jag har planerat att introducera Overwatch till henne. Hon har aldrig lirat ett FPS innan men Overwatch är så otroligt casual-friendly att vem som helst kan spela det och ha kul, inte alls som CS t.ex. där jag tänka mig att nya spelare ger upp efter 10 minuter.

Annars kanske Black Desert är en möjlighet. Ett Korea-MMO som visst ska vara väldigt bra.

Edit: Ah, FF14 är ju också ett rimligt spel. Det har ett otroligt segt fight-system men är annars helt OK.

Si vis pacem, para bellum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Portal spelen, Left for Dead spelen och Borderlands. Kanske csgo

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Rocket League!

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

Wildstar kan vara värt att testa också, rätt roligt MMORPG.
och gratis att spela.
http://www.wildstar-online.com/en/

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Apr 2016

Entropia universe RCE (Real Cash Economy) - MMORPG i 3D-miljö. Kostar inget att bli medlem och ladda ner och testa. Stort spel där man kan göra väldigt mycket är även en hyfsad community med många hjälpsamma spelare som kan hjälpa en komma igång.

http://www.entropiauniverse.com

Skickades från m.sweclockers.com

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Även om kanske FPS spel som CS:GO inte passar så kanske Borderlands 2 och Pre-sequel skulle vara något? (OBS! om ni skulle köpa någon av Borderlandsspelen så köp inte från steam, kostar ca 80-90 kr hos kinguin)
Jag och sambon har lagt ner ungefär 300 timmar på Borderlands serien och de är rena co-op spel, riktigt härliga storyn och högt underhållsvärde. Plus det är en massa lootande och levlande.

Annars så
Trine 1,2,3
Rayman Legends och Origins (lokal co-op, rekommenderas handkontroller)
Don't starve togheter (Behöver bara köpa ett spel, får ett extra gratis)
Left 4 dead 2 (Ett måste-spel i samboförhållande! )
Torchlight 2
Secrets of Grindea
Portal 2
Magicka

Alla listade ovanför är co-op.

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

@Pnorberg Har du något emot ettan? Jag har bara spelat ettan och vill absolut inte få något spoilat, så ta det i allmänna ordalag tack

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

black desert - MMORPG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2013

Som någon nämnde förut så är Magicka ett mycket skoj co-op spel. Rekommenderas starkt!

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Sapphire R9 390 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1: 2x Intel Xeon E5450 | 32GB ECC | 6x 146GB RAID 6 | CentOS
SRV2: 1x Intel Xeon E5450 | 6GB ECC | 6x 146GB RAID 6 | pfSense

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av GilbertG:

@Pnorberg Har du något emot ettan? Jag har bara spelat ettan och vill absolut inte få något spoilat, så ta det i allmänna ordalag tack

Njae, det jag har emot är fov problemet som är begränsad till 60-70, om jag kommer ihåg rätt?. Även om jag åtgärdade problemet genom att binda w till att ändra foven så blev jag lätt illamående av hur foven hoppade fram och tillbaka när man kliver in och ut ur fordon. Kan inte heller spela med så låg fov, kändes som att jag sprang konstant och kikade i siktet. Vill verkligen spela ut ettan men verkar inte som att Gearbox kommer med en fix.

Edit: såg att det finns en mod som kanske verkar åtgärda problemet, får prova det någon dag.

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Jul 2008

Divinity: Original Sin är skitbra om man gillar old-school RPG-spel.
Annars så har Portal och Borderlands redan nämnts, båda spelserierna är riktigt skoj att spela tillsammans med andra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

Elder scrolls online

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Jan 2004

Divinity: Original Sin måste ni testa

8086K | 32GB DDR4 | 1.5 TB SSD | EVGA T2 1000W | Nvidia 1080Ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Jonssown:

Heroes Of The Storm (Liknande LoL)

This

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Lotro är väldigt trevligt, stoor och immersiv värld, housing, mycket kosmetiska alternativ till sina karaktärer (om man gillar det), massor med achievements, mycket pvecontent och lätt den trevligaste och mest hjälpsamma community jag nånsin stött på i något mmorpg (har nog spelat de flesta stora senaste 10-12 åren).
Lirar själv på Laurelin om ni har frågor/undringar.

