Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Blue Yeti Deskmount

Tjena, har nyligen köpt en blue Yeti mikrofon och letar nu efter ett deskmount som gör att jag enkelt kan få micken ur mitt ansikte samt bort från bordet. För mig är priset här väldigt relevant. Letar efter det absolut billigaste man kan komma undan med, tack för respons! :*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av MickeRd:

Tjena, har nyligen köpt en blue Yeti mikrofon och letar nu efter ett deskmount som gör att jag enkelt kan få micken ur mitt ansikte samt bort från bordet. För mig är priset här väldigt relevant. Letar efter det absolut billigaste man kan komma undan med, tack för respons! :*

Har själv en Blue Snowball som visserligen väger ca 100g mindre men jag köpte en Boom arm på ebay för ca 100kr. Funkar bra, sjunker inte ihop och kommer över mina 24" skärmar utan problem.
För mig passade min mic direkt på armen med hjälp av den medföljande plast adaptern och misstänker att din också kommer göra det, men lover inget.

EDIT:

Tänk på att leveranstiden brukar ligga på 3-5veckor från Kina så kommer ta ett tag innan du har den hemma. Har läst om folk här på SWEC som köpt en lampa på IKEA och återanvänt armen från den men vet inte vilken modell det är eller vad den kostade.

Dator: Intel S2600CP2J, 2x Xeon E5 2670V1, 128GB DDR3 1600MHz ECC, RX 480 8GB, EVGA Supernova G2 750W
Ljud: O2+ODAC, HD650, Blue Snowball.
Laptop: Sony Vaio PRO 13. Telefon: OnePlus One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av bjinko:

Har själv en Blue Snowball som visserligen väger ca 100g mindre men jag köpte en Boom arm på ebay för ca 100kr. Funkar bra, sjunker inte ihop och kommer över mina 24" skärmar utan problem.
För mig passade min mic direkt på armen med hjälp av den medföljande plast adaptern och misstänker att din också kommer göra det, men lover inget.

EDIT:

Tänk på att leveranstiden brukar ligga på 3-5veckor från Kina så kommer ta ett tag innan du har den hemma. Har läst om folk här på SWEC som köpt en lampa på IKEA och återanvänt armen från den men vet inte vilken modell det är eller vad den kostade.

Beställde en själv då jag såg priset

Tack för tipset, tittade på en liknande för ca 10ggr så mycket från en svensk butik...

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Intel 5930K @ 3,6Ghz Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G + GTX 750 Ti 3GB
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar BenQ XL2411T + Dell U3415W + LG 34UM65
Övrigt Corsair K60 (MX Red), Logitech MX Master 2S, Blue Yeti, HD800

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Thestar19:

Beställde en själv då jag såg priset

Tack för tipset, tittade på en liknande för ca 10ggr så mycket från en svensk butik...

Jo letade runt själv för ca ett år sedan och billigaste jag hittade var en från RODE för lite över 600kr vilket är vansinnigt dyrt för något så enkelt.

Tips om du vill ha pop filter är denna som bara kostar 40kr vilket jag tyckte det var värt. Kanske inte gör någon enorm skillnad men med tanke på vad man lagt ner totalt så är 40kr till ingen stor summa

Dator: Intel S2600CP2J, 2x Xeon E5 2670V1, 128GB DDR3 1600MHz ECC, RX 480 8GB, EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av bjinko:

Jo letade runt själv för ca ett år sedan och billigaste jag hittade var en från RODE för lite över 600kr vilket är vansinnigt dyrt för något så enkelt.

Tips om du vill ha pop filter är denna som bara kostar 40kr vilket jag tyckte det var värt. Kanske inte gör någon enorm skillnad men med tanke på vad man lagt ner totalt så är 40kr till ingen stor summa

Testar en sådan här först:
http://www.ebay.com/itm/121666670428?_trksid=p2060353.m2749.l...

Om den inte fungerar är det ju inte dyrt att bara beställa den du föreslår.. Gillar dessutom Shock-mount...

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Intel 5930K @ 3,6Ghz Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G + GTX 750 Ti 3GB
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar BenQ XL2411T + Dell U3415W + LG 34UM65
Övrigt Corsair K60 (MX Red), Logitech MX Master 2S, Blue Yeti, HD800

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av bjinko:

EDIT:

Har själv en sådan arm. Fungerar med Yeti om man drar åt skruvarna lite.

Lampan heter TERTIAL och kostar 79kr. Man behöver buntband eller snöre för att fästa mikrofonen men under hundringen det med om man har lite mer bråttom.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Köpte en sådana och loss "lampan och skärmen + kaplar och kopplade min min mic http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60370183/

Dator: Chassi: BitFenix Shinobi XL - Vit med fönster CPU: i7 4770K (H100i Noctua) Moderkort: Gigabyte G1.Sniper 5-E-ATX RAM: Corsair Vengeance Pro Black 16GB DDR3 1866MHz CL9 GPU: Evga GTX 780 Nätagg: Corsair AX860i OS: Windows 8
HDD: WD Caviar Black 1TB SSD: SanDisk SSD EXTREME II 2.5" 240GB Skärm: ASUS VG248QE 24 144Hz 3D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Thestar19:

Testar en sådan här först:
http://www.ebay.com/itm/121666670428?_trksid=p2060353.m2749.l...

Om den inte fungerar är det ju inte dyrt att bara beställa den du föreslår.. Gillar dessutom Shock-mount...

Den är nog bättre, tyvärr funkar inte den till min Snowball pga dess runda form. Enda alternativet jag hittat som inte är DIY är Blues egna för 600kr vilket faller bort direkt.

Skrivet av DavidtheDoom:

Har själv en sådan arm. Fungerar med Yeti om man drar åt skruvarna lite.

Lampan heter TERTIAL och kostar 79kr. Man behöver buntband eller snöre för att fästa mikrofonen men under hundringen det med om man har lite mer bråttom.

Det var den jag menade, tack för att du skrev vad den heter så andra som inte vill köpa från Kina och väntar kan hitta den