är det möjligt att specialanpassa windows 7 mus sensen?

Permalänk

är det möjligt att specialanpassa windows 7 mus sensen?

musen är på steg 4 i kontrollpanelen just nu.

steg 3 --> för långsamt
steg 4 --> för snabbt

kan man fixa 3.5 på ngt sätt? via regedit kanske? eller via ett 3rd party program?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av relevantia:

musen är på steg 4 i kontrollpanelen just nu.

steg 3 --> för långsamt
steg 4 --> för snabbt

kan man fixa 3.5 på ngt sätt? via regedit kanske? eller via ett 3rd party program?

Du ska inte ändra från default läget i windows 6/11. Alla andra inställningar lägger antigen till artificiell data för att öka sensen eller tar bort data med hjälp en av ganska usel rng algoritm. Bättre att ändra på musen.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

det kostar ju

Skrivet av Conditioned:

Du ska inte ändra från default läget i windows 6/11. Alla andra inställningar lägger antigen till artificiell data för att öka sensen eller tar bort data med hjälp en av ganska usel rng algoritm. Bättre att ändra på musen.

musen är nyköpt. vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

det kostar ju

Vem har sagt att du måste köpa de?
Kan räcka med att "demo" funkar minst lika bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

musen är nyköpt. vad menar du?

Många nya möss kommer med mjukvara och/eller specialknappar på musen för att justera sensitivityn, vad är det för mus du skaffat?

Permalänk
Skrivet av flexm:

Många nya möss kommer med mjukvara och/eller specialknappar på musen för att justera sensitivityn, vad är det för mus du skaffat?

min har inga sådana grejjer. annars skulle jag inte vara här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

min har inga sådana grejjer. annars skulle jag inte vara här.

Vad är det för mus du har?

Tillverkare/Modell?

Precis som @Conditioned skriver, Windows sensen ska du inte ändra på, den ska vara där den är ( 6/11) d v s 1:1 movement / input PUNKT!! !!

Detta är väldigt viktigt, om man vill "klicka rätt"

Om du/ni som inte vet detta så finns det klistrat: Väldigt intressant läsning.

"Windows musinställningar har 11 steg som du kan välja mellan. Ju högre inställning desto högre mushastighet. Nu kanske du tänker att muskänsligheten i Windows fungerar i tandem med din DPI på din mus? FEL.
Det som händer när du har en för hög eller för låg sense är att windows lägger till eller tar bort pixlar. Detta skapar ojämn precision, eftersom windows kanske tar bort vissa "dots" som din mus registrerar, alternativt lägger till pixlar när din mus bara registrerar en "dot" i rörelse.

1:1 förhållande
För att ta bort detta problem ska därför Windows sense vara på 6/11. Detta kommer göra att varje "dot" som din mus registrear kommer motsvara en pixel på skärmen. Det kanske känns obekvämt i början, men ge det lite tid så kommer du märka att din precision blir bättre.

Läs på mer här om intresset finns -----> 1:1 DPI ratio - uppnå perfekt pixelprecision

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]