Asus X99M - Ws | I7 5820k | Corsair Vengeance 32Gb | Msi 1080ti Gaming | Corsair Ax860i | 2x Samsung Evo 500Gb | Samsung 950 Pro 512Gb | 2x 4Tb Deskstar | Elgato Hd60 Pro | H110i | Phantek Enthoo Mini XL | X34-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

World of warships kanske kan vara något. Riktigt skoj att lira ihop med någon då man kan skapa en division och spela ihop. Långsamt tempo och riktigt taktiskt vilket just möjliggör att man kan koordinera med dem man lirar med till skillnad från många andra spel.

Även Heroes of the Storm som några nämnt är ett skoj spel. Väldigt annorlunda LoL och det inkluderar en hel del välkända ansikten om ni kommer från wow.

Även som någon nämnt så elder scrolls online kanske kan vara något.

Gillar ni MMOs och Star Wars kan jag rekommendera Star Wars: The Old Republic (Swtor). Verkligen gjort för att liras ihop med andra och det är storydrivet medan man levlar då alla klasser har sin egen quest-kedja på varje planet utöver de generella uppdragen alla får. Är ju F2P om man vill testa innan man lägger lite pengar men att lira som full F2P är lite väl låst om man bestämmer sig för att lira det efter man testat, att bli preffered duger dock enligt mig om man är lite snål/har ont om pengar (man gör ett köp för en viss minimumsumma så är man permanent preffered) men har man pengar så kan man förstås betala som wow och inget i spelet är låst. Går att låsa upp utvalda saker genom mikrotransaktioner om man ej är subscriber också, per gubbe eller account-wide.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Sandby
Registrerad
Okt 2004

Divinity: Original Sin. Där har ni några timmar framför er.

Processor: Intel i7-8700K Moderkort: ASUS Strix Z370-i Gaming Grafikkort: GTX 1080 Founder's Edition
RAM: G.Skill TridentZ RGB DDR4 3200MHz 16GB Systemdisk: Samsung Evo 970 NVME 500GB M.2 SpelSSD: WD Blue 1TB M.2 SATA Övrig lagring: 2x Seagate Barracuda 2TB 2,5" HDD 7mm slim Skärm: Philips 27" LED Gioco med Ambilight VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Path of Exile är skoj att spela ihop, Diabloliknande spel där man kan köra quests och grejer tillsammans i grupp. Free to play och väldigt intressant passive skill tree.
https://www.pathofexile.com/video

RAID != Backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

* Company of Heroes
* Lara Croft And The Guardian of Light
* Lara Croft And The Temple of Osiris.
* Spintires (Handkontroll eller ratt med pedaler rekommenderas)
* Space Engineers
* Trine 2
* Portal 2
* Terraria
* Broforce
* The Forest
* Torchlight II
* Worms Clan Wars
* Splinter Cell Chaos Theory

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Skaffa ett N64 och lira lite Mario Party. Mycket gynnsamt för förhållanden och vänskap!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Adnerhill:

Hejsan alla sweclockare!

Jag och sambon har spelat wow sedan vi träffades och innan de också såklart, men nu har vi tröttnat lite på det och känner att vi vill spela något nytt tillsammans! någon som har bra tips? vi har testat LoL och liknande men inget vi fastnat för o spela tillsammans, fps som cs och sånt är inte super intressant iheller!

MVH Karl johan & Louise

Gillar ni Sci-Fi? Finns Star Trek Online och Starwars The Old Republic - båda är gratis, men man kan köpa saker i spelen och / eller prenumerera för perks. Båda är väldigt underhållande i mitt tycke.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

Oj tack för alla svar! ska titta igenom alla svar direkt! vi började spela LoL i förrgår (hon har spelat det länge o jag har lirat en hel del HOTS) så får testa det ett tag nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Orcs Must Die! är en väldigt rolig spelserie tycker jag. Magicka och Trine är också bra, som tidigare nämnt i tråden. Borderlands kan också vara värt att spana in, dock är dessa FPS-spel men de är inte särskilt lika de flesta FPS-spel idag.

Mvh
Hugo

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tormestorp
Registrerad
Jun 2009

"gratis" mmo
Guild Wars 2
Blade and soul
Tera
Archeage

nörd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Dec 2007

Prova dungeon defenders! kan vara sjukt roligt att spela tillsammans. går dessutom att köra i split screen. (iallafall det första)

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kyoto, Japan
Registrerad
Jul 2011

RuneScape. Låter säkert dumt... Men riktigt kul när man väl kommer in i det.

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |