Galaxy S7 - Simtray inte platt med ramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cala D'or, Mallorca
Registrerad
Mar 2010

Galaxy S7 - Simtray inte platt med ramen

Hej

Min simtray i telefonen åker lite in i telefonen, alltså är inte helt "flush" med ramen. En halv milimeter åker den ner ungefär. Var inne i några teknikaffärer och kikade på demo ex och vissa hade medan andra inte samma problem.
Nu undrar jag om telefonen fortfarande är vattenresistent eller behöver jag lämna in på service. Är det någon som har samma problem?
Såhär ser det ut:
http://m.imgur.com/K6ZiQdR

Tack på förhand

Intel Core i5 4670k
Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 3GB
NZXT H440 Red/Black
Corsair Vengeance 2133Mhz 8GB DDR3
Crucial MX300 525GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av GraffeT:

Hej

Min simtray i telefonen åker lite in i telefonen, alltså är inte helt "flush" med ramen. En halv milimeter åker den ner ungefär. Var inne i några teknikaffärer och kikade på demo ex och vissa hade medan andra inte samma problem.
Nu undrar jag om telefonen fortfarande är vattenresistent eller behöver jag lämna in på service. Är det någon som har samma problem?
Såhär ser det ut:
http://m.imgur.com/K6ZiQdR

Tack på förhand

Jag har inte detta felet. Ligger nästan helt slätt mot ramen.
Men jag hade inte varit allt för orolig, så länge som du har den där lilla gummikragen runt kortshållaren.

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cala D'or, Mallorca
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Reaverinc:

Jag har inte detta felet. Ligger nästan helt slätt mot ramen.
Men jag hade inte varit allt för orolig, så länge som du har den där lilla gummikragen runt kortshållaren.

Min är också nästan helt slät mot ramen, väldigt minimalt nedsänkt men man undrar ju fortfarande om det är någon fara för vattenskada. Ja, den där gummiringen ligger runt hela.

Intel Core i5 4670k
Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 3GB
NZXT H440 Red/Black
Corsair Vengeance 2133Mhz 8GB DDR3
Crucial MX300 525GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Jag skulle snarare säga att detta är tätare än om det vore slätt.

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av jcee1993:

Jag skulle snarare säga att detta är tätare än om det vore slätt.

Fast tänk på att tätningen också är väldigt liten. Slinken släden in för långt så kanske den inte sluter ordentligt.