Letar gratis onlinespel - League of Legends något för mig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Struntprat. Att alla hjältar inte finns tillgängliga, gratis, från början, är att implementera ett system där spelarna kan köpa sig fördelar.

Om nu inte utvecklarna lyckats balansera hjältarna perfekt (vilket ingen har lyckats med såklart).

Struntprat, man kan låsa upp varenda champ utan att betala en krona. Precis som vapen och utrustning i BF3/BF4. Du har inga fördelar som en betalande spelare. Tanken är att man ska lära sig spelet allt eftersom man låser upp champs (gratis). Du kan köpa items som ger dig mer XP per match. Men det innebär bara att du kommer vara en sämre spelare när du når max level än någon som inte har betalat och en större belastning för ditt lag. Vägen till level 30 och fullt runträd är en "tutorial" som man absolut inte ska skippa.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kunzite:

Struntprat, man kan låsa upp varenda champ utan att betala en krona. Precis som vapen och utrustning i BF3/BF4. Du har inga fördelar som en betalande spelare. Tanken är att man ska lära sig spelet allt eftersom man låser upp champs (gratis). Du kan köpa items som ger dig mer XP per match. Men det innebär bara att du kommer vara en sämre spelare när du når max level än någon som inte har betalat och en större belastning för ditt lag. Vägen till level 30 och fullt runträd är en "tutorial" som man absolut inte ska skippa.

Ja, och precis som i BF3/BF4 så är det att köpa sig fördelar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Ja, och precis som i BF3/BF4 så är det att köpa sig fördelar.

Fast om man inte blir ett dugg starkare oavsett hur mycket man betalar så kan det ju knappast vara fördelar. Fast du kanske tänker på skins/cosmetic items? Man vinner inte fler games med skins, men alla har väl olika uppfattning om vad som är fördelar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kunzite:

Fast om man inte blir ett dugg starkare oavsett hur mycket man betalar så kan det ju knappast vara fördelar. Fast du kanske tänker på skins/cosmetic items? Man vinner inte fler games med skins, men alla har väl olika uppfattning om vad som är fördelar.

Om inte alla kan använda samma hjältar så kommer det alltid kunna hända att den aktuella patchens obalanserade hjältar inte är bland de som för närvarande är gratis, till exempel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Om inte alla kan använda samma hjältar så kommer det alltid kunna hända att den aktuella patchens obalanserade hjältar inte är bland de som för närvarande är gratis, till exempel.

Det finns ingen LoL spelare som kan hantera alla champs i spelet. Så bara för att en råkar vara stark för tillfället så betyder inte det att man kan spela bra med den. På grund av spelets djup så fokuserar de flesta på kanske 10-15 champs (av 120 någonting?). Det kanske kan vara kul att ha tillgång till alla champs direkt. Men det ger inte direkt några fördelar, speciellt inte under de kanske 500-1000 matcherna medans man fortfarande lär sig spelet.
Utan att ha någon statistik att stödja mig på så spelar de duktiga spelarna överlag väldigt få champs. Om nu någon champ skulle bli så stark att de anses vara ett måste i urvalet så kan man enkelt låsa upp den, även fast det så gott som alltid innebär att de är bannade och man ändå inte kan spela dem.

En erfaren LoL spelare vet att det P2W inte existerar i det spelet. De vill dock gärna att du ger dina pengar till dem, så om de lyckas få nybörjare att tro att de vinner mer om de drar kortet några gånger så är de väl glada.

Permalänk

Hoppar in i tråden och skickar in min rekommendation på DOTA2.

Sjukt roligt när man lärt sig det och helt gratis. Dessutom finns det moddar som göra att det finns andra spel inom spelet.

Själv tycker jag att DOTA är snyggare än LoL (min helt personliga uppfattning så hoppa inte på mig) och jag gillar det faktum att allt är upplåst i spelet från början så man inte begränsas av det. Det är dessutom det spel som jag spelar överlägset mest pga omspelbarheten. Varje match är olik men det gäller ju även för LoL.

