Hej!
En jobbig tråd om köpråd men jag behöver lite hjälp i den här djungeln, haha.
Efter att helt ha varit utan dator i 3 år och inte spelat på bra länge så står jag fast lite om vad jag ska köpa. Jag saknar tiden där man satt o spelade cs 1.6 och l4d. Så jag loggade in på steam o där fanns ju mina gamla spel cod,1.6 och l4d. Så nu måste jag köpa en dator så jag kan spela lite.
Idag använder man inte Windows 7 va?
Jag tycker inte om det nya os, känns som en mobil och rörigt.. vanesak?
Mina krav är att jag vill kunna spela l4d och mw2 på ultra grapic, det "bästa" så att säga.
15.6" skärm ska det vara. Intel eller AMD tror jag kvittar?
När jag var mindre så körde jag stenhårt på Intels produkter, hehe. Sades att det kostade mer men var bättre..
Jag vill helst inte lägga mer än 10.000:- och räcker inte det så får det bli en stationär istället för då bör det väl räcka för ultra på cod?
Finns inget värre än att behöva dra ner på grafiken för att spela..
Kikat på inet och komplett, chattat lite men fått lite oklara svar..
Så säg.. går det hitta en bärbar för det priset med mina krav?
Mvh
@Perfectionist:
Av spelen du listat upp (Cod Modern warfare 2, left4dead, CS1.6) så är det inget av dem som kräver så mycket av modern hårdvara. Alla dessa går att spela på en hyfsad laptop.
Om du bara ska spela dessa spel så kan du använda MS Windows 7 även om det börjar bli gammalt och det låter som om MS snart slutar stödja det. Vill du spela de absolut nyaste spelen så kan MS Windows 10 vara att föredra då den stödjer Directx12 som vissa spel utnyttjar (MS Win7 stödjer till och med Directx11).
Jag tänker verken säga bu eller bä om Win7 och Win10 då jag själv sällan använder MS-produkter. De få gånger jag måste använda MS Windows så använder jag 7:an.
Intel eller AMD?
Dessa spel drar inte direkt nytta utav någon av dem. Intel är fortfarande dyrare men levererar ofta mer när det gäller high-end produkter. När det gäller laptops och dessa spel så kan du dra nytta utav att AMD köpte upp ATI för några år sedan och började bygga APU:er (CPU:er med inbyggd GPU). Dessa levererar ofta mycket prestanda per krona. Dom är inte gjorda för high-end spel men spelen du listat ska de klara av om man jämför specsen på spelen och APU:erna.
Vad vill du helst ha? en så billig laptop som klarar spelens ultra-krav eller en så bra laptop som möjligt för 10k?
Har ändrat mig ang skärmstorleken och vill ha 17.3", har hittat den här:
https://www.komplett.se/product/854096/datorer/datorer-barbar...
Jag kan inte så mycket om datorer och man vill ju gärna inte köpa skit för pengarna.. Är den jag länkade vettig ? hänger den med nyare spel också ?
Mvh
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.