SweClockers går med i European Hardware Association

Permalänk
Skrivet av Pye:

Förstår att många är glada och för vi har fått lära oss i skolan att EU är bra. Nyheten presenteras som om detta EHA vore någonting känt bland gemene swecare. Så skärpning där. Vad är EHA. Delar alla 9 redaktioner på 1/9 i aktierna i detta nya bolag? Är det helt privat? Hur ser styrelsen ut? Alla dessa frågor blir extra intressanta när EHA verkar vara ett nytt projekt. När det dessutom inte framgår någon info på hemsidan så blir det ju extra luddigt.

Men ja visst vore det bra om europeiska konsumenter får lite mer att säga till om på den internationella marknaden. Men jag hoppas att det inte stannar vid att dela ut klistermärken på produkter. Även om det på ett sätt kan dra uppmärksamhet från tillverkare.

Egentligen finns det väl en massa intressanta synergieffekter att hitta. Efterlyser dock mer info framöver innan jag säger grattis till någonting

Nu är detta inte eu, sen meddelandet är ett officellt uttalande (är orsaken till att det inte förklarar mer vad organisationen är).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jo, inom flera områden blir jag ofta smått chockad över hur dålig standard många stora, engelskspråkiga hårdvarusajter har i jämförelse. T.ex. jämförande benchmarksiffror där vilt blandade drivrutiner och så har använts.
Eller videorecensioner som är dubbelt så långa men får hälften så mycket sagt.

Så det känns verkligen välförtjänt!

Haha så sant! Vet inte varför amerikaner gör så, men kolla bara på den amerikanska kurslitteraturen vs den svenska på tekniska högskolor. Den amerikanska är dubbelt så tjock, men har precis samma eller mindre innehåll

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag antar att Sweclockers märke ökar i värde efter detta. Så Sweclockers kommer att få in mer pengar via reklam framöver som går till att öka kvalitén för oss alla? Vad för mer fördelar får vi på Sweclockers?

Tror framförallt detta ökar sweclockers status bland tillverkare, att de tillexempel kommer få lättare att få tag på testexemplar och får de där fyra TitanX-korten för ett extremt nödvändigt 4-way SLI test Skämt åsido så tror jag absolut de kommer få lättare att få tag på produkter och vara prioriterade i EU när det kommer till testex, speciellt eftersom de vet att om de vill vinna något av dessa priser så är det ju en fördel om det skickas ut till medlemmarna i EHA. Förhoppningsvis så leder ju även detta till fler läsare vilket i sin tur ökar reklamintäkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nu är detta inte eu, sen meddelandet är ett officellt uttalande (är orsaken till att det inte förklarar mer vad organisationen är).

Skickades från m.sweclockers.com

Inte EU? No shit. Flaggan och namnet vill låta som det är en mer officiell instans än vad är.

Och javisst är det ett officiellt uttalande. Det är även citerat i artikeln. Men med tanke på att sweclockers anordnade en undersökning för deras skull redan i februari så är det hög tid att läsarna informeras.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Ganska off topic, men jag funderar över vad Taipei 101 (på bilden) har med europeiska hårdvarusiter att göra.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Pye:

Inte EU? No shit. Flaggan och namnet vill låta som det är en mer officiell instans än vad är.

Och javisst är det ett officiellt uttalande. Det är även citerat i artikeln. Men med tanke på att sweclockers anordnade en undersökning för deras skull redan i februari så är det hög tid att läsarna informeras.

Jo, inte lätt att veta du insett det

När du nämner det, känns det bekant med den där undersökningen (kommer inte ihåg vad det var dock). Men detta kan ju ge fördelar som mer produkter att testa, mer läsare och mer inflytande mot företag (även det motsatta kan ju tyvärr ske).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ganska off topic, men jag funderar över vad Taipei 101 (på bilden) har med europeiska hårdvarusiter att göra.

Haha, jag tänkte samma. Det är väl en mäktig byggnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, inte lätt att veta du insett det

När du nämner det, känns det bekant med den där undersökningen (kommer inte ihåg vad det var dock). Men detta kan ju ge fördelar som mer produkter att testa, mer läsare och mer inflytande mot företag (även det motsatta kan ju tyvärr ske).

Yepp

Jo visst är man lite på snudden till lite överdrivet skeptisk ibland Förstår ju att detta inte ligger överst i pipelinen iom flytt och denna omstrukturering i allmänhet som swec sysslat med sista året^^ Men jag håller tummarna för mer info när det våras för computex. De skulle väl visst delas ut några pris då. Om detta EHA hade tänkt vara nå väldigt ljusskygga nån längre tid så börjar man ju fundera^^

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ganska off topic, men jag funderar över vad Taipei 101 (på bilden) har med europeiska hårdvarusiter att göra.

Skrivet av Towan:

Haha, jag tänkte samma. Det är väl en mäktig byggnad?

Sist i artikeln står det ju "Vinnarna inom varje kategori kommer presenteras den 30 maj i Taipei International Convention Center, dagen innan Computex 2016" så jag antar att det var en bild som syftar till det mötet i Taipei.
Kul hus - arkitektur är alldeles för underskattat i Sverige.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Sist i artikeln står det ju "Vinnarna inom varje kategori kommer presenteras den 30 maj i Taipei International Convention Center, dagen innan Computex 2016" så jag antar att det var en bild som syftar till det mötet i Taipei.
Kul hus - arkitektur är alldeles för underskattat i Sverige.

Ah. Jag måste erkänna att jag inte läste igenom hela artikeln, innan jag började hacka på val av bild. Jag personifierar det som är fel i dagens samhälle...

Otroligt läckert. Arkitektur är superintressant. Dels har man ju en enorm respekt för arbetet bakom ett superbygge som Taipei 101 (och andra byggnader såklart), sen så är byggnaderna otroligt vackra att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Sist i artikeln står det ju "Vinnarna inom varje kategori kommer presenteras den 30 maj i Taipei International Convention Center, dagen innan Computex 2016" så jag antar att det var en bild som syftar till det mötet i Taipei.
Kul hus - arkitektur är alldeles för underskattat i Sverige.

Ojdå, jag var säker på att jag hade läst allting. Måste ha varit väldigt ouppmärksam när jag läste. Pinsamt...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Pye:

Yepp

Jo visst är man lite på snudden till lite överdrivet skeptisk ibland Förstår ju att detta inte ligger överst i pipelinen iom flytt och denna omstrukturering i allmänhet som swec sysslat med sista året^^ Men jag håller tummarna för mer info när det våras för computex. De skulle väl visst delas ut några pris då. Om detta EHA hade tänkt vara nå väldigt ljusskygga nån längre tid så börjar man ju fundera^^

Hehe, även om EHA skulle kläcka ut något officiellt (så behöver det inte vara sanningen). Nu är det inte konstigare än att flertalet hemsidor står bakom denna organisation. Så jag tror det blir svårt att säga vad detta är exakt, för troligen har detta inte utarbetas klart än (alla dessa hemsidor har ju alla olika åsikter, sen vad tillverkarna av produkter som testats tycker det är bra eller dåligt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar