Mod-pack för ny upplevelse

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Apr 2015

Mod-pack för ny upplevelse

Hej!

Tänkte att jag ska spela igenom spelet en vända till, men fastnar efter 5-6 timmar eftersom det känns så repetitivt.
Jag kör på survival och tänkte att jag ska spela igenom spelet och köra denna gubbe i DLC. Det jag undrar över är om ni har några tips på mods som kan på något schyst sätt ändra spelupplevelsen så det inte blir "samma veva" over again. Förra gången körde jag good-guy och satsade på the minutemen med semi auto vapen, och nu tänkte jag köra ond och dra melee / explosives.

Nått tips på nån mod som gör spelet mer kul att spela, eller förändrar spelupplevelsen?

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Är själv inne på min "andra" runda. Spelade aldrig färdigt första vändan, tappade intresse efter att man runt där man skulle välja faktion och hitta Institution. Spelade då med en melee med sniper för att tunna ut eventuella grupper och vid panik en submachine gun :). Planen från början var att köra melee+minigun men med brist på ammo till den fick jag anpassa mig. Körde på hard eller nu vad svåraste var från launch.

Nu kör jag survival med semi-pistols och en riktigt stealth. Funkar bra än så länge och har fruktansvärt kul, måste verkligen tänka sig för innan man göra nåt, planera sig packning osv. Kör utan companion också för Lone wandrer perken

Har inte lagt till några addons/mods ännu men har tittat lite på Armor Extenden (tror den heter så)
Fler typer av gear, man kan crafta gear(om jag inte minns fel), fler mods till armors och hjälmar osv.
Finns även Weapons Extenden.

För mig skulle det vara ett ganska bra lyft för att öka spel upplevelsen , tycker att crafting systemet i fo4 är lite "meh" kunde ha funnits betydligt mer att customera. T.ex hjälmar osv.

Har inte köpt någon DLC ännu, tror mer på Far harbor när det kommer.

Posta gärna om du lägger till några addons och vilka samt berätta vad du tycker om dom