Fredagspanelen 116: Geforce GTX 1080, Polaris på Computex och Battlefield 1

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 116: Geforce GTX 1080, Polaris på Computex och Battlefield 1

Det laddas för en ordentlig hårdvarusommar i veckans avsnitt av Fredagspanelen, med både Nvidias utrullning grafikarkitekturen Pascal och den kommande Computex-mässan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Va, på jämn vecka!? Vilka charmörer

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Helt ärligt. Mycket bättre bakgrund än förra. Jag vart van med den förra bakgrunden men gillade aldrig den.

Jag känner ljusets naturliga och inget gul bländning för mina ögon.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

stort tack idag blir det pizza och sweclockers fredagsplanel på min chromecast för första gången ska bli intressant och höra vad ni tycker om bland annat pascal osv

Permalänk
Entusiast

Nämen, en Fredagspanel såhär strax efter VR-panelen?!
Nu är ni absolut ursäktade för förra veckan, det är bara att knäppa en kall på direkten och luta sig bakåt!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Battlefield Vikings, med asagudarnas egenskaper som perks och klass hade varit ballt.

Permalänk
Medlem

Ni kanske borde läsa på lite mer om första världskriget. Där var gott om strider på öppen mark i resten av världen, inte hela kriget var som det var i Frankrike.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Trevlig fredagspanel!

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

Han är redaktionell chef och har annat att roa sig med. Jacob har blivit suverän!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om StarVr.
Imo känns Occu/Vive lite underdimensionerande jämfört med vad 1080-> skulle klara av att driva

Permalänk
Medlem

Trevligt

....och behöver ni hjälp med dom där "travarna med grafikkort", säg till bara

Permalänk
Medlem

HAHAHAA.. Var nära på att packa ner och skicka tillbaka min nya DELL P2715Q, då färgerna verkade vara helt åt skogen när jag invigde den med Fredagspanelen. Då kommer det att de inte är i studion....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför inte en panel varje fredag? Hade varit en perfekt avslutning på en arbets/skol-vecka! Verkar som ni har fler resurser nu och har mer folk i huset som är redo att ställa sig framför kameran och free-styla.

Please!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Varför inte en panel varje fredag? Hade varit en perfekt avslutning på en arbets/skol-vecka! Verkar som ni har fler resurser nu och har mer folk i huset som är redo att ställa sig framför kameran och free-styla.

Please!

Finns inte direkt tillräckligt material, ibland så har dom ju knappt nog med nyheter och tester för att göra en 40 minuters video alls, blir ofta väldigt tunt i slutet.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

Tur du hänger med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Helt ärligt. Mycket bättre bakgrund än förra. Jag vart van med den förra bakgrunden men gillade aldrig den.

Jag känner ljusets naturliga och inget gul bländning för mina ögon.

Helt ärligt jag oxå! Bättre ljud och bättre bakgrund. Inget knackande mot bordet som var som en trumma.
Gillar ljudet! Ja jag hör lite eko men de gör talet lite mer tydligt enligt mig iallafall. Fast jag har intagit några öl. hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Finns inte direkt tillräckligt material, ibland så har dom ju knappt nog med nyheter och tester för att göra en 40 minuters video alls, blir ofta väldigt tunt i slutet.

Finns alltid nått att prata om Bara tid och vilja som krävs.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Snusfri

Sweet, så här kändes det lixom

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jonas gör en GW Persson. "Vi får se i ett annat avsnitt om jag hade rätt". Saknar de igenklistrade kuvertet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Tur du hänger med.

Ja, tur att alla är insatta i exakt allt som händer med redaktionen...

Så varför är inte emil med längre?

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

Hade varit lite kul dom druckit lite innan haha.
Det kom mig tänka på emil han drack alltid cola ur sitt eleganta vin glas lol
Så dricker en riktig finsmakare cola

Permalänk

Då var pizzan beställt iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

Ja, tur att alla är insatta i exakt allt som händer med redaktionen...

Så varför är inte emil med längre?

Ja, enligt de som sagts i flera paneler och i massa trådar så har Emil fått en annan tjänst på Sweclockers. En typ av chefsjobb då Sweclockers nu ingår i Geeks, 99mac och så klart Sweclockers. Han har helt enkelt inte tid längre att delta i sånt som Panelen.
Möjligen så kan han göra inhopp ibland.

Jacob verkar ha tagit hans plats i panelen och blir bara bättre och bättre.

Emil kan höras i Fulkulturs Podcast ibland vilket inte handlar om datorprylar men andra saker, typ filmer, serier och myter.

Permalänk
Medlem

Känns mer personligt att titta direkt på Sweclockers.

Seriöst, när ska ni byta spelare? Funkar ju aldrig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Bra att lite "bilspel" nämndes även om det högst var i förbifarten, tät panel i övrigt!

Permalänk
Medlem

Gött killar , känns som den perfekta fredagsunderhållningen! keep it up!!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Inaktiv

Skippade VR-panelen då jag fortfarande tror att VR är en fluga men fredagspanelen missar man aldrig! Bra jobbat grabbar!

Skickades från m.sweclockers.com