Permalänk
Medlem

Facebook Messenger

Har två frågor gällande Facebook.

1 - När jag får ett meddelande på Facebook så plingar det till i messenger på mobilen. Och innan man svarar så ser man på skärmen vem det är som skriver och meddelandet från personen. Men jag undrar om man kan ändra så att det står typ "Du har ett nytt meddelande" istället att man ser texten från personen direkt på skärmen på mobilen. ?

2 - När man raderar en konversation på messenger, hur får man tillbaka konversation ?

Permalänk
Medlem

@RAJ: Har du Android kan du under inställningar välja att markera messenger appen som "känslig information", då visar den bara att du har ett nytt meddelande, inte vad det står.

Permalänk
Medlem

Har du android? För i så fall kan du tryck och håll meddelandet i notifikations grejen och sedan trycka på "i" ikonen. När du har gjord det så kommer det upp en meny där du kan ändra synligheten av meddelandet. Du kan t.ex. göra så att det inte visar texten på låsskärmen eller på andra ställe osv.

2. Nej du kan inte få tillbaka konversationen.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

@RAJ: Har du Android kan du under inställningar välja att markera messenger appen som "känslig information", då visar den bara att du har ett nytt meddelande, inte vad det står.

Funkar den funktionen på Iphone5 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doskii:

Har du android? För i så fall kan du tryck och håll meddelandet i notifikations grejen och sedan trycka på "i" ikonen. När du har gjord det så kommer det upp en meny där du kan ändra synligheten av meddelandet. Du kan t.ex. göra så att det inte visar texten på låsskärmen eller på andra ställe osv.

2. Nej du kan inte få tillbaka konversationen.

Funkar funktionen på en Iphone5 ?

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte, du får kolla runt lite i systeminställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Funkar funktionen på en Iphone5 ?

Jag har ingen aning. Testa att googla eller leta rund i inställningar.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

1. Öppna Messenger, välj "Me", välj "Notifications", slå av "Show Previews".

2. Jag tror inte att du kan få tillbaka borttagna meddelanden.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.