Det negativa är att det är ganska hög inlärningströskel (kan hjälpas om du spelar med en erfaren spelare) och att communityn är rå. Du får räkna med att i vissa matcher höra en hel del om din mentala kapacitet och hurvida du är huvudpersonen i Joelbitar. Du kommer dessutom få en gratislektion i ryska! Cyka blyat har man ju hört ett par gånger. Det finns trevliga personer också men dom låter inte alls lika mycket.

Så skulle säga att testa DOTA också så kan du bilda din egen uppfattning. Du hittar det på Steam och det kommer inte kosta dig en krona såvida du inte vill köpa visuella uppgraderingar till hjältarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Struntprat. Att alla hjältar inte finns tillgängliga, gratis, från början, är att implementera ett system där spelarna kan köpa sig fördelar.

Om nu inte utvecklarna lyckats balansera hjältarna perfekt (vilket ingen har lyckats med såklart).

Tycker det är en lite tråkig syn på det hela, alla har möjlighet att låsa upp valfri karaktär och det tar inte heller lång tid att spara ihop till en ny.
Jag tycker att det är bra att man måste låsa upp gubbarna, det ger ett mervärde i spelet och man lessnar inte lika snabbt som man annars gjort.

Att ha alla gubbar från start är ungefär lika roligt som att starta ett spel med en 100% savegame, enligt mig

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kunzite:

Det finns ingen LoL spelare som kan hantera alla champs i spelet. Så bara för att en råkar vara stark för tillfället så betyder inte det att man kan spela bra med den. På grund av spelets djup så fokuserar de flesta på kanske 10-15 champs (av 120 någonting?). Det kanske kan vara kul att ha tillgång till alla champs direkt. Men det ger inte direkt några fördelar, speciellt inte under de kanske 500-1000 matcherna medans man fortfarande lär sig spelet.
Utan att ha någon statistik att stödja mig på så spelar de duktiga spelarna överlag väldigt få champs. Om nu någon champ skulle bli så stark att de anses vara ett måste i urvalet så kan man enkelt låsa upp den, även fast det så gott som alltid innebär att de är bannade och man ändå inte kan spela dem.

En erfaren LoL spelare vet att det P2W inte existerar i det spelet. De vill dock gärna att du ger dina pengar till dem, så om de lyckas få nybörjare att tro att de vinner mer om de drar kortet några gånger så är de väl glada.

Haha okej, så kan man ju se det om man verkligen vill. Fakta kvarstår dock att alla inte har samma förutsättningar. Sen kan man försöka ge ursäkter för det om man nu vill försöka skydda sitt favoritspel från kritik

Skrivet av Cudage:

Tycker det är en lite tråkig syn på det hela, alla har möjlighet att låsa upp valfri karaktär och det tar inte heller lång tid att spara ihop till en ny.
Jag tycker att det är bra att man måste låsa upp gubbarna, det ger ett mervärde i spelet och man lessnar inte lika snabbt som man annars gjort.

Att ha alla gubbar från start är ungefär lika roligt som att starta ett spel med en 100% savegame, enligt mig

Ja, om mina motståndare spelar med en 100% savegame så vill jag också kunna göra det, utan att betala för det

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, om mina motståndare spelar med en 100% savegame så vill jag också kunna göra det, utan att betala för det

Det kan du ju också, genom att spela spelet. Jag har varenda karaktär och jag har inte köpt en enda.
Du kommer ändå inte ha användning av karaktärerna om du inte bemästrar var och en Det förlängde spelglädjen enormt mycket för mig att ha något att se fram emot efter några vunna matcher

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cudage:

Det kan du ju också, genom att spela spelet. Jag har varenda karaktär och jag har inte köpt en enda.
Du kommer ändå inte ha användning av karaktärerna om du inte bemästrar var och en Det förlängde spelglädjen enormt mycket för mig att ha något att se fram emot efter några vunna matcher

Nej, det kan man inte, då man måste låsa upp dem först
Självklart kommer man ha användning av det, annars försöker man som sagt påstå att alla skulle vara perfekt balanserade, vilket vi vet att de aldrig kommer bli.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

har nu testat silkroad. visst, älskade själva "få quest, kuta dit, döda och lämna in quest" konceptet, speciellt i den miljön, men jag kan inte direkt säga att jag älskade hur gubben rörde sig, stelt och svårt att få den att gå och stanna där man ville. levlade några levels, men jag får se om jag spelar det igen.

