Värt att laga iPad 3

Permalänk
Medlem

Värt att laga iPad 3

Har en 32GB iPad 3 som har fungerat bra sedan jag köpte den strax efter att de släpptes. Fick dock byta glas på den för strax över ett år sedan.
Förra helgen ville dock en tvååring låna den. Men det bar sig inte bättre än att hon ramlade och slängde den framför sig. Den ser "hel" ut och jag kan se den i iTunes, men den visar ingen bild.
Med lite tur är det kabeln i steg 29:

https://www.ifixit.com/Guide/iPad+3+Wi-Fi+LCD+Replacement/111...

som hoppat ur en bit. Men jag känner inte att jag vill ge mig på at försöka öppna den och eventuellt byta LCD. Saknar även bra verktyg för det hela.
Återstår då att lämna in den och behöver LCD bytas verkar det kosta i bästa fall runt 1000kr. Så jag har svårt att bestämma mig. Är det värt det och finns det något bra ställe att vända sig till?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låter som att det är värt det, men om något bör väl ändå föräldrarna till tvååringen stå för kostnaden, vad jag iallafall anser.
Det är ju en dyr leksak som gått sönder trots allt. De bör väl ha någon form av drulleförsäkring som kanske täcker det hela?

Permalänk
Medlem

Finns ju 3 val känns det som.

1: Köpa verktyg för att fixa det själv. Dock inte det lättaste att ge sig på kanske. Beroende på hur mycket mobiler/surfplattor man skruvat i innan. Dessutom en del lim och sånt som gäller nu.
Kostnad 200kr?! (skruvmejsel kit) + tiden det tar.

2: Lämna in den och låta någon som gjort det x antal gånger. Kostand runt 1000kr.

3: Köpa ny kostnad runt 5000kr beroende på vilken model du ska ha. + Känslan av ny teknik som alltid är kul.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag hade nog inte gett mig på det själv om du redan nu tvekar, för då verkar du inte vara någon DIY -person.

Det kan ju vara såpass enkelt som att kabeln gått/hoppat ur, men dessa kablar sitter rätt så jäkla bra så det skall mycket till anser jag för att en yttre faktor skall göra så att en kabel innuti en såpass här "hårt sammansatt produkt" -lossnar...

Tror mer det är något med LCD'n som kanske är kass, men det vet du ju inte.

Tvekar du så lämna in den och be om ett kostnadsförslag.

Krossade displayer/glas/skärmar är ju det vanligaste, men detta är ju en special -grej.
Kanske till å med så att en verkstad kan tycka att det är intressant

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •