"glada ögat" tangenten funkar inte.hur göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistanien
Registrerad
Jul 2008

"glada ögat" tangenten funkar inte.hur göra?

tangenten till höger om å,
ja som sagt den där glada ögat tangenten,eller som ser ut som en måsvinge med övre delen på pil funkar inte plötsligt.
har ett mekaniskt tangentbord och jag har tagit av tangenten och blåst och kollat,men inget skräp.

satt i sladden i datorn igen.ändå funkar den inte.

någon som har nåt tips?

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av darknessviking:

tangenten till höger om å,
ja som sagt den där glada ögat tangenten,eller som ser ut som en måsvinge med övre delen på pil funkar inte plötsligt.
har ett mekaniskt tangentbord och jag har tagit av tangenten och blåst och kollat,men inget skräp.

satt i sladden i datorn igen.ändå funkar den inte.

någon som har nåt tips?

Du menar tangenten med trema (umlaut-fnuttarna), cirkumflex och tilde?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Cirkumflex och dieresis fungerar inte?

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistanien
Registrerad
Jul 2008

ah exakt!

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

@darknessviking:

alltså "^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^" mm.
Du har inte råkat byta språk på tangenbordet, aka layout ?

Fungerar ?!"#%% som vanligt och det är bara ^^ ?

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Xbox one X (Helt ny på konsol sedan dec -18).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistanien
Registrerad
Jul 2008

precis det tecknet.
funkar inte alls just nu,helt död tangent
!"#¤%&/()=?($€{[]}}\\ de andra verkar funka som vanligt :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför skärmen
Registrerad
Okt 2015

Du kan ju prova bända loss tangenten med t.ex. en mindre nyckel och kolla om något ser konstigt ut där under.

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 2x Seagate Baracuda 2 TB, i raid 0. GPU: 2x Saphire Radeon HD 7950. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: Corsair CXM 600M. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistanien
Registrerad
Jul 2008

nu funkar det igen.så himla konstigt. kanske hjälpte att göra rent där ja .tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Jag fick en död tangent häromdagen i ett tangentbord jag byggt från kit för flera år sedan och använt i flera år.
Tog fram lödkolven, lödde på lite mer lödtenn. Funkade igen.

Tydligen hade lödfogen spruckit av att ha hamrats på i ett par år. Jag hade inte applicerat så mycket tenn från början heller.