Borderlands GOTY går inte spela pga securom

Permalänk
Medlem

Borderlands GOTY går inte spela pga securom

Hej!

Securoms servrar verkar ha dött och de som har borderlands GOTY verkar vara utan hopp om att kunna spela spel från dvd. Steam verkar ju fungera. Det ser ut som att jag till slut har drabbats på riktigt av det värsta som kan hända med kopieringsskydd. Jag kan inte spela ett spel jag köpt för att det inte går att aktivera längre.

Jag kan ju köpa spelet för vrakpris på steam, för det går ju inte att aktivera GOTY där. Bara original retail dvd utgåvan tydligen...
Enligt vissa kan man aktivera GOTY versionen men steam ber mig mata in en nyckel jag inte har, jag har DLC nyckeln i GOTY utgåvan.

Men är det någon som har något tips möjligtvis? Jag har dock redan provat offline aktivering:

https://support.securom.com/borderlandsdfa/index.php?c=1000

https://www.2kgames.com/borderlands/activation/

Det misslyckas, securom servrarna är nere.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Whaaaat?! Noooooo! Jag har samma sak tror jag, men jag har inte hunnit börja spela det ännu. Så jäkla dåligt att en skiva ska bli obrukbar sådär!

Tack för heads-upen hörni, får hoppas att någon av länkarna fungerar när jag ska köra det.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Tack, ska prova efter jobbet.

Jag var aldrig speciellt intresserad av borderlands, men jag skaffade det då det är ett kul lan spel och så. Dock har ju i princip alla jag känner köpt steam versionen.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Tack, ska prova efter jobbet.

Jag var aldrig speciellt intresserad av borderlands, men jag skaffade det då det är ett kul lan spel och så. Dock har ju i princip alla jag känner köpt steam versionen.
Skickades från m.sweclockers.com

Om inte min länk fungerar kan man ju alltid vänta till någon steam rea, då kan man få spelet riktigt billigt. Jag hade dvd versionen av spelet först men köpte GOTY för en fika peng :).

Borde även tipsa om att ändra fov i spelet då den är sjukt för låg, och det är lätt att ändra. Kolla under camera tweaks på den a länk:
http://borderlands.wikia.com/wiki/Borderlands_PC_Tweaks?usesk...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Lite senare än tänkt men goda nyheter, jag testade Steams "Borderlands granting tool" igen med GOTY skivan och den bara funkade nu. Sist sa den åt mig att jag behövde sätta i original skivan, så den fattade inte att det var en GOTY skiva och inte en retail skiva antar jag.

Slutet gott antar jag, DLC nykeln aktiverade också.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

@Luminous
Vill informera om att jag just fått igång Borderlands utan att blanda in Steam Jag följde instruktionerna för Borderlands Manual Release Date Check och det gick inte. Men så finns det faktiskt en sista utväg som står längst ner:

Citat:

"If you are still unable to activate your application, please send the ActivationRequest.dfa file to support_pa@securom.com and we will respond as soon as possible."

Så jag mailade dem för att se vad som hände. Hade inte förväntat mig något svar, men jag fick det rätt snabbt. Först kom ett automatiskt svar som sade samma sak som på webbsidorna. Sedan svarade jag på det och bifogade ActivationRequest.dfa-filen. 16 timmar senare fick jag svar tillsammans med en activation.lic-fil som jag lade in i aktiveringsprogrammet, sedan installerade jag Borderlands, och allt fungerade utan problem

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian