Permalänk
Medlem

Söker bra spel för Linux

Som sagt finns det några bra 3d spel för Linux egentligen,det ska vara typ demoversioner som man kan tanka hem och prova.

//Ola

Permalänk

Quake 3

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Quake 3

Det har jag provat..och det funkade bra som fan...har provat ut2003 ochså men det borde väl finnas flera?:)

Permalänk
Medlem

frozen-bubble är också riktigt bra.

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

Och så håller ju några på att porta Duke 3D också! Fan vad tufft när det är färdigt.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk

Decamber: duke 3d är färdigt sedan länge... http://icculus.org/duke3d/
tog bara 3dagar sedan såsen släpptes fri.

Permalänk
Hedersmedlem

prova med wine lr winex för att spela pc spel...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Straver
frozen-bubble är också riktigt bra.

Tanakde hem rpm filen av spelet men det är några beroende paket som jag saknar och dom är:Perl-SDL och libSDL_mixer som jag har tankat hem och installewrat från källkoden men han klagar fortfarnade över dom 2 paketen vad gör jag för fel nån som vet?

Permalänk

Kört ldconfig?

Permalänk
Medlem

neverwinter nights ska funka å q3. allt jag behöver.

finns det några bra strategi spel? kända titlar helst.
hoppas stöded för linux blir bättre på spelmarknaden nu när nvidia går ut hårdare med drivisar

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Cube!

Ett grymt 3D FPS som är värt att prova.

http://wouter.fov120.com/cube/

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeth
Cube!

Ett grymt 3D FPS som är värt att prova.

http://wouter.fov120.com/cube/

Men är inte det för windowz?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ola j
Men är inte det för windowz?

Finns både till windows och Linux.

Fungerar finfint!

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeth
Finns både till windows och Linux.

Fungerar finfint!

Hur gör du när du får igång det?skriver du:"./cube_unix"(i katalogen där cube är) bara eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ola j
Hur gör du när du får igång det?skriver du:"./cube_unix"(i katalogen där cube är) bara eller?

Jo, men du måste sätta göra en `chmod 555 *` i bin.unix/ eller vad katalogen nu heter.

Edit: Allt står säkert i README om du tittar i den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade säkert funkar förutom att han klagar på libSDL_mixer-1.2.so..hmm börja bli smått förbannad på den jävla filen..:)

Jo readmen är läst..

Nu funkar det laddade bara hem filen libSDL_mixer-1.2.so.0 funkar skitbra!

Permalänk
Medlem

Inget slår ju Tux Racer

Visa signatur

> SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alThor
Inget slår ju Tux Racer

Frozen Bubble kickar Tux Racer.

Sedan är Chromium rätt kul.
Och nes/snes-emulatorer funkar alltid.

OT: Läst senaste delen i Wheel of Time? Jag knallade in på biblan här om dan så stod den bara där och väntade. Visste inte ens att den släppts. Crossroads of Twilight heter den.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
unreal tournament 2003

edit: oj, du hade visst testat det... vad fan finns det en "Radera?"-ruta för om den inte ens funkar!?

Kryssa i och tryck på knappen bredvid (till höger).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanta
Frozen Bubble kickar Tux Racer.

Sedan är Chromium rätt kul.
Och nes/snes-emulatorer funkar alltid.

OT: Läst senaste delen i Wheel of Time? Jag knallade in på biblan här om dan så stod den bara där och väntade. Visste inte ens att den släppts. Crossroads of Twilight heter den.

Tux Racer tenderar att bli trist efter ett tag... Frozen Bubble vore skoj att ha, om det inte vore så att jag är tvungen att uppdatera halva systemet för att kunna lägga in det... kräver något med perl som i sin tur kräver något som kräver något annat som har en konflikt med en annan fil, som KDE beror på... förbannat jobbigt

Chromium är inte fel det heller, men det skulle inte skada om jag fick igång ljudet... lite småtråkigt att spela utan ljud

Inte läst senaste delen... ska påbörja Winter's Heart när den kommer till biblan....