testade även runescape, det första MMO spelet jag spelade, men det var inte så som jag minns hur det var, det hade förlorat sin charm lite nu när det är 3D grafik.

försökte mig även på kalonline, spelet jag började spela efter runescape men slutade då de började att ta betalt, men som nu är gratis igen, men registreringen tjurade, så jag gav upp.

tänkte försöka mig på det där entropia liret, lät ju lovande, även fast jag inte är ett fan utav rymd miljön.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Black Desert Online är visserligen inte gratis men om du köper spelet för 30€ får du spela gratis. Det är ett äkta open world MMORPG om det var det du sökte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

har lirat 2 till matcher nu, börjar känna det där beroendet nu, man vill ju bara pusha och pusha tills man kommer till det sista tornet och skam den som ger sig. eftersom det är gratis så kommer jag att fortsätta att spela det, men det är egentligen inte det online spel jag letar efter.
vill gärna ha tag i ett gratis spel som liknar WOW, typ open world, går från region till region, levla med quests. PVP och dungeons är inget måste.

Jag kan verkligen rekommendera Guild Wars 2. Grundspelet är numera gratis med vissa milda restriktioner(lite färre character slots, lite mindre bag space, etc). Det finns en expansion som kostar runt 300, men den bygger främst på med content för karaktärer som har nått maxnivå. Det är väldigt många zoner att utforska och mycket som är gömt i varje zon(jumping puzzles, mini dungeons). Istället för traditionella quests så bygger mycket av Guild Wars 2 på events som dyker upp varstans i världen. Det finns flera olika typer av events, det kan exempelvis röra sig om att en by blir attackerad och eventets mål är då att försvara byn. Beroende på om man lyckas eller misslyckas så kan ett nytt event aktiveras. Det finns större events där hundratals deltar och besegrar stora bossar.
PvP i större och mindre skala, servrar som kämpar mot varandra på större slagfält eller i arenor där man kör 5 mot 5, finns också samt dungeons om du skulle vara intresserad av att testa det.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Struntprat. Att alla hjältar inte finns tillgängliga, gratis, från början, är att implementera ett system där spelarna kan köpa sig fördelar.

Om nu inte utvecklarna lyckats balansera hjältarna perfekt (vilket ingen har lyckats med såklart).

Exakt. Jag struntar fullständigt i skins och sånt, men det är jobbigt att inte kunna spela med vilken hjälte som helst (utan att betala).

Permalänk

testade nyligen Entropia, lätt spelat och stort, inget fan utav rymd miljön som sagt, men jag ser potential i spelet, att det kan bli bra längre fram. lätta menyer och allt finns lätt tillgängligt.

dock så finns det en sak som jag hoppas på att man kan fixa, annars kommer det att sabba spelet helt för mig, det är key mappingen. jag har alltid styrt mina karaktärer med piltangenterna och använt alla knappar runt om dem samt knapparna på musen och det är jag van vid, i detta spelet kan man styra med piltangenterna men verkar inte kunna binda allt det andra till de knappar som jag vill. hittar ingen info i spelet hur jag gör eller om det går. någon som vet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

testade nyligen Entropia, lätt spelat och stort, inget fan utav rymd miljön som sagt, men jag ser potential i spelet, att det kan bli bra längre fram. lätta menyer och allt finns lätt tillgängligt.

dock så finns det en sak som jag hoppas på att man kan fixa, annars kommer det att sabba spelet helt för mig, det är key mappingen. jag har alltid styrt mina karaktärer med piltangenterna och använt alla knappar runt om dem samt knapparna på musen och det är jag van vid, i detta spelet kan man styra med piltangenterna men verkar inte kunna binda allt det andra till de knappar som jag vill. hittar ingen info i spelet hur jag gör eller om det går. någon som vet?

http://www.planetcalypsoforum.com/forums/showthread.php?49026